Skip to content

חמש הסיבות מדוע גברים נשואים מנהלים רומן

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכות יחסים הן דבר מורכב עבור כל אדם, בפרט אם מדובר על מערכות יחסים זוגיות המחייבות את כל אחד מהצדדים להישאר נאמן לצד השני. כיוון שהתנהגויות אנושיות הן מגוונות ומשתנות מאחד לשני, ישנם לא מעט מקרים בהם התנהגויות מסוימות גורמות לתגובות קיצוניות והטלת ספק במניעים העומדים מאחוריהן – כמו במקרה של בגידות בחיי הנישואים.

כבר שנים רבות קיימת תופעה נפוצה בה גברים נשואים מנהלים רומן מחוץ לנישואים, כשלרוב ניתן למצוא כמה גורמים משותפים המובילים להתנהגות זו, על אף שכל אדם ומערכת היחסים שהוא מנהל היא אינדיבידואלית לו. במאמר הנוכחי נתעמק בחמש מהסיבות הנפוצות ביותר מדוע גברים נשואים עשויים לבחור לנהל רומנים מהצד, וכך לנסות לשפוך מעט אור על המורכבות שעלולה להוביל להתנהגות זו.

צילום: Jasmin Wedding Photography PEXELS

סיבה ראשונה – ניתוק רגשי בנישואין

אחת הסיבות העיקריות לכך שגברים נשואים מחפשים קשרים מחוץ לנישואיהם היא הניתוק הרגשי שקיים במסגרת הנישואין שלהם. עם הזמן, זוגות נשואים עלולים להתמודד עם אתגרים שגורמים לשחיקה הדרגתית של האינטימיות הרגשית. חוסר החיבור האינטימי הזה יכול להוביל לחיי זוגיות מוזנחים או בלתי מסופקים, מה שגורם לגברים לחפש נחמה רגשית וסיפוק מחוץ לנישואים.

במקרים כאלה, רומן מהצד עשוי להיחשב כדרך לשחזר את הניצוץ הרגשי שנראה כאילו התעמעם במערכת היחסים הזוגית. הקשר מחוץ לנישואין יכול להציע בריחה זמנית מהריק הרגשי, לספק לאדם את תחושת החיבור וההבנה שאולי הוא משתוקק לו.

סיבה שנייה – חוסר אינטימיות וסיפוק מיני

אינטימיות ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על נישואים בריאים, וכשהיא דועכת, גברים נשואים מסוימים עשויים להתפתות ולחפש הגשמה וסיפוק מיני במקום אחר. ירידה בסיפוק המיני שמתרחשת בתוך הנישואים יכולה להיות גורם משמעותי המשפיעה על החיבור הזוגי. גם אם ירידה בחשק המיני נובעת מבעיות פיזיות, הבדלים בתשוקה המינית או משגרה שהפכה להיות צפויה – הפיתוי של תשוקה חדשה יכולה להיות מפתה עבור רבים מאלו שאינם מגיעים לסיפוקם.

עיסוק ברומן מהצד או סטוץ חד פעמי עשוי לספק מוצא לחקירה מינית ולגילוי מחדש של תשוקה, וכך להציע מפלט מהשגרה הצפויה והשגרתית שמתנהלת בחדר השינה הזוגי. ישנם זוגות שמזהים את הבעיה ופועלים יחד לפתור אותה, זאת באמצעות תקשורת פתוחה והבנת הצרכים של כל אחד מבני הזוג. כך לדוגמא זוגות המעוניינים לשפר את האינטימיות ביניהם יוכלו לחפש אחר פרטנר נוסף לחדר המיטות שלהם, או להחליט יחד על קיום יחסים פתוחים וחיפוש אחר הכרויות לנשואים ונשואות שישמרו על טיב מערכת היחסים שלהם.

זוגות שמתעלמים או אינם מטפלים בבעיית האינטימיות שקיימת ביניהם כבר מההתחלה, עשויים לפגוע בזוגיות שלהם לטווח הארוך כאשר לרוב התוצאה היא  חיפוש סיפוק מיני בהיחבא ביוזמתו של הצד הגברי.

סיבה שלישית – משבר אמצע החיים וגילוי עצמי

משבר אמצע החיים היא תופעה שכיחה שיכולה להוביל אנשים, גברים ונשים כאחד, להעריך מחדש את חייהם ולחפש חוויות חדשות. עבור כמה גברים נשואים, תקופה זו של הרהור וגילוי עצמי עשויה להתבטא כחיפוש של זוגיות רומנטית מהצד. הרצון לכבוש מחדש הישגים רומנטיים, לחקור פנטזיות שלא מומשו או להגדיר מחדש את הזהות של האדם יכולים להוות מניעים חזקים לקיום סטוצים ורומנים מהצד.

במהלך משבר אמצע החיים, אנשים עשויים להתמודד עם תחושות של קיפאון או חוסר הגשמה, דבר שמניע אותם לחפש מקורות חיצוניים של ריגוש. בהקשר הזה רומן עשוי להיתפס כדרך להשתחרר מהשגרה ולהחדיר תחושה של עניין והרפתקה שחסרים בחייהם.

סיבה רביעית – הערכה עצמית נמוכה וחיפוש אחר חיזוקים

חוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך יכולים גם הם לתרום לרצון לקיים יחסים רומנטיים מחוץ לנישואים. כאשר אדם מרגיש לא מוערך בנישואים שלו, תשומת הלב והחיזוקים שמישהו אחר מציע לו מחוץ למערכת היחסים יכולים להיות משכרים עבורו. קיום רומנים מהצד יכולים להפוך לאמצעי לחיזוק ההערכה העצמית של האדם, ולהעצים מחדש את תחושת הנחשקות שחסרה לו בזוגיות האמיתית.

גברים נשואים המחפשים אישור דרך רומנים מחוץ לנישואים אינם בהכרח עושים זאת מחוסר סיפוק מיני, אלא כתוצאה מהצורך לקבל חיזוקים נפשיים שישפרו את הביטחון העצמי שלהם. הדרך להימנע מפירוק הנישואים כתוצאה מקיום רומן מהצד היא באמצעות קיום תקשורת גלויה בין בני הזוג, וכך לאפשר לכל אחד מהם לטפח דימוי עצמי בריא, מחוזק ומסופק.

סיבה חמישית – בריחה מבעיות זוגיות

ישנם מצבים בהם רומנים מהצד משמשים כבריחה זמנית מהאתגרים והקונפליקטים שקיימים בתוך חיי הנישואים. נושאים כמו לחץ כלכלי, חילוקי דעות בהורות או קונפליקטים לא פתורים אחרים יכולים ליצור אווירה לא נעימה, עד למקרים בהם אנשים מסוימים יעדיפו לחפש מפלט בזרועותיו של אדם אחר.

עיסוק ברומן מחוץ לנישואים עשוי לספק הפוגה רגעית מהלחצים והמתחים שיש בבית. יש כאלו אשר עבורם קיום רומן מציע אשליה של מערכת יחסים פשוטה, נעימה ונטולת מתח המאפשרת לאנשים להתרחק זמנית מהקשיים שהם מתמודדים איתם בנישואיהם. עם זאת, בריחה כזו היא לרוב קצרת מועד ועלולה להחמיר בעיות קיימות.

לסיכום, ההבנה מדוע גברים נשואים מנהלים רומנים קשורה להבנת הרשת הסבוכה שיש ברגשות אנושיים, מערכות יחסים ומניעים אישיים. למרות שחמשת הסיבות שציינו כאן עוסקות בכמה מהגורמים הנפוצים של הרצון לניהול רומנים מהצד, צריך להכיר בכך שכל מערכת יחסים היא ייחודית. לכן תקשורת פתוחה ומכילה, שיפור הדימוי העצמי ובמידת הצורך פנייה לעזרה מקצועית הם צעדים חיוניים לטיפול בבעיות הבסיסיות המובילות לקיום רומנים מחוץ לנישואים.

חשוב ליצור שיח זוגי עם אמפתיה ובנכונות אמיתית להבין את נקודות המבט של כל אחד מהצדדים, כמו במקרה של תיבול חיי הזוגיות עם הרפתקה מינית חדשה. בסופו של דבר, טיפוח בסיס חזק של תקשורת וחיבור רגשי בתוך נישואים הם המפתח לצליחת האתגרים בזוגיות ולבניית מערכת יחסים יציבה ומספקת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן