Skip to content

מעל 120,000 משתתפים בעצרת ״100 ימים של גיהינום״ לציון 100 ימים לחטיפה

משפחות החטופים לקבינט המלחמה: "כל עיכוב בקידום עסקה, הורג את החטופים. החזרת החטופים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות". ג'ייקוב ג. לו שגריר ארה"ב בישראל: "כשגריר ארה"ב בישראל אני עומד לצידכם. הנשיא ביידן וארה"ב נחושים להשיב הביתה את כל החטופים הנותרים״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה 120 אלף אנשיםהגיעו אל כיכר החטופים לקחת חלק בעצרת 100 הימים בהם מוחזקים 136 ישראלים בשבי חמאס-דאעש. משפחות החטופים הבהירו לקבינט המלחמה: כל עיכוב בקידום עסקה, הורג את החטופים. החזרת החטופים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות. 136 ארונות זו לא תמונת ניצחון.

רבבות משתתפים בעצרת (צילום דן בר דוב)
רבבות משתתפים בעצרת (צילום דן בר דוב)
שלי ומלכי שם טוב (צילום דן בר דוב)
שלי ומלכי שם טוב (צילום דן בר דוב)

שלי ומלכי שם טוב, הוריו של עומר שם טוב: " אני ובעלי מלכי חונכנו על ערבות הדדית וכך גם חינכנו את ילדינו. חינכנו אותם שלא משאירים אף אחד מאחור. מאה ימים שאין לי אוויר לנשימה ולעומר, שנמצא בשבי ללא המשאף שלו, באמת אין אוויר לנשימה. מאה ימים שאני נכנסת לחדר של עומר ואומרת לו שיהיה חזק ומתפללת. אני מבקשת מעומר שימתין עוד קצת, עוד טיפה. אנחנו נחזיר אותך הביתה".

ג'ייקוב ג. לו שגריר ארה"ב בישראל (צילום דן בר דוב
ג'ייקוב ג. לו שגריר ארה"ב בישראל (צילום דן בר דוב

ג'ייקוב ג. לו שגריר ארה"ב בישראל:"כשגריר ארה"ב בישראל אני עומד לצידכם. הנשיא ביידן וארה"ב נחושים להשיב הביתה את כל החטופים הנותרים. כדי לעשות זאת, אנו עובדים מסביב לשעון מול ממשלת ישראל, קטאר, מצרים וכל מדינה אחרת שיכולה להוביל לפריצת דרך להחזיר את החטופים הביתה. לא נפר את ההתחייבות שלנו עד שכולם יחזרו הביתה. אנחנו מאוחדים סביב הדרישה להחזירם עכשיו".

רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס אחרי 54 ימים ןמשפחתה (צילום דן בר דוב)
רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס אחרי 54 ימים ןמשפחתה (צילום דן בר דוב)

רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס אחרי 54 ימים ובעלה אוהד חטוף בעזה: " במהלך שנות היכרותנו אוהד הציע לי 10,950 פעמים נישואין, בכל בוקר לצד הקפה אמרתי לו כן. ב-100 ימים האחרונים אני מתעוררת כל בוקר ומתאכזבת לגלות שלא אקבל הבוקר עוד הצעת נישואין. אוהדי שלי, לימדתי אותך איך זה להיות בזוגיות, אבל לא לימדתי אותך איך זה להיות חטוף. להיות חטוף זה לא לדעת אם ומתי תגיע הארוחה הבאה שלך. להיות חטוף זה להרגיש חנוק בכל שעות היממה. להיות חטוף זה לא לדעת מתי תזכה לראות אור יום. מבחינתי כל עוד אוהד לא בבית, אני עדיין חטופה. הזמן של אוהד ושל שאר החטופים הולך ואוזל. קבינט המלחמה חייב לאשר כל עסקה שתביא לשחרור של אוהד ושל שאר החטופים".

דורית בייניש, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון: (צילום דן בר דוב)
דורית בייניש, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון: (צילום דן בר דוב)

דורית בייניש, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון: "אנחנו במלחמה מול אויב מר ואכזר, כזה שכל חוקי המלחמה והנורמות שקבעה הקהילה הבינלאומית לא תקפות לגביו. אנשי חמאס טבחו באנשים חפים מפשע ומבקשי שלום.  החזקת אנשינו היא מהחמורים בפשעי המלחמה. בעוד אנו נאבקים על ההגנה על מדינתנו, אנו נתקלים בצביעות ובעזות מצח בבית הדין הבינלאומי בהאג ומואשמים בהאשמות כוזבות. לצידנו נעמדות ממשלות גרמניה וקנדה שמתנגדות לתביעה ואנו מקווים שממשלות נוספות יצטרפו לקראיתנו. הטבח שבוצע ב-7 לאוקטובר הוא אינו חלק ממאבק לגיטימי ואינו עומד בשום אחד מכללי המלחמה. המשימה עוד לא נגמרה והזמן דוחק. אתם לא חוסכים מאמץ בארץ ובעולם לשחרורם. שחרור החטופים היא המטרה החשובה ביותר, לפני הכל ומיד".

לנה טרופנוב (צילום דן בר דוב)
לנה טרופנוב (צילום דן בר דוב)

לנה טרופנוב ששוחררה משבי חמאס בעזה: "לפני חודש וחצי עמדתי פה לפניכם שמחה ונרגשת אחרי שחזרתי משבי חמאס. מאז לצערי אני הרבה פחות אופטימית ושמחה. לא תיארתי לעצמי שנגיע ל-100 ימים שבהם סשה נמצא חטוף בעזה. הרבה פעמים אני מצטערת שחזרתי מהשבי כי שם עוד הייתה לי תקווה. כל מה שנשאר לי זה הבן שלי, סשה, שנחטף גם הוא ועדיין שבוי בעזה. אם חמאס לא הצליח להרוג אותי, אני פונה לכל מקבלי ההחלטות במדינת ישראל, אל תהרגו אותי. כל יום שעובר בלי סשה הורג אותי. תמונת הניצחון היחידה היא חזרה של השבויים בחיים ולא ב136 ארונות".

ימית אשכנזי, אחות של החטופה דורון  שטיינברכר (צילום דן בר דוב)
ימית אשכנזי, אחות של החטופה דורון  שטיינברכר (צילום דן בר דוב)

ימית אשכנזי, אחות של החטופה דורון  שטיינברכר: "בשבעה לאוקטובר רצחו אותנו, אנסו אותנו והשפילו אותנו. בכוחות אדירים ותעצומות נפש של לוחמת, אחותי הקטנה שלחה לחברותיה הקלטה קולית והצליחה להציל אותן. אני הולכת לישון עם ההקלטה הזו בכל לילה.  מאות משפחות הפכו להיות משפחה אחת גדולה ואמיצה, שנלחמת כל יום מחדש להציל את החיים של אהובינו. אני  קוראת לחברי קבינט המלחמה: האהובים והאהובות שלנו נמצאים שם. במרתפי החמאס. בתנאים מחפירים. בקור. ללא אוכל. ללא מים. ללא אור יום וללא טיפול רפואי ראוי. בסכנה. אני לא מתכוונת לקבל את אחותי בארון! לאחותי אין מחיר! לאף אחד מהחטופים אין מחיר! "

דניאל אלוני, שנחטפה לרצועת עזה עם בתה אמיליה (צילום דן בר דוב)
דניאל אלוני, שנחטפה לרצועת עזה עם בתה אמיליה (צילום דן בר דוב)

דניאל אלוני, שנחטפה לרצועת עזה עם בתה אמיליה  ושוחררה אחרי 49 ימים בשבי, אמרה: "מאה ימים ש-136 חטופים במנהרות ובדירות. 100 ימים שהעולם שותק ומתעלם מסרטוני הזוועה, של התעלמות מוחלטת של ארגוני נשים בכל העולם ממעשי אונס אכזריים בילדות ובנשים. מאה ימים של זוועות שלא ראה העולם מימי היטלר. זאת השואה של המאה העשרים ואחת, שממומנת על-ידי מנהיגים חסרי אחריות שאפשרו הקמה של עיר טרור תחתית אליה נחטפנו".

צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

נאומו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון הוקרן בעצרת והוא התייחס בא לחטופים בעלי אזרחות צרפתית״חלפו מאה ימים מאז איתן, ארז, סהר ומייה חזרו אלינו אבל אנחנו מבכים את מותו של אליה שנרצח על ידי חוטפיו בעזה. האומה הצרפתית נחושה שאוהד ועופר יחזרו אל ילדיהם ששוחררו. שאוריון ישוחרר שכל חטופי מתקפות הטרור מה-7 באוקטובר ישוחררו. צרפת אינה נוטשת את ילדיה לכן יש לחזור ולחדש שוב ושוב את המשא ומתן לשחרורם. אסור להיכנע, אסור לוותר, לעולם משום שאין אנו יכולים להסכים ולעולם לא נסכים לאף קורבן. נעשה הכל אם כך ואתם יכולים לסמוך עליי כדי להחזיר את כולם הביתה, אליכם״.

הרב לאו נשא ברכה לשחרור החטופים (צילום דן בר דוב)
הרב לאו נשא ברכה לשחרור החטופים (צילום דן בר דוב)

אגם גולדשטיין אלמוג, שחזרה משבי החמאס, הקריאה בנאומה בעצרת ״100 ימים של גיהנום״ מכתב פתוח לחברותיה שנותרו מאחור בשבי החמאס " היינו שם ביחד, ועכשיו אני פה, רוצה לצעוק את כאבכן, את הסבל, את הייאוש. חברות שלי מה שלומכן ? אכלתן מספיק היום ? איך המצב רוח שלכן ? עוד נשאר לכן על מה לדבר ? אתן ביחד ? או שהפרידו ביניכן ? הוא פגע בך שוב ? הוא שוב פעם שאל אם את נשואה, אם את רוצה שיסדרו לך מישהו בעזה ? הוא שוב פעם נכנס לך למקלחת, הפשיט אותך מהפיג׳מה שנתן לך,תוך כדי גם נגע בפציעת הכדור שירה בך, זה כאב לך ממש, אבל השליטה שלו בך כאבה יותר, הגוף שלך כשלו ככה הוא התייחס אלייך, נכון חברה שלי ?ואת שם, אתן שם, לבד כל כך לבד…"

בתחילת העצרת שרית חדד ריגשה את הקהל עם שירה ״כשהלב בוכה״. בהמשך העצרת הזמר איתי לוי, הזמרת יסמין מועלם והזמר אהוד בנאי ריגשו את המשפחות והקהל עם כמה משיריהם

המנחים ארז טל וישראל קטורזה (צילום דן בר דוב)
המנחים ארז טל וישראל קטורזה (צילום דן בר דוב)
שרית חדד (צילום דן בר דוב)
שרית חדד (צילום דן בר דוב)
איתי לוי (צילום דן בר דוב)
איתי לוי (צילום דן בר דוב)
אהוד בנאי (צילום דן בר דוב)
אהוד בנאי (צילום דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן