Skip to content

עצרת ענק בירושלים בתום צעדת משפחות החטופים

סיגי כהן, אימו של החטוף אליה כהן: ״אני פונה מכאן לראש הממשלה וקבינט המלחמה: תראו את האחדות שלנו של המשפחות ועם ישראל. אנחנו נותנים לכם את הכוח והתבונה להחזרת כולם״. שרון שרעבי, אחיו של החטופים אלי שרעבי ויוסי שרעבי ז״ל: ״מנהיגי ישראל - כולנו בחרנו אתכם בכדי לייצר קודם כל שלום בתוכנו והשלום בתוכנו הוא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משפחות החטופים קיימו הערב את עצרת התמיכה בכיכר פריז בירושלים, בתום מסע שארך 4 ימים בהם הלכו יחד עם עשרות אלפי אזרחים מעזה לירושלים. העצרת התקיימה בסימן אחדות ובה נאמו צמדי בני משפחות, המייצגים את המיקרוקוסמוס של עם ישראל כול ושגורלם משותף: יקיריהם נמצאים בשבי חמאס בעזה.  משפחות החטופים העבירו מסר לראש הממשלה וקבינט המלחמה: אנו מאוחדים יחד ומעניקים לכם רוח גבית להשלמת העסקה. אל תפספסו, החזירו את כל החטופים הביתה עכשיו.

מימין: ניבה ונקרט, משמאל: סיגי כהן (צילום : מרסלו שניידמן)
מימין: ניבה ונקרט, משמאל: סיגי כהן (צילום : מרסלו שניידמן)
דיצה אור (צילום : מרסלו שניידמן)
דיצה אור (צילום : מרסלו שניידמן)

דיצה אור, אמא של החטוף אבינתן אור:  ״אנחנו כאן הערב בעצרת אחדות, ההפך של אחדות זה לא מריבות אלא פחד. לא פחד מהאחד, אלא פחד מעצמי. מהאור הגדול שיש לכל אחד מאיתנו. במציאות הנוכחית אלו הם החיילים המדהימים שלנו שמחריפים את נפשם בכל רגע למענינו. כל אחד עסוק במלאכה שלו המיוחדת שלו למען המטרה. שכל אחד עושה את זה בצורה הכי מסורה, כנה ומדוייקת – יש לנו את ההישגים הכי גדולים שיחזירו את החטופים שלנו הביתה בשלום. יש מקום לכולם. אנחנו לא צריכים להיות אחידים".

מירב לשם גונן (צילום : מרסלו שניידמן)
מירב לשם גונן (צילום : מרסלו שניידמן)

מירב לשם גונן, אמה של החטופה רומי גונן: ״כולנו פה ביחד ועם ישראל ביחד למען המטרה המשותפת- החזרת החטופים. זה הרבה מעבר לזה, לחזק את עם ישראל ולהפוך לכוח אחד. . הערב הצטרפו עוד 3 משפחות למשפחות השכולות. אנחנו רואים עין ועין את העוצמה שלנו ביחד. כל אחד מאיתנו הוא אור והוא חזק ועוצמתי רק שאנחנו מרשים לזה להתקיים. האחדות היא שאנחנו מתגייסים ביחד למען המטרות המשותפות שלנו.. אנחנו באנו לפה בכדי לחזק את ראש הממשלה ואת האמונה שזה אפשרי עכשיו. אפשר עכשיו לקדם את ההסכם, אפשר עכשיו להראות לצד השני את העוצמה שלנו ולהביא אותם".

סיגי כהן, אמו של החטוף אליה כהן: ״אנחנו נמצאים בסיום צעדת האחדות ואני רוצה לומר לעם ישראל תודה שצעדתם איתנו, עם ישראל על כך גווניו. הוכחנו לעצמנו שאנחנו יכולים להשאיר את המחלוקות בעבר במטרה להחזיר את האהובים שלנו. מודים לחיילים הגיבורים שנלחמים להחזרת החטופים ועושים את זה ביחד. רק יחד ננצח כעם הנצח. אני פונה מכאן לראש הממשלה וקבינט המלחמה: תראו את האחדות שלנו של המשפחות ועם ישראל. לכולנו מטרה אחת: להחזיר את אהובינו הביתה. אנחנו נותנים לכם את הכוח והתבונה להחזרת כולם. ולא להשאיר אף אחד מאחור בעזה. בזכות אליה והחטופים עם ישראל התאחד. אנחנו אגרוף אחד וכך נישאר לנצח".

ניבה ונקרט, אמו של החטוף עומר ונקרט:  ״ב 7.10 למדנו כולנו בדרך הקשה ביותר שהאויבים שלנו הם לא מבית האויבים שלנו הם מבחוץ. ספגנו ולצערי עודנו סופגים אבדות קשות של הטובים ביותר. ולכן אסור לנו לשכוח לשניה: במותם, ציוו לנו את האחדות! אני פונה מכאן לראש הממשלה – ראה איזה עם נפלא, מאוחד וחזק עומד כאן איתנו לתת גיבוי למפקדי וחיילי צהל ולקרוא איתנו לשחרור החטופים. ראש הממשלה וחברי הקבינט – זה בידיים שלכם. החזירו את התקווה לעם – החזירו את החטופים".

ניסן קלדרון ושרון שרעבי (צילום : מרסלו שניידמן)
ניסן קלדרון ושרון שרעבי (צילום : מרסלו שניידמן)

ניסן קלדרון, אחיו של החטוף עופר קלדרון:  ״בעולם אחד לא בטוח שאני ושרון היינו נפגשים אבל גורלנו נקשר והפכנו למשפחה. אנחנו נלחמים יחד להחזיר אהובינו. 148 ימים ואנחנו עדיין כאן עם כאב בלתי נסבל. 148 ימים שהחטופים מחכים לרגע שיחזרו לחיים. ארז וסער שלנו חזרו לאחר 52 ימים בגיהינום ולכן אנחנו יודעים מה אומר על אחי ושאר החטופים שנמצאים אצל המפלצות. אלפי התומכים שהצטרפו לצעדה מילאן אותי בתקווה. האחדות הזו היא שתביא אותם הביתה. אנו קוראים למקבלי ההחלטות לעשות את המעשה שיאחד את העם. הביאו את החטופים הביתה. החיים שלהם בידיים שלכם. זו המשימה שתחזיר למדינה את עתידה. תודה לכל כוחות הביטחון למען החיבור והאחדות של העם. עכשיו הזמן שלכם לעשות כל מה שצריך ולהביא את כולם הביתה עכשיו".

שרון שרעבי, אחיהם של יוסי שרעבי ז"ל ואלי שרעבי החטופים בעזה:  ״מנהיגי ישראל – כולנו בחרנו אתכם בכדי לייצר קודם כל שלום בתוכנו והשלום בתוכנו הוא הערבות ההדדית של כל אחד ואחד מאיתנו לאחים שלנו ולילדים שלנו. שנישארו מאחור כבר כמעט 150 יום. אנחנו עומדים פה שבוע אחר שבוע וסופרים את השניות של החטופים שנמצאים שמה בלי אוכל ובלי מים. עומדים פה כי אנחנו כי היום והלילה שלנו לא יישארו אותנו בלי שיהיו פה כולם. זמנו של יוסי אחי לצערי אזל, ואותו נביא לקבר ישראל כי זו האדמה שלו. את אלי אחי ושאר החטופים נביא הביתה בחיים. אלי איבד את כל משפחתו ויוסי איבד את חייו ולא שרד בשבי. איבדנו ארבעה מבני המשפחה שלי, המשפחה שלכם. אנחנו לא מתכוונים להביא לכאן את הארון החמישי".

איתיאל גולדבליך, מייסד תנועת Value: (צילום : מרסלו שניידמן)
איתיאל גולדבליך, מייסד תנועת Value: (צילום : מרסלו שניידמן)

איתיאל גולדבליך, מייסד תנועת Value:  ״משפחות יקרות אנחנו כאן באלפים ביחד אתכם, אבל אף אחד לא באמת יודע מה אתם מרגישים ומרגישות. מזה להיות אמא שמחכה לבן שלה. מה זה להיות אח ואחות. אנחנו לא מרגישים אבל אנחנו שואבים כוח מכם. למרות הכאב אתם לא שבורים. מכוח האחדות שהרגשנו מתוך הכאב בשבועות שאחרי השביעי באוקטובר. כולנו ביחד למען מטרה אחת: להחזיר אותם הביתה עכשיו. אנחנו עם אחד. משפחת אחת.

בעצרת השתתפו האמנים ישי לפידות ולהקת ׳כנסיית השכל׳.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן