Skip to content

13 חטופים שוחררו לישראל – 200 חטופים עדיין חטופים בעזה

למרות שחרור החטופים שכלל גם אזרחים זרים שנחטפו בידי ארגון הטרור, 200 חטופים עדיין מצויים אי שם בעזה. בכיכר החטופים שררו הערב רגשות שמחה והרבה עצב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

39 אסירות ביטחוניות ואסירים ביטחוניים קטינים משלושה בתי סוהר (דמון, מגידו ועופר), שוחררו היום (שישי) בגין הסכם ישראל עם ארגון הטרור לחמאס לשחרור החטופים מקיבוצי עוטף עזה. אחרי הגעת החטופים לשטח ישראל, שוחררו האסירים, חלקם לגדה המערבית וחלקם לירושלים המזרחית.  13 החטופים הישראלים הועברו לשטח ישראל ובדרכם לבסיס חצרים, שם עברו בדיקות רפואיות לפני שיחת הטלפון הראשונה למשפחות  דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי אמר לאחר שחרורם כי מטרת צה"ל היא להשיב את כל החטופים. יותר מ-200 חטופים עדיין מוחזקים ברצועה. בשעה 21:00 בסמוך לשחרורם הגיעו 22 אזרחים ישראלים וזרים לבסיס חצרים, משם ימריאו בקרוב לבתי החולים ויתאחדו עם בני משפחותיהם. שתי אזרחיות ישראליות הועברו לבית חולים באופן רכוב. האזרחים והזרים השבים מלווים על ידי גורמי אגף כוח האדם וגורמי רפואה של צה"ל.  נציגי צה״ל מלווים את משפחותיהם בבתי החולים ומעבירים להם עדכונים שוטפים. מסוקי חיל האוויר ממתינים בבסיס חצרים בכדי להטיס את השבים לבתי החולים. הגרי מסר כי "צה"ל, גופי הביטחון ומערכת הבריאות ערוכים להמשך קליטת חטופות וחטופים נוספים על פי המתווה שסוכם, לצד מוכנות צה״ל להמשיך לפעול ברצועת עזה".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

קודם לכן בשעות הערב המוקדמות בכיכר החטופים שרר שקט עצוב. אנשים הגיעו הקשיבו למשפחות החטופים, חבקו ודממו .בפינה אחת נוצר מעגל נשים עם אמא של חטוף כשקהל האנשים  הדליקו נרות שבת והתפללו במעגל אחר שרים  שירי מולדת. בפינה אחרת שתי נשים מחזיקות דובונים ובלונים בצבע צהוב עליהם כתוב –  "יום הולדת שמח אביגיל", ואישה מבוגרת מהקהל פנתה אליהן ושאלה: "אתם מהמשפחה, קניתי מתנה לאביגיל שהיום תהיה בת 4 ."לא", הן ענו לה והיא שהעצב וסערת הרגשות נכרו בה פרצה בבכי והלכה לחפש מישהו מהמשפחה של אביגיל הקטנה ,שלא נכללת ברשימה המשתחררים. בפינה אחרת עמדו אנשים קרוב לצוותי התקשורת כשהם צמאים לדעת האם המשוחררים  כבר שוחררו. לפתע הגיע השר בני גנץ כשהוא מפלס את דרכו לבית אריאלה, שם שהו משפחות החטופים. גנץ פנה לתקשורת: ״מדינת ישראל כולה נמצאת היום ברגעים של רגשות מעורבים – שמחה, כאב, עצב ונחישות. שמחה והקלה על כל נפש שאנו מצילים, על כל ילד ואימא וסבתא שיחזרו למשפחתם, כאב ועצב יחד עם המשפחות שיקיריהן לא חזרו עדיין ונחישות להמשיך להילחם עד שיחזרו כולם, עד שנייצר מציאות אחרת ואזרחי ישראל יחיו בביטחון מלא", גנץ המשיך ואמר כי הוא בקש להעניק חיבוק גדול – לכל המשפחות. גנץ המשיך בדרכו ובכיכר החטופים בתל אביב שרר שקט עצוב. זו השבת השישית שהחטופים נמצאים  בידי החמאס וטרם שוחררו כולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן