Skip to content

משפחות החטופים זועקות "הצילו"

בעקבות ההחלטה לא לשלוח נציגות ישראלית, התקיימה הערב (שבת) עצרת מיוחדת 'דקה וזעקה' בכיכר החטופים. משפחות החטופים, זעקו בכיכר החטופים: ״אל תפקירו אותם למות!״. המשפחות במסר חריף לראש הממשלה: "תסתכל לנו בעיניים, תיקח אחריות". בקיסריה נערכה הפגנה מקבילה, בה נעצר תא"ל אמיר השכל שיובא מחר לפני שופט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות משפחות חטופים עלו הערב (שבת) במהלך הפגנה סוערת שנערכה בכיכר החטופים בתל אביב על הבמה המרכזית, בזו אחר זו, וזעקו באמצעות רמקולים רבי עוצמה את זעקתן לראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה במהלך הפגנה שנערכה בתל אביב. עצרת נוספת נערכה במקביל מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

משפחות החטופים זועקות (צילום דן בר דוב)
משפחות החטופים זועקות (צילום דן בר דוב)
צילום: ציפי מנשה

בקיסריה נערכה הפגנה מקבילה לא רחוק ממעון ראש הממשלה, לטענת המשטרה ההפגנה נערכה שלא כחוק וכוחות משטרה ממרחב מנשה במחוז חוף בסיוע לוחמי מג"ב פעלו לפינוי המפגינים רחוב רוטשילד בקיסריה, זאת לאחר שלטענת המשטרה המפגינים חסמו את הציר והתבקשו מספר פעמים על ידי קצין משטרה לפנות את המקום. בתוך כך, המשטרה עצרה במהלך ההפגנה 3 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי והתנהגות שעלולה לסכן את שלום הציבור. המחאה בקיסריה הסתיימה והציר נפתח בחזרה לתנועה, כאשר חלק מהמפגינים עברו לפני זמן קצר להפגין מול תחנת משטרת חדרה בה נחקרים החשודים. בתום החקירה אחד החשודים תא"ל מיל' אמיר השכל נכלא ויעלה מחר לדיון בבימ"ש השלום בחדרה כאשר השניים הנוספים שוחררו בתנאים מגבילים.


קיסריה – המשטרה מנסה להרחיק צלמים שבקשו לתעד אלימות משטרתית (צילום באדיבות אלון בנקע ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

המשטרה דוחפת ומפנה מפגינים (צילום: משטרת ישראל)


ביצוע מעצרים (צילום: אלון בנקי ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים))

רונן נאוטרה, אבא של עומר נאוטרה: "היינו בקטאר, היינו בבית הלבן – חייבים לשלוח נציגים לקהיר לנהל מו״מ. תצילו את הבן שלנו ואת שאר החטופים – לא משאירים חיילים וחטופים בשטח!"

דני אלגרט, אחיו של ⁠יצחק אלגרט: ״ראש הממשלה מחליט לא לשלוח אף אחד כדי לחלץ את החטופים שלנו. הוא יודע לשלח אותם לעזה אבל לא יודע לשלוח מי יביא אותם, הוא חייב לשלוח את מי שיביא אותם״

דני אלגרנט (צילום דן בר דוב)
דני אלגרנט (צילום דן בר דוב)

אורית מאיר, אמא של אלמוג מאיר גאן: "השבוע ביקרתי בשיקום את חיילנו האמיצים, התרגשתי מהם כל כך. כל אחד מהם שפגשתי אמר לי: ״אין אחד מאיתנו שלא חולם להביא את החטופים ולחלץ אותם משם״.

קובי אהל, אבא של אלון אהל: "חף מפשע שיצא לבלות עם חבריו ונחטף. הממשלה חייבת להוציא אותנו מהסיוט הזה ולעשות הכל, אבל הכל כדי לשחרר את יקירנו החפים מפשע!".

יולי בן עמי הבת של החטוף אוהד בן עמי:  ״זהו! נגמר הזמן! אנחנו זועקים את זעקתם של החטופים ששם, אנחנו הקול שלהם שהם אינם יכולים להביא. בבקשה אל תפקירו אותם שוב! אל תפקירו את אבא שלי ועוד 133 חטופים נוספים ששם לבד!".

שלי שם טוב אמו של ⁠עומר שם טוב: "מישהו יכול לדמיין לעצמו מה זה 134 ימים בחושך? אני בבית יושבת ומבקשת מעומר להיות חזק עם אמונה כי אותי גידלו באחוות אחים, אחוות ורעים וגם עומר שליי גדל ככה ואני לא יודעת מה עובר עליו ואני זועקת לשמים די די די!"

כרמית קציר, אחותו של אלעד קציר: ״אהובינו הם האזרחים שלא הצלחתם להגן עליהם בשבעה באוקטובר. תחזרו לשולחן הדיונים. אל תעבדו עלינו – תעבדו בלהציל חיים!״

ורדה אלכסנדר, סבתו של עידן אלכסנדר: "שלמה המלך – כשעלה למלוכה אלוהים שאל אותו: ״שלמה מה אתה מבקש?״ ושלמה המלך ביקש לב שומע. לב שומע לשמוע את העם, אני פונה אליכם ראש הממשלה ושרי הקבינט תשמעו את לב העם.

משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן (צילום דן בר דוב)
משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן (צילום דן בר דוב)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

יאיר מוזס הבן של משה מוזס: ״סליחה אבא שבמקום לתכנן את יום ההולדת ה-80 שלך ולמרות כל המאמצים שלנו, לא הצלחנו לשכנע את כל חברי קבינט המלחמה שלשחרר אותך ואת שאר החטופים חייבת להיות מטרה מספר אחת.״

שירה אלבג, אחות של לירי אלבג: ״לירי אחות קטנה שלי, אני פה לצעוק את הצעקה שלך שאת לא יכולה לצעוק בת 19, לבד, באימה, בחושך, בלי שאת יודעת מה עומד לקרות לך בדקה הבאה״.

משפחתו של חנן יבלונקה: ״עסקה, עכשיו ולא מחר עסקה,עכשיו כי אין עוד זמן עסקה, עכשיו ליום חדש. תחזירו את כולם כי לא נותר להם עוד זמן״

רובי וחגית חן, הוריו של איתי חן: "אנחנו חגית ורובי חן ההורים של איתי חן שנחטף בשביעי באוקטובר. אנחנו מבקשים מראש הממשלה, מקבינט המלחמה לשחרר את כולם עכשיו. עכשיו. עכשיו".

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

אילן דלאל, אבא של גיא גלבוע דלאל: "אני אומר למקבלי ההחלטות: אנחנו לא נוותר עליהם, תוציאו אותם מהגיהינום עכשיו!"

רוית קופר, הבת של עמירם קופר: "בנימין נתניהו, ראש הממשלה שלנו, אני פונה אליך: אתה חייב לשבור את האטימות ולהוציא אל הפועל את מתווה קהיר. עכשיו!!!".

נדב רודאיף, הבן ליאור רודאיף: ״אבא שלי איננו תמונה. הוא מעל הכל אדם! האם המדינה שלנו איבדה את הערך לחיים? האם הייתם מקריבים את החיים שלהם בקלות כזו אם הם היו המשפחה שלכם״

דניאל ליפשיץ, נכדו של עודד ליפשיץ: "סבא, דולב (יהוד), אני עומד כאן וזועק בכל כוחי שיחזירו אתכם הביתה. פוליטיקה הצידה, ניצחון הוא חזרתם של 134 חטופים. כדי שתהיה לנו תקווה ונוכל להמשיך לשיר את ההמנון".

אור גת אח של כרמל גת: "הבשילו התנאים לעסקה שתחזיר אותם – את החיים והמתים. הכל מוכן. נשאר למדינת ישראל לדאוג לאזרחיה השבויים בעזה!״

משפחתו של שלמה מנסור : "שלמה אחי הבכור, אתה נמק באדמה, בן 86. הבוגר מבין כל החטופים. אתה ששרדת את שואת הפרהוד בעיראק, עובר זאת בשנית. איפה הלב שלכם?"

יוני לוי, אבא של נעמה לוי: "בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ. והארץ היתה תוהו ובוהו. וחושך על פני תהום. ובתוך התהום עמוק, במנהרות, במחילות. מתי תוציאו אותם אל האור?  מתי יהיה אור?"

משפחתם של זיו וגלי ברמן :״אני רוצה את זיוי וגלי איתי, כמה שאני מתגעגע אליכם אחים שלי. אל תרכבו על גבנו בשביל דעה כזו או אחרת, תצטרפו אלינו למאבק הכי צודק מאז קום המדינה״.

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר: "במהלך החודשים האלו הבנתי שלא האזרחים בוגדים בי, אלא הממשלה שאטמה את ליבה ובוחרת בדרך של קיצוניים על פני הצלת חיים"

ניסן קלדרון, אח של עופר קלדרון: תוציאו את הפוליטיקה מההחלטות על חיי יקירינו. אנחנו ברגע האמת, לא יהיו עוד הרבה רגעים כאלה בקרוב אם יוזמת קהיר תקרוס!

עומרי שתיוי, אחיו של החטוף עידן שתיוי:  "עם ישראל אני קורא לכם לעמוד יחד – איתנו, גם אם זה קשה, לא מגיע לאף אדם, חף מפשע להירקב בשבי. הזמן הוא האויב הכי גדול של החטופים, וחייבים להחזיר את כולם, בחיים".

ירדן גונן, אחות של רומי גונן: "קבינט יקר! אל תשאירו את חיילינו לבד במערכה! תעניקו להם את הגיבוי שהם ראויים לו במהלך מדיני, דרך העסקה לשחרור החטופים, לצד המהלך הצבאי הקשה בו הם נאבקים כבר 134 יום.

שיר סיגל, הבת של קית' סיגל: "אני מבקשת מכם שתדמיינו לרגע מחבל מושך את החולצה שלכם ומטיח אתכם על הקרקע, את הצלעות נשברות, את כל חלונות הבית מרוססים, מרוסקים, מנופצים".

איילה יהלומי אחותו של אוהד יהלומי: ״אוהד אחי נחטף מניר עוז. התשמע קולי מתוקי שלי? שתדע שאנחנו עושים הכל.  כולנו חטופים. עשו הכל כדי להשיב את המשפחה שלנו אלינו, עכשיו".

אסתר ואורן בוכשטב, הוריו של של יגב בוכשטב: "המדינה חייבת לדעת שלא יהיה שיקום לעוטף בדרום ובצפון, אף אמא לא תשכיב את ילדיה לישון בבית בעוטף בידיעה, כשהחטופים עדיין מעבר לגבול .

מור שוהם, אח טל שוהם: "134 ארונות זה לא ניצחון ובטח לא מוחלט! אני קורא כאן לראש הממשלה וקבינט המלחמה: תשלחו נציג לקהיר, לפריז או לאן שרק צריך. אל תפקירו אותנו שוב!".

סימונה שטיינברכר, האמא של דורון שטיינברכר: "הילדה שלי, היפה, שכולכם מכירים את החיוך היפה שלה מהתמונות, וכולכם ראיתם איך היא נמקה בשבי חמאס בסרטון. לא מפקירים פצועים בשטח! לא מפקירים חטופים בשטח!

משפחות החטופים (צילום דן ברדוב)
משפחות החטופים (צילום דן ברדוב)

״

ליאור פרי, הבן של חיים פרי: "134 ימים שאבי נמק בשבי חמאס. רגע לפני שוועידת קהיר קורסת. אסור שחיי החטופים וחיי חיילים יהיו כלי משחק, אסור שהחלטות יתקבלו משיקולים פוליטיים.

עדי אנגרסט, אחיו של החטוף מתן אנגרסט: ״אח שלי כבר 134 נמצא בגיהנום. יושב בכלוב, סגור. אני לא רוצה לזעוק שיחזירו לי גופה. הזמן שלהם אוזל. אני דורשת שתחזירו לי את אח שלי עכשיו״.

משפחתו של אברהם מונדר ״איך איפשרו למאות מפלצות החמאס להשתלט על ניר עוז? איך זה יתכן שערכים של ערבות הדדית״, ״פידיון שבויים״ לא מתממשים לעזאזאל?״

יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד כהן: ״ הרמטכ"ל הצהיר שיש לצה"ל אחריות כפולה להשבת החיילים החטופים: שהיא אחריות לאזרחי ישראל בכלל ולחיילי צה"ל בפר

דליה קושניר גיסתם של יאיר ואיתן הורן: "יש רק אדם אחד, יחד עם קבינט מלחמה שלם שיש בידו את העוצמה והיכולת להגשים את התמונה הזו. בקהיר. עכשיו. ביבי תשחרר אותם -עכשיו".

שי וניבה הוריו של עומר ונקרט: "עצמו עיניים ודמיינו את כולם חוזרים. דמיינו את הכיכר מלאה בכל עם ישראל היפה, דמיינו את דמעות השמחה של כולנו!״

חן אביגדורי שמשפחתו שוחררה מהשבי: "אני פונה אליך, אדוני ראש הממשלה, ואליכם חברי הקבינט: יש עיסקה על השולחן, וצריך לדון בה. תדברו, תדונו, תנהלו משא ומתן, אל תישנו בלילות ואל תעשו פוליטיקה קטנונית.״

יעל אדר, אמו תמיר אדר ז"ל:״איבדתי את היקר מכל את בני בכורי, שהפך אותי לאם, הפך אותי לסבתא. והמדינה הפכה אותי לאם שכולה ואת ילדיו ליתומים. הבן שלי נרצח בחסות המדינה שהפקירה אותו, וממשיכה להפקיר אותו ואותנו״

אלפים בעצרת (צילום דן ברדוב)
אלפים בעצרת (צילום דן ברדוב)

במקביל נערכה הפגנה נגד הממשלה, רחוב קפלן בתל אביב נחסם,  אלפי מפגינים  וצעדו לכיוון צומת עזריאלי בקריאה לערוך בחירות לכנסת. מכוח קפלן נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "מי שמסרב לשאת באחריותו לטבח 7 באוקטובר ועובד כל היום כדי לשסע את העם, לא יכול לדבר על אחדות. הדבר היחיד שיביא לאחדות וישיב את אמון העם הוא קביעת תאריך לבחירות שאחריהן תוקם ממשלה שמייצגת את העם המופלא שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן