Skip to content

"שגרת מלחמה מונוכרומטית": תערוכת צילומים חדשה של מילואמיניק שגוייס למלחמה

דיזנגוף סנטר יציג את תערוכת הצילומים אשר צולמו במצלמת פילם ישנה, הכוללת 14 יצירות מקוריות של האמן ירדן אילון. מה-14.12.23 ה-29.2.24 מתחם הצילומים, בניין B, דיזנגוף סנטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״שגרת מלחמה היא בעיקר אסופת פעולות שגרתיות, ולעתים לחימה. בחרתי להתמקד בראשון כדי להציג את המלחמה בצורה יותר אנושית. כמו רבים, גם אני גוייסתי בתחילת הלחימה וכשהבנתי שהתנאים יאפשרו את זה הבאתי איתי את המצלמות. היום-יום שלנו כולל סיורים, כוננות עם שחר ובעיקר זמן לקפה. אפשר בקלות להישאב לשאלות ומחשבות על המצב, אני מעדיף לצלם", מסביר ירדן אילון.

צילום: ירדן אילון

העבודות המוצגות בתערוכה משקפות את נקודת מבטו האישית של אילון וסמוכה לשגרת המלחמה. טכניקת הצילום איננה כוללת התערבות באובייקטים והיא מציגה את המציאות כפי שהיא בקו החזית. בלי העמדה, רק התבוננות. כל התמונות צולמו במצלמת פילם כדי לטשטש את תחושת הזמן ולחדד את העובדה שלמרות שעברו 50 שנה המלחמה הזו מאוד דומה למלחמת יום כיפור.

צילום: ירדן אילון

מטרת התערוכה היא להראות את הפן האנושי של המלחמה, אשר מקפל לתוכו כל כך הרבה סיפורים שאיננו נחשפים אליהם בכותרות. לסגנון הצילום שמצלם את שגרת החיים בלחימה ולאו דווקא את המלחמה עצמה, אילון למד מסבו, שלחם וצילם רבות לפני ואחרי קום המדינה.

התערוכה "שגרת מלחמה מונוכרומטית" תוצג בין התאריכים 14.12.23-29.2.24 במתחם הצילומים בבניין B בדיזנגוף סנטר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן