Skip to content

פסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה ה-26 יקיים מפגשים חד פעמיים של שירה ישראלית מקורית עם טובי היוצרים

מיטב אמני ישראל מעולמות מוזיקליים שונים - מוזיקה פופולארית, קלאסית, עתיקה, ג'אז, מוזיקה ערבית, מוזיקה עכשווית, מחזות זמר, אולדיז משנות ה 50 ועוד - יחברו לשבוע של שילובים לא שגרתיים ויציעו מסע מגוון בין סגנונות ועולמות ובו בין השאר שלל הפקות בבכורות ישראליות ועולמיות. שני-שבת 30-25 במרץ 2024 מוזיאון תל אביב לאמנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"השנה נוצרה הזדמנות להיסחף אחר הדמיונות הפרועים של המוזיקאים והמוזיקאיות הישראלים כשמאחורי כל מיזם הרבה העזה ותשוקה. מיהו פרדי דורה? מהי יצירתו המשפיעה של טרי ריילי? מה פתאום לבצע יצירה של שוברט בכלים תקופתיים? כיצד נגני כלי הקשה וירטואוזים יוצרים עולם חדש על הבמה? מה זה נוסח אמריקה? ובין כל אלה מפגשים חד פעמיים של שירה ישראלית מקורית עם טובי היוצרים שלנו. המוזיקה הקלאסית תבוצע עם תזמורת והרכבים קאמריים מעולים ברפרטואר מתקופת הבארוק והתקופה הרומנטית והמוזיקה הערבית הקלאסית" מסבירה אביגיל ארנהיים, מנהלת פסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה.

בין 19 מופעי הפסטיבל, מופע מסקרן יהיה החיבור בין הלהקה המקורית "פנחס ובניו" שתארח את שלומי שבן לערב חד פעמי ומבטיח במיוחד. חיבור ייחודי נוסף יעלה בהפקה "נוסח אמריקה" של הזמרת בת אלה והחזן הניו יורקי עזי שוורץ המרבים להופיע יחד, שיופיעו עם אנסמבל גלעד אפרת בהרכב נגנים רחב.

סינפונייטה באר שבע צילום אולגה מוקשב

הפסטיבל יציג מופעי מוסיקה אמנותית מתקופות עתיקות, החל מהרנסנס והבארוק בקונצרטים בביצוע אנסמבל מצו (מוסיקה איטלקית וספרדית) ודואו דורון שלייפר ואופירה זכאי (מוסיקה אנגלית). גם השנה טובי המוסיקאים מרחבי הארץ יעלו על הבמות קונצרטים קלאסיים מגוונים – קונצרטים קאמריים וקונצרטים תזמורתיים ובהם ביצוע לא שגרתי לשמינייה של שוברט בכלים תקופתיים. הקלאסיקה הערבית תבוצע בפסטיבל על ידי מוסיקאים יהודים וערבים בערב שיוקדש לגדולי הזמר הערבי משתי האסכולות המצרית והלבנונית. חיבור מוזיקלי נוסף בין ענת פורט, מאיה בלזיצמן וערן וייץ מביא יחד עם הזמרות כרמי זיסאפל ונורית גלרון קולאז' מתוך השירה הישראלית רבת הפנים.

בפסטיבל יוצגו גם דמויות מרתקות מהמאה ה-20: פרדי דורה "מלך הקברט של נהריה" במופע רב משתתפים מרהיב שמתחקה אחר סצנת הקברטים המרהיבה של שנות ה-50 התוססת שפעלה לאחר קום המדינה. לעומתו המלחין המינימליסטי טרי ריילי (יליד ארה"ב, 1935) ויצירתו –  In C שתבוצע על ידי תזמורת "ארמון בזמן". קונצרט צהריים בחצר המוזיאון בביצוע אנסמבל גליל יחשוף את הפנינים של השילובים בין מוזיקה ארמנית, יהודית, ערבית, טורקית ורומנית.

אנסמבל טרמולו המעולה יעלה מופע מסקרן שבוחן את תולדות ה-beat בשילוב של  מוסיקה מקורית, פסקול דיגיטלי ווידאו ארט. טרמולו יבצעו בפסטיבל מופע למשפחה ולילדים וגם נגנית כלי ההקשה נויה שליין תעלה את המופע לכל המשפחה "התוף".

כרטיסים באתר הפסטיבל. המופעים מתקיימים במוזיאון תל אביב לאמנות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן