Skip to content

ממתינים לקבלת חטופים נוספים

מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה התקיימה הפגנה של כאלף איש שקראו לנתניהו: "אשם", "תתפטר". ישראל נדרשת על ידי ארגון הטרור להעביר עוד משאיות של דלק לרצועת עזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס הערב (שבת) לעיכוב בעסקת שחרור החטופים, במסגרת הפעימה השנייה. "המאמץ הלילה מתקדם, ואנחנו נעדכן את המשפחות והציבור כשדברים יקרו. נדרש להתאזר בסבלנות, יש התקדמות משמעותית", הוא אמר. דובר צה"ל אמר עוד: "עד שזה לא נגמר – זה לא נגמר. אם ההסכם לא יתממש, נחזור להילחם". הגרי הוסיף כי "אנחנו מנהלים מתווה, דרך מתווכים, עם ארגון טרור אכזרי. שום דבר לא סגור עד שהוא מתרחש בפועל. המתווכות מצרים וקטאר פועלות למימוש ההסכם כל העת". סגן השגריר הקטארי לענייני עזה הגיע  היום לרצועה כדי להיפגש ישירות עם עוזריו של הטרוריסט, יחיא סינוואר. גורמים מצריים פרסמו הערב כי ישראל תאפשר להכניס עד חצות 100 משאיות סיוע לצפון הרצועה. ישראל נתבעה להכניס עוד דלק לרצועת עזה ובמעבר הגבול ממתינים לחטופים.
בתוך כך משלחת של גנרלים מצרים הגיעה למעבר רפיח – במטרה ללחוץ פנים מול פנים על חמאס לבצע את הפעימה השנייה הערב. מנגד הקטארים מפעילים לחץ עצום על חמאס לחדש את העסקה. משרד החוץ הקטארי פרסם כי גורמי ממשל אמרו  כי לאחר העיכוב ביישום שחרור החטופים והאסירים, יש התגברות על כל המכשולים באמצעות מגעים קטארים-מצרים. על פי ההסכמים עם ארגון הטרור חמאס, הלילה  ישוחררו 39 אסירים פלסטינים – בתמורה לשחרור 13 חטופים ישראלים מהשבי בעזה, בנוסף ל-7 זרים שמחוץ למסגרת ההסכם. ממטה משפחות החטופים נמסר: מתח אדיר וחוסר ודאות בקרב. מחכים לעדכונים.  המשפחות שהגיעו נשארות בבית החולים, האחרות ממתינות במקומות אחרים לעדכונים. נכנסים לערב מורט עצבים. בכיכר החטופים אמרו משפחות החטופים שחמאס ממשיך להתעלל בנו.

ההפגנה בירושלים (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צבע אדום כדם על הכביש (צילום: ציפי מנשה)
דגל ישראל טבול ב"דם" (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מול הבית ברחוב עזה, מעון ראש הממשלה הפגינו כ-1000 איש שקראו לנתניהו  להתפטר הדחה עכשיו וצעקו: "הוא אשם". כל זאת תוך תוך כדי הקראת הנתונים של סקרי דעת קהל  שמעידים על נפילה חדה באחוזי התמיכה בנתניהו, מול אחוזי הצבעה שהצביעו לו  בבחירות האחרונות. המפגינים שפכו צבע אדום על הכביש ממול הכניסה לרחוב עזה. חלק מהם אף מרחו את תמונת נתניהו בדם. מפגינה אחת טבלה את דגל ישראל בצבע אדום ונעמדה מול שוטרי המשטרה שאפשרו את הפגנה ומנעו אפשרות זליגה ממתחם ההפגנה.  השוטרים ביקשו מהמפגינה שתסיר את הדגל שתלתה, היא הורידה ונטמעה בתוך קהל המפגינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן