Skip to content

"נש(י)מה": חוויה תיאטרלית-רוחנית ראשונה מסוגה מבית תיאטרון מיסתורין

מסע אומנותי ומרפא, שיתקיים בבלאק בוקס במתחם ארנה שבהרצליה, ישלב בין מיצבי סאונד, וידאו ארט, שירה, נגינה חיה, ותנועה על מנת לבצע חיבור המתקיים בין נשימה לנשמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב7 לאוקטובר נעצרו פרויקטים רבים עליהם עבדו בתיאטרון מיסתורין. אנשי הצוות גויסו למילואים, וחלקם עברו את השבוע הראשון למלחמה בדרום, שם נחשפו למראות קשים ביותר. בנה של המנהלת האומנותית של התיאטרון נכח במסיבת “נובה” ברעים, ניצל בנס ואיבד מספר לא נתפס של חברים. יוליה, המנהלת האומנותית, לקחה על עצמה לשנות גישה וליצור מופע חדש שיתן פתרון רגשי לכאב שנוצר בנו כחברה, במיוחד על קרבתה המשפחתית לאותו הכאב.

במופע ישתתפו כ-20 אומנים, שחקנים, רקדנים ומוזיקאים, אשר יפגשו את הקהל ויובילו אותו בשירה ובתנועה אל תוך חוויה מיסטית מעצימה שכולה קול, גוף ונשימה.

תיאטרון מסתורין יצר את המופע בשיתוף מטפלים, אנשי רוח ומומחים למסורות שונות של ריפוי אשר תרמו את זמנם ליצירת התוכן. זהו מופע ראשון מסוגו המשלב אלמנטים של תרפיה דרך קול וגוף תוך חוויה אימרסיבית. לשם המופע, בוצע מחקר ושימוש בטכנולוגית AI מתקדמות ליצירת הקרנות וידאו בעלות השפעה מרפאת על גוף ומוח האדם, מה שעוד לא נעשה בשום מקום אחר.

12 מופעים ראשונים עלו בירושלים בחודש נובמבר. הכניסה למופעים הייתה ללא עלות, בהרשמה מראש.  בנוסף, לקהל הייתה אפשרות לרכוש כרטיסים כתרומה והרווחים יתרמו לטובת ניצולי מסיבת "נובה" ברעים.

"לא ידענו למה לצפות, ואיך יגיב הקהל לסוג כזה של התרחשות. האם יהיו מוכנים למסור את עצמם לידי השחקנים המובילים אותם, האם ירצו לקחת חלק בשירה משותפת או בריקוד, האם מהלך המופע באמת יהיה מרפא ומנחם עבורם?

גילינו כי ישנו ביקוש מאוד גדול לחוויה שיצרנו. המקומות בהרשמה נגמרו תוך 5 ימים. אנשים מכל רחבי הארץ התקשרו וביקשו להגיע. במשך שלושה ימים ביקרו במופע כ1500 אנשים. היה מרגש לראות אנשים מכל גיל, רוקדים, שרים ובוכים. לאחר המופע אנשים נגשו אלינו עם דמעות בעיניים ומילות תודה. אמרו על כמה הם היו צריכים חוויה כזאת כמה חשוב שיש דבר כזה" מסבירים אנשי התיאטרון.

תיאטרון מסתורין, אחד משלושת קבוצות התיאטרון הגדולות בארץ, מוביל ומקדם את תחום המופעים האימרסיבים תלויי-מקום, וחוקר את המשמעות של פעילות אמנותית עם ולצד קהילות, מבנים וחללים אורבניים ייחודיים בהקשר הישראלי. התיאטרון פועל מתוך אמונה עמוקה כי לתיאטרון תלוי-מקום בהשתתפות קהל יש משמעות חברתית וכוח מרפא עצום. בחמש השנים האחרונות חוקר תיאטרון מסתורין שימוש בטכנולוגיות חדשות ושילובן בחוויות צפיה אימרסיביות שונות. התיאטרון משתף פעולה עם אמנים רבים מתחומי העיצוב, סאונד, וידאו-ארט, מחול, שירה ועוד.

המופעים הקרובים יתקיימו  ב16, ב17 וב18 בינואר 2024 בשעות: 19:30 או 21:30. כרטיסים באתר התיאטרון

מיקום: בלאק בוקס ארנה הרצליה קומה 0 מול שער A

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן