Skip to content

על בן גביר, נתניהו והפסיכולוגית – הגיגים לשישי

ביבי, אולי פשוט תוותר פעם אחת על הפוטו-אופ ופשוט תשתוק?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לעקור ולשרש את מורשת בן גביר שחודרת לגופי ביטחון הפנים

אחרי מלחמת העולם השנייה שאלו עצמם היסטוריונים איך יכול להיות שעם נאור כמו הגרמנים הסכים לקבל על עצמם תפיסות גזעניות שהביאו הנאצים. באו משפטי נירנברג ואחריהם מחקרים שהוכיחו שהבירוקרטיה נוטה להתיישר על פי המדיניות של מקבלי ההחלטות כי היא בעיקר רוצה לשמור על עצמה ועל העוצמה שבידיה.

*לא נעים לי לעשות השוואות, אבל זה קרה גם לאחרונה בפולין ובהונגריה.

*תופעת תסמונת בן גביר עובדת גם אצלנו.

*לאחרונה החמירה המשטרה את ידה נגד מפגינים והחלה בפעילויות אלימות אפילו בלי פרובוקציה.

*פרקליט המדינה הודיע היום למשטרה: "עצרתם מתנגדים לממשלה ללא הצדקה, תוך פגיעה בשלטון החוק".

*במכתב ששלח לראש אגף החקירות, שמעורר הדים בצמרת המשטרה, מתח עמית איסמן ביקורת על מעצר האישה שריססה את המספר "1,400" ליד ביתו של ח"כ מהליכוד, על עיכובו של חה"כ לשעבר מוחמד ברכה לחקירה ועל מעצרו של מורה בחשד ל"גילוי כוונה לבגוד".

*תסמונת בן גביר חודרת, עם ערכי בריונות, נוהגי נוער גבעות, בוז למילה הכתובה של החוק וכוחניות מובהקת.

*חייבים לעקור אותה מן השורש מוקדם לפני שהיא משתרשת.

*ראיתם אתמול איך התנפל חבר הכנסת אלמוג כהן על נציגי משפחות החטופים בכנסת? זאת הנורמה שלהם.

אחד, בלב ואחד בפה

*ביבי הצביע ,ארבע פעמים בעד ההתנתקות מעזה בממשלת שרון.

*במרחק הזמן הוא סומך שלא נזכור, ואז הוא כהרגלו מתקן את ההיסטוריה לטובתו.

איך אמר עליו סמוטריץ':" שקרן בן שקרן".

* אתמול,  הצביעו בן גביר וסמרטוטוביץ' נגד הסכם החזרת החטופים בקבינט הביטחוני של ממשלת ישראל. הם ידעו שיהיה רוב ולכן יכלו לאמץ את הפוזה.

*כך הם גם מקוששים בוחרים בימין המשיחי ההזוי וגם לכאורה פוטרים את עצמם מאחריות. ( למרות שמבחינה משפטית, אם הם לא מתפטרים הם נושאים באחריות כאילו הצביעו בעד ההסכם).

*יש הקוראים לזה צביעות. אני קורא לזה פוליטיקאי קטן ומושתן.

*מה אתם קוראים לזה?

אולי תסתמו שם למעלה?, כשהיינו צריכים את שרי הממשלה על מנת לתפקד לנוכח טבח השביעי באוקטובר, הם שתקו נאלמו ובעיקר נעלמו.

חודש וחצי עבר וחלף ואף עצמאי עוד לא קיבל שקל ואף שקל עוד לא עבר לרשויות המקומיות על מנת לממן את מאתיים אלף המפונים בעוטף הדרומי או בעוטף הצפוני על גבול הלבנון. עכשיו לנוכח התמונות של גבורת חיילנו בעזה, עולים מן המחשכים כל הרמשים ומתבטאים

למשל:  בעלות בריתה של ישראל במערב כבר למדו כי תפקידה של "שרת המודיעין", גילה גמליאל, ריק מתוכן ואין להתייחס ברצינות למאמר שפרסמה השבוע — שבו קראה לטרנספר של תושבי עזה למצרים. המאמר של המטורללת משקף את מדיניותה של ישראל בערך כמו ש"השר לענייני מורשת" עמיחי אליהו, קרא לפני שבועיים להטיל פצצת אטום על עזה, מורשה לדבר על מדיניות הגרעין. ועכשיו דודי ערסאלם גם הוא עושה פוזות של אבו נפחא.
אולי תעופו לנו כבר  מן החיים ותשתקו?
ביבי פוחד שאם את הולכים גם הוא הולך.
אני לא דואג.
"כול כאלב ביג'י יומו" נאמר במקורות.

נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר (צילום: לע"מ)

האם הוא יצליח להתאפק

*היום אחר הצהריים , יום שישי ה-24 בנובמבר 23 , שבעה שבועות אחרי חטיפת אנשינו על ידי הטרוריסטים הרצחניים של חמאס יוחזרו לישראל 13 ילדים ואמהות מתוך פעימה ראשונה בהסכם של 50 משוחררים.

*פסיכולוגים מומחים לענייני בני ערובה ולנפשם של ילדים רכים ביקשו שמי שיקבל אותם הם לא חיילים לובשי מדים, לא המשפחות שיציפו אותם בפורקן רגשי אדיר ומובן,  אלא רופאים ועובדים סוציאליים שיבדקו את מצבם בשיא הרגישות ויעבירו אותם לאיקלום במרכז רפואי, שם יסבירו להם לפי הגיל והמצב הנפשי מה קרה עם בני משפחותיהם, מה הולך לקרות, מה קורה בארץ ( מלחמה), מה צפוי לקרות עם יתר החטופים ורק אחרי זה יביאו להם לפגישה את בני המשפחה לקבלת שבת באותו מתקן.

*הדבר האחרון שהם צריכים זה את הנאשם נדחף להם מול הפנים עם צבא של צלמים ויחצנ"ים שמעמידים את החטופים בשורה מאחורי ביבי הנושא אחד מנאומיו הפומפוזיים, עם נפנופי ידיים, פאוזות דמגוגיות וגלגול עיניים, והרבה " אני…ואני…והנחיתי…והוריתי…". כל זה לצורך צילום היסטורי.

*ואני מבקש, אפילו מתחנן מהאנשים שמקיפים את ראש ממשלה, כל השפויים שביניהם , שלא רק מסתכלים על הערך הפוליטי להתאפק. אני יורד על הברכיים בתחינה מכל מפעילי מחלקת הטריקים והשטיקים של הליכוד,  לסגור ל-24 שעות את מכונת הרעל שלכם.  ( מזל שערוץ 24 סגור בשבת).

*במיוחד, אני מבקש לסגור לנהנתניהו את הטלפונים.

*להקפיד שלא ידבר עם עושה השורות, המשתמט שיושב עם בעלו במיאמי,  ולא לדבר עם המטורללת מרחוב עזה/ קיסריה במיוחד אחרי שהיא רוויה בורוד המבעבע שלה.

*אני מבקש בכל לשון של בקשה,  שיוותר הפעם על הפוטו אופ של לרוץ ולקבל ראשון את החטופים לצורך "תמונה היסטורית".

האם ביבי נתניהו יצליח להתאפק?  האם יהפוך נמר את חברבורותיו?

* יש לי שתי תמונות חקוקות בזיכרון:

  1. ביבי דוחף אחורה את שר הביטחון אהוד ברק באוקטובר 2011, ורץ קדימה להתחבק עם החייל החטוף גלעד שליט שחזר מעזה דרך מצרים.
  2. ביקור ביידן באמצע מלחמת השביעי באוקטובר 23 , ביבי דוחף אחורה את הנשיא הרצוג על מנת שלא יפריע לפוטואופ שלו מתחבק ראשון עם הנשיא האמריקני.

*אצל ביבי הינדוס התודעה היא מהות הכל. פוטו-אופ הוא יותר מאשר אלף מילים.

*הוא רוצה להיות שם מחבק את הילדים, לוחץ ידיים , פורע תלתלים ביד לכאורה סבאית, לבוש שחורים, כאילו הוא דמות הומנית אכפתית ואמפטית.

*אנשי המקצוע הפסיכולוגים, ממליצים בתוקף  לא. הם ממליצים לתת לחטופים ל"נחות" לאט, בלי לובשי מדים, בטח לא חולצות שחורות( חמאס/ ביבי/ עוד מישהו נתעב ).

*האם האיש הזה שמעולם לא הצליח להגיד מילה טובה אחת על הקיבוצים, גם בשעתם הכי כואבת, יהיה מסוגל להתאפק?

*האם המטורללת הפסבדו פסיכולוגית ילדים תצליח להתאפק ולא להופיע שם כפי שעשתה בפני צוותי זיהוי החללים והקבורה של הרבנות הראשית במחנה שורה ליד רמלה בשיא הלחץ של זיהוי גופות?

נחייה ונראה. אני כאדם חילוני מתפלל לא לראות אותו במסיבת עיתונאים במוצאי שבת על המרקע.

*אדון ביבי – איפוק, ושקט גם הם מביעים משהו בוגר ואחראי. אז אולי לשם שינוי פשוט תשתוק?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן