Skip to content

תערוכת הצילום "עדות מקומית 2023" תפתח לקהל ב־5 בדצמבר במוז"א

כ־130 תצלומים של 52 צלמות וצלמים שנבחרו מבין 6,700 תצלומים שנשלחו לתחרות, יוצגו בתערוכת עדות מקומית 23. במרכז חלל התערוכה יוצגו תצלומים שצולמו בימים הראשונים של מלחמת השבעה באוקטובר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התערוכה השנה תתמקד בשלושה נושאים מרכזיים. הראשון כמתבקש הוא המלחמה שפרצה ב־7 באוקטובר. הנושא השני עוסק במאבק על הדמוקרטיה והנושא השלישי מציג צילומים העוסקים בהסלמה בעימותים בין מתנחלים לפלסטינים.

Ilan Lorenzi

כמו כן, יוצגו סיפורים מרכזיים בתחומי דת ואמונה, ספורט, אורבניזם ותרבות כמו גם טבע וסביבה.

את מאורעות המלחמה מספרים קרוב ל־300 דימויים שצולמו בשבועיים הראשונים למלחמה, דרך תוצאות המתקפה, הלחימה וההתגייסות האזרחית. הדימויים יוקרנו על גבי קיר מרכזי בחלל התערוכה. הדימויים נבחרו על ידי חברי מערכת עדות מקומית, במיוחד משום שהמלחמה פרצה לאחר מועד השיפוט הסופי, אך יחד עם זאת היה ברור שלא ניתן להציג את תערוכת השנה ללא התייחסות משמעותית למלחמה. בתערוכה יוצגו גם עבודותיו של צלם ynet רועי עידן, שנרצח בכפר עזה ב־7 באוקטובר.

Yuvsl Chen Yediot Ahronoth

לצד עדות מקומית יוצגו תמונות שצילם החייל לביא ליפשיץ שנפל ב־30.10.2023 בקרב בצפון רצועת עזה.

עדות מקומית תוצג השנה ללא תערוכת WORLD PRESS PHOTO אשר מסיבות טכניות שקשורות במלחמה לא התאפשר להביאה ארצה.

השנה, במלאת 20 שנה להקמת עדות מקומית, תוצג תערוכת מיצג וידאו ייחודית בחלל נפרד, בעל עיצוב, מראה ואופי דרמטי. התערוכה, שאותה אצרו במשותף מנהלת עדות מקומית, דנה וולפיילר-ללקין יחד עם חברי המערכת ורדי כהנא ועמי שטייניץ, מורכבת מדימויים ומעבודות וידאו נבחרות שהוצגו בתערוכות עדות מקומית לאורך שני העשורים האחרונים. האמן רן סלוין יצר את מיצב הווידאו בעבודה משותפת יחד עם האוצרים. עבודת הווידאו מלווה במוזיקה מקורית של סלוין והיא מוצגת על ארבעה מסכי ענק. בנוסף, יוצגו על גבי מסכים נפרדים ראיונות אישיים עם צלמים מובילים, שמספרים על עבודתם ועל מקצוע העיתונות המורכב. בין הצלמים המרואיינים: זיו קורן, רינה קסטלנובו, אוריאל סיני, אבישג שאר-ישוב ועוד.

אוצר: עמי שטייניץ

פתיחה: 5 בדצמבר 2023 //  נעילה: 3 בפברואר 2024

מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב. רח' חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן