Skip to content

אוונג'ר, ה- Jeep החשמלי הראשון בישראל

סמלת, יבואנית JEEP (ג'יפ) בישראל, משיקה את הג'יפ החשמלי הראשון – AVENGER. ג'יפון קומפקטי חשמלי מתקדם טכנולוגית ומאובזר היטב. האוונג'ר יגיע לישראל בשלוש רמות גימור (Longitude, Altitude, Summit) ומחירו החל מ- 190 אלף ש"ח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טרם הגיעו לישראל, האוונג'ר כבר הספיק לזכות בתואר רכב השנה באירופה לשנת 2023 והוא הרכב החשמלי הראשון של המותג Jeep. הוא עמוס בשלל התכונות של Jeep, שנארזו במרכב קומפקטי, ומהווה את הסנונית הראשונה ביישום האסטרטגיה של Jeep להפיכת המותג למוביל העולמי בתחום רכבי השטח החשמליים.

אוונג'ר הגיפ החשמלי הראשון (צילום באדיבות היצרן)
אוונג'ר הגיפ החשמלי הראשון (צילום באדיבות היצרן)
ג'יפ אוונג'ר בישראל ,דגם summit (צילום דן בר דוב)
ג'יפ אוונג'ר בישראל ,דגם summit (צילום דן בר דוב)

ה-Avenger החדש הוא ה-Jeep הראשון בעל הנעה קדמית המצויד כסטנדרט במערכת ה-Selec-Terrain, המאפשרת נסיעה בשלל תוואי כביש ושטח, ומערכת Hill Descent Control, המספקת בקרת מהירות בעת ירידה במדרון. שתי המערכות האלו, יחד עם מרווח גחון של 200 מ"מ וזוויות גישה ונטישה של 32 מעלות, הופכים אותו לרכב עם יכולות שטח מפתיעות ובולטות בקטגוריה ומספקות בטחון גם בנסיעה בעיר, כגון חניונים תת קרקעיים הכוללים שיפועים חדים.  הג'יפ מבוסס על הפלטפורמה החשמלית המודולרית החדשה, e-CMP2, אשר עברה התאמות משמעותיות וכיול מדוקדק, באמצעות לא פחות מ-60% רכיבים ייעודיים, על מנת לספק את יכולות ה-Jeep הייחודיות. סרחי העודף מלפנים ומאחור צומצמו למינימום האפשרי, תוך תכנון חדש לחלוטין של אזורי הריסוק, שצומצמו ב-30 מ"מ אך יחד עם זאת מציעים תכונות הבטיחות ויכולת ספיגת האנרגיה זהות.

מחיר האוונג'ר החל מ 190אלף שח (צילום דן בר דוב)
מחיר האוונג'ר החל מ 190אלף שח (צילום דן בר דוב)

הרכב הוגבה על מנת למקסם את מרווח הגחון, כאשר הנקודה הנמוכה ביותר היא המיגון התחתון של המנוע. מרווח מערך המתלים מהקרקע עומד על 209 מ"מ ומרווח מארז הסוללה מהקרקע עומד על 223 מ"מ. חשוב לציין את חיפוי המרכב התחתון של ה-Avenger, שמגן על הסוללה ועל המנוע מפני נזקים אפשריים, ובו זמנית משפר את היעילות האווירודינאמית. גודלו הקומפקטי מספק קוטר סיבוב קטן במיוחד של 10.5 מטרים בלבד, יכולת אידאלית ברחובות הצרים במרכז העיר ובשבילים מפותלים בשטח. בנוסף, ה-Avenger מציע נוחות נסיעה טובה במיוחד המשולבת בהתנהגות כביש יוצאת דופן. דוגמה לכך היא כיול המתלים, שבמסגרתו שופר השיכוך ב-20%, מה שאפשר לצמצם את תנודות המרכב בעת האצה ב-20% ואת זוויות הגלגול ב-12%. כמו כן, כיול המתלים תרם לנוחות נסיעה גבוהה בנסיעה בשטח ובכבישים שאינם סלולים היטב.

מרווח גחון של 20 ס"מ (צילום באדיבות היצרן)
מרווח גחון של 20 ס"מ (צילום באדיבות היצרן)

יחידת הכוח M3 המותקנת ב-Avenger כוללת מנוע חשמלי יעיל מהדור השני במתח של 400 וולט. מדובר ביחידת הכוח הראשונה שהשיקה eMotors – מיזם משותף שלSTELLANTIS  ו-NIDEC, והיא מספקת 156 כ"ס (115 קילוואט) ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ. מרכיב נוסף וחשוב המאפשר טווח נסיעה משודרג הוא הסוללה. ב-Avenger מותקנת סוללה בקיבולת 54 קוט"ש, המורכבת מ-102 תאים ומיוצרת על ידי Stellantis במפעל Tychy. מארז הסוללה הקומפקטי ממוקם מתחת לתא הנוסעים, והוא מוגן על ידי מרווח גחון גבוה ולוחות החלקה ייעודיים בעלי חוזק גבוה במיוחד.

מערך הטעינה, מרכיב מרכזי נוסף במערכת ההנעה החשמלית של ה-Avenger, מספק 100 קילוואט בטעינת DC, מה שמאפשר להטעין את הסוללה מ-20% ל-80% תוך 24 דקות בלבד, ו-11 קילוואט במטען AC, מה שמאפשר להטעין את הסוללה מ-0% ל-100% תוך חמש וחצי שעות.

תורם אחרון וחשוב ליעילות צריכת האנרגיה וטווח הנסיעה המשופר הוא התכנון האווירודינאמי: השטח החזיתי שעומד על 2.25 מטר בלבד, ומקדם הגרר הנמוך שעומד על 0.33, מבטיחים שה-Avenger הוא אחד הרכבים הטובים בקטגוריה גם מבחינה אווירודינאמית.

האוונג'ר מוצע בשלוש רמות גימור (צילום באדיבות היצרן)
האוונג'ר מוצע בשלוש רמות גימור (צילום באדיבות היצרן)

ה-Avenger, מוצע עם אבזור סטנדרטי עשיר, המספק יכולות מצוינות, בטיחות גבוהה וטכנולוגיה עדכנית, שמגיעות כבר ברמת הגימור הבסיסית. אבזור נוסף תלוי בכל אחת משלוש רמות הגימור המוצעות. רמת הגימור Longitude : מציגה עיצוב ייחודי, המדגיש את יכולות הרכב, יחד עם אבזור נוחות כגון חישוקי "16 , פנסי לד קדמים וחיישני חניה אחוריים כוללת מסך מולטימדיה נדיב, בגודל "10.25, המציע חוויית משתמש נוחה ואינטואיטיבית. כמקובל בכל רכב שעונד את סמל המותג Jeep, הוא מצויד במערכת Selec-terrain ייעודית לטובת נהיגה בשטח, במערכת בקרת ירידה במדרון ובמצב נהיגה לתאי מזג אוויר קשים. בנוסף, הוא כולל מערכות בטיחות עדכניות כגון בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים ותיקון סטיה מנתיב ומחירה 190 אלף שח.

רמת הגימור Altitude : כוללת מושבים איכותיים ויוקרתיים התואמים לדשבורד ולשאר הדיפון הפנימי, תא מטען חשמלי ללא מגע, לוח מחוונים גדול במיוחד בגודל "10.25, מערכות בטיחות מתקדמות, פנסים אחוריים וערפל לד , חיישנים היקפים, חישוקי 18" ועוד.ומחירה יעמוד על 210 אלף שח.

רמת הגימור הבכירה, Summit: כוללת דשבורד בצבע צהוב, חימום מושבים, מטען אלחוטי לנייד  ומצלמה אחורית המספקת תצוגת "רחפן". מגוון צבעי המרכב דו גוונית עם גג שחור ומחירה יעמוד על 220 אלף שח

מסך של 10.25" בדגם הסאמיט (צילום דן בר דוב)
מסך של 10.25" בדגם הסאמיט (צילום דן בר דוב)

שי פלדמן, מנכ"ל סמלת מסר: "ה-Avenger מסמן את תחילתו של עידן החשמל של מותג Jeep, עידן שיביא עימו עוד שלושה רכבים חשמליים שהראשון שבהם הוא האוונג'ר והיתר שיושקו עד שנת 2025. עד סוף שנת 2030, Jeep תמכור באירופה רכבים חשמליים בלבד. ה-Avenger, רכב השנה לשנת 2023 הוא כל מה שחובבי השטח ופנאי חלמו עליו, שילוב מנצח של ביצועים עם יכולות יומיומית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן