Skip to content

אמש במחול: "ככה" של להקת קולבן דאנס חוזרת להופיע

היצירה "ככה" מבוססת על הראיון שמעולם לא התקיים עם היוצר אמיר קולבן והוא גם לא עונה עליו. למה? ככה! מופע שכולו עבודה שיתופית של הרקדנים והכוריאוגרף שלהם בנסיון לענות דרך הגוף והקול על שאלות קיומיות. עבודה נוספת משובחת של קולבן דאנס שלא כדאי להחמיץ!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המופע מתחיל בקטע סולו של אמיר קולבן, כאשר ברקע נכנסים הרקדנים ומתיישבים על ספסלים במסודרים בצורת חי"ת. אל חלל האוויר נזרקות שאלות נוקבות מוקלטות העוסקות בפרקים משמעותיים מחייו של אמיר קולבן. על השאלות אין תשובות. במקומן, הרקדנים מצטרפים בקטעי מחול אינדיבידואלים וקבוצתיים לסירוגין. קטעי המוזיקה המרשימים מובילים את המחול לתשובות נועזות עשויות היטב. אפילוג הסיום גם הוא מבוצע ע"י קולבן מוקף בלהקה העוטפת שלו.

צילום: גיל רובינשטיין

המופע החדש "ככה" עונה לשאלה למה. לעיתים אנחנו לא מעוניינים לענות לשאלה הזו. "ככה" מותירה את השואל עם סקרנותו. במהלך המופע, הרקדנים עונים מילולית לשאלות שונות, שרים או צועקים. הגוף כולו, כולל מיתרי הקול – כולם משתתפים ביצירה. תאורת הספוטים נעה מקבוצה לקבוצה וחושפת את יכולתם הפיזית המקצועית המשובחת של הרקדנים.

 

פרופ' אמיר קולבן, בן 69, רקדן מופלא, מייסד להקת קולבן דאנס והמנהל האמנותי והכוריאוגרף שלה וסבא לארבעה נכדים, עבר תהליך רפואי ראשון מסוגו בישראל להסרת גידול סרטני במוח באמצעות לייזר כשהוא בהכרה מלאה וחזר לרקוד שבוע בלבד לאחר מכן.

בשנת 1996 הקים קולבן, את להקת "קומבינע" שלאחר עשר שנים הפכה לקולבן דאנס. יצירותיו של קולבן, פרופסור באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים שבה כיהן כדיקן הפקולטה למחול בין השנים 2020-2015, הוזמנו על ידי תיאטראות ופסטיבלים רבים בכל רחבי העולם וזכו להצלחה רבה. הוא רקד במשך שנים רבות בלהקת בת שבע, בלהקת הבלט הישראלי, בתיאטרון המחול של האופרה בפרייבורג בגרמניה וגם בארצות הברית.

רקדנים/שותפים ליצירה לורלין אנדריי, מור בירגר, סוניה זווסלקה, שרון כהן,  צביקה היזיקיאס, ויבהור דב, עידן קוגן, ג'ושוע סוטון אמיר קולבן

צילום: שרה פלד

1.1.24 ו20.1.24 במרכז סוזן דלל בתל אביב

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן