Skip to content

"וואו!": חייהם העגומים של סוכני הנדל"ן

ביקורת סרט: סרטו החדש של ברונו פודלידס מתבונן באופן שובב בדאגות הקטנות של חיי סוכני הנדל"ן. "וואו!" מצייר דיוקן משעשע ביותר של מקצוע שכבר לא מעורר חלומות ותקוות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העלילה של הסרט הצרפתי הקליל, שמגיע עתה לבתי הקולנוע, מתרחשת בפרברי פריז, כאשר שני עובדים של סוכנות הנדל"ן 'וואו!' מחפשים נואשות קונים לשני בתים לא טיפוסיים. שתי הדמויות הראשיות בסרטו העלילתי האחד-עשר של ברונו פודלידס, מאופיינות לשלמות על ידי פודלידס בעצמו בתפקיד הראשי, וכן דמותה של קארין ויאר, אשר מגיעים בקביעות מאכזבת להפליא במטרה לנסות להיפטר משני מוקדי נדל"ן שונים בתכלית.

מקור: יח"צ

לסוכני הנדל"ן יש קושי גדול ביותר לקדם את היתרונות של בית מגורים מרווח, כשהרכבת המהירה עוברת בתחתית הגן, ואילו בנכס הנוסף עבודות השיפוצים מסתיימות לאט. הרוכשים הפוטנציאליים הולכים ובאים זה אחר זה, אינם דומים, ואילו בעלי המגורים מתחילים לאבד תקווה למצוא יום אחד קונה במחיר שציפו.

מקור: יח"צ

עם זאת, יש דמויות עדינות או פשוט אנושיות משני צידי הפער המסחרי, בין אלה שרוצים למכור ובין אלה שמחפשים בנחישות פחות או יותר בית חדש. בסדרה של קטעים קצרים וחמודים, ככל שהם חושפים את העולם בו אנו חיים, הסרט משתף את הצופים בנימה תוססת המאפשרת להשתתף בשגרת הביקורים, ורגע האמת הוא שיעשה או ישבור את העסקה.

מקור: יח"צ

פודלידס הוא למעשה כרוניקן אדיר של זמננו. מאחורי חזית ההומור הציני, הוא מגן חסר פחד על דמויות מגושמות, שאינן נוחות בעורן ובזמנן. דמותיהם של פודלידס וכן של ויאר מפגינות חוסר הסתגלות מצחיק להקשר של כל ביקור, מלאות בעצמן ובחזון התפקיד שלהן, כדי להקשיב באמת ללקוחותיהן. מהפער הברור הזה נובעים אינספור סיטואציות מצחיקות, תמיד בהומור, שבא תמיד לעזרתם של צמד סוכני נדל"ן חביבים אלה.

לשם כך, ויאר ו-פודלידס מוקפים בגלריה של שחקנים, שלא מתבזבזים בשום אופן על הופעות מלאות אנקדוטות. כל אחד מהסיקוונסים – מהקטע הקצר ביותר ואפילו נטול המילים של אחד הרוכשים הפוטנציאליים, ועד ללקוחה הקשוחה ביותר – תורם את האבן הקטנה שלו למבנה הקולנועי. התסריט מאפשר לשמר קלילות קומית, ומסוגל לאזן את התווים הקטנים והעגמומיים יותר של תכנים דרמטיים או מופשטים יותר. אמנם שיא המכירה שמור לכותרות הסיום, אבל הדרך המשובשת להגיע לשם היא החשובה כאן.

הסרט "וואו!" | "!Wahou!" | "Wow" – עכשיו בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן