Skip to content

6 הצגות מומלצות בתיאטרון בית ליסין שממש כדאי לכם לראות!

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תיאטרון בית ליסין ממשיך להוביל את סצינת התיאטרון הישראלי עם כמה הצגות חדשות ומסקרנות ביותר לצד הצגות ותיקות שמסרבות לרדת וממשיכות למשוך אליהן קהל רב באופן קבוע ורציף. בכתבה הבאה, ריכזנו לכם כמה הצגות סופר מומלצות של תיאטרון בית ליסין שפשוט אסור לכם להחמיץ.

בלוז לחופש הגדול

המחזמר "בלוז לחופש הגדול" היא עיבוד בימתי מוזיקלי לסרט הישראלי המצליח "בלוז לחופש הגדול" משנת 1987.

ההצגה מתרחשת בקיץ שבין בחינות הבגרות לגיוס לצבא, ועוקבת אחרי חבורת נערים ונערות המתכוננים למסיבת סיום התיכון ומתמודדים עם החלטות שישפיעו על עתידם. ברקע מלחמת ההתשה בסיני ומלחמת יום הכיפורים.

המחזמר כולל שירים ומוזיקה ומככבים בו שחקנים מוכרים כמו חני נחמיאס, דור הררי, נועם קלינשטיין ועוד. זהו מחזמר מומלץ ביותר שזכה לשבחים רבים. תוכלו לרכוש כרטיסים מוזלים באתר.

הדה גאבלר

בהצגה "הדה גאבלר" המועלית בבימויו של הבמאי המוערך יאיר שרמן, מגלמת השחקנית מגי אזרזר את דמותה המורכבת והמסתורית של הגיבורה הראשית – הדה גאבלר.

הדה, בתו של גנרל ידוע, התרגלה מנעוריה לחיי חברה גבוהים, אולם לאחר מות אביה נישאה ליורגן טסמן, אקדמאי בורגני, ונאלצה להסתפק ברמת חיים ירודה יותר. במהלך ירח הדבש שלהם נכנסים ויוצאים מהבית ארבעה אורחים, שמעוררים בהדה געגועים לעברה ולאורח החיים שאליו הורגלה.

דמותה של הדה מעלה רגשות מעורבים – היא מושכת אך גם מפחידה, ממגנטת אך מרוחקת. מצד אחד, קשה שלא להעריץ את התשוקה הלוהטת שלה לחיים מלאים, אך מצד שני לא ניתן שלא לתהות על הדרך שבה היא מנצלת את הסובבים אותה כדי להרגיע את הסערות הפנימיות שלה.

ההצגה מציגה גרסה עדכנית למחזה הקלאסי מאת המחזאי הנורווגי הנריק איבסן, תוך המשך מסורת בה מיטב השחקניות בארץ ובעולם מגלמות את דמותה המורכבת והמאתגרת של הדה גאבלר.

בין קודש לחולון

ההצגה "בין קודש לחולון" עוקבת אחר יהודה וייס, איש עסקים מצליח שמנהל חיים כפולים. מצד אחד יש לו משפחה חילונית בחולון עם בת זוגו איילה ובתם יעל. מצד שני יש לו גם משפחה חרדית בירושלים עם אשתו שרה.

הוא מחלק את זמנו בין שתי המשפחות תוך כדי שהוא מסתיר זאת מהן. אך כשיעל מספרת לו שהתאהבה בצעיר חרדי, הלחץ עליו גדל והוא מתקשה להמשיך ולשמור על השקרים. זוהי קומדיה שנועדה לעורר מחשבה על המתח שבין מסורת וחילוניות, והיא מהווה המשך להצלחה הקודמת "ארבע אימהות" של אותם היוצרים.

אמצע

הצגת הדרמה "אמצע" מאת המחזאי הבריטי דייויד אלדרידג' עולה לראשונה בישראל בתיאטרון בית ליסין בבימויה של איה קפלן. המחזה, שתורגם לעברית על ידי עידו ריקלין, עוקב אחר זוג נשוי כבר 20 שנה, גארי ומאגי, שנאלצים להתמודד עם משבר בנישואיהם לאחר שמאגי מודיעה לגארי באמצע הלילה שהיא כבר אינה אוהבת אותו.

ההצגה, הזוכה להצלחה רבה בבריטניה, בוחנת את מערכות היחסים הרומנטיות בעידן הנוכחי של אפליקציות ההיכרויות ומשבר האינטימיות. בין רגעי הכאב והשאלות הקשות שמעורר המשבר בין בני הזוג, המחזה פורש גם רגעים מלאי הומור ושמחת חיים המאפשרים לקהל להזדהות עם הדרמה האנושית שבליבת הזוגיות.

בהצגה מככבים השחקנים מיה דגן בתפקיד מאגי ואמיר קריאף בתפקיד גארי. את התפאורה והתלבושות עיצבה סבטלנה ברגר, את המוזיקה הלחין שאול בסר, את התאורה עיצבה קרן גרנק, את התנועה ביים עמית זמיר ונועם פלג שימש כעוזר במאי.

סיפור אהבה

ההצגה "סיפור אהבה" מספרת את סיפורן של ז'וסטין וקטיה, זוג לסביות המאוהבות זו בזו. כאשר ז'וסטין מתלבטת אם להיפרד מקטיה כדי להקים משפחה, קטיה מוכנה להרות למענה. אך לקראת הלידה ז'וסטין מחליטה להיפרד ולהקים משפחה עם גבר.

12 שנה לאחר מכן, כשקטיה גוססת מסרטן ומחפשת אומנה לבתן המשותפת, היא נאלצת לבחור בין אחיה הציני או ז'וסטין, אהובתה לשעבר. המפגש ביניהן מטלטל את העולם המסודר שז'וסטין בנתה, ומעלה שאלות של נאמנות, משפחה וזהות מגדרית. זוהי דרמה מרגשת וסוחפת על אהבה.

החופש של ג'קי

ההצגה "החופש של ג'קי" מספרת את סיפורה של ג'קי, אסירה משוחררת שחולמת להפוך לכוכבת סטנד-אפ. בזמן שהותה בכלא היא הצליחה להצחיק את חברותיה האסירות, אך מחוץ לכלא היא מגלה שאין מי שמחכה לה ושאמה מכרה את בית ילדותה.

כשג'קי לא מצליחה להגשים את חלומה כסטנדאפיסטית, היא רוצה לחזור ל"חיים הבטוחים" בכלא. אך מערכות האכיפה לא נתקלו מעולם במקרה של אסירה משוחררת שרוצה לחזור לכלא, מה שיוצר סיטואציות קומיות ומעוררות מחשבה.

ההצגה היא דרמה קומית מרגשת על הכמיהה לחופש אך גם על הכלא הפנימי שחוסם אותו. היא עוסקת בטוויסט הגדול שבעלילת החיים ובהתנגשות בין ג'קי לבין מערכות האכיפה והצדק. ההצגה נוצרה במסגרת בית הספר למחזאים של בית ליסין, ומשתתפת בה השחקנית לירית בלבן.

צילום: Pixabay באתר PEXELS

טיפ חשוב לפני שמזמינים כרטיס לאחת ההצגות בבית ליסין: מומלץ להזמין כרטיסים מראש כי יש הצגות רבות שנגמרים להם הכרטיסים, כמו כן באתר קצת תרבות תוכלו למצוא הנחות וכרטיסים מוזלים בהנחה משמעותית (לפעמים למעלה מ-50 אחוז הנחה) לכל ההצגות של תיאטרון בית ליסין, אז כדאי לבדוק באתר לפני שמזמינים את הכרטיסים ולחסוך לא מעט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן