Skip to content

פסטיבל לטינו-אמריקה יתקיים בתל אביב בפעם השנייה ב- 7.8.9 במרץ

השנה יתקיימו הפקות מקוריות ומיוחדות לפסטיבל מקובה, ברזיל, ארגנטינה, איטליה, הולנד, קייפ ורדה ועוד אמנים מהשורה הראשונה של הסצנה הלטינית בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"דווקא עכשיו אף אחד לא יצליח להזיז אותנו מכאן. ובשביל זה אנחנו כאן: אמנים, זמרים, נגנים, מלחינים וגם מפיקים. אנחנו כאן לשמור על הרוח. הרוח שלכם היא הרוח שלנו – הרוח של כולנו" מסביר זיו בן מנהל הפסטיבל.

צילום: שירה כהן

השנה ייקחו חלק בפסטיבל עשרות אמנים בינלאומיים, אוהבי ישראל שנרתמו למשימה, עם הפקות מקוריות ומיוחדות לפסטיבל מקובה, ברזיל, ארגנטינה, איטליה, הולנד, קייפ ורדה ועוד אמנים מהשורה הראשונה של הסצנה הלטינית בישראל.

בין המופעים הבולטים, הבוסה נובה של קנונבול אדרלי עם Lenny Sendersky Quintet – מחווה לתקליט האלמותי של קנונבול אדרלי ללהיטי הבוסה נובה של שנות השישים, חצוצרת הזהב של הבואנה ויסטה! – אמיק גווארה, אחד מהחצוצרנים הקובניים הנחשבים של ימינו, יוביל את המופע יחד עם הזמרת יאנה אספרנצה מיראבל , מחווה לסזריה אבורה עם  Maria de Barros International Sextet- מריה דה בארוס בעלת הקול החם, האינטימי והאקזוטי יחד עם 6 נגנים במופע עשיר בתבלינים לטיניים, פורטוגזים ואפריקאים  ומהקולנוע האיטלקי לטנגו הארגנטיני- המופע הפותח של "המאסטרו" של הבנדוניון העולמי, מריו סטפאנו פיטרודרצ'י, בו ייקח אותנו למסע מרומא לבואנוס איירס, ללהיטים של טנגו כמו ה Libertango  וה-Le Grand Tango של פיאצולה לצד להיטי הקולנוע האיטלקי של נינו רוטה ואניו מוריקונה – והכל בקצב הטנגו החושני עם שני רקדנים ווירטואוזיים.

עוד בפסטיבל מיסה קריאולה – עם מקהלת קולגיום בניצוחו של ישי שטקלר והאנסמבל לפולקלור לטינו-אמריקאי – מיסה קריאולה מאת המלחין הארגנטינאי הנודע, אריאל רמירז בביצוע ייחודי לפסטיבל. בנוסף בתוכנית, שירים פולקלוריים – עממיים ומחולות לטינו – אמריקאים מעובדים לאנסמבל בכלים מקוריים ומקהלה.

מחווה לאסטרוד ג'ילברטו עם להקת ה"ג'ילברטוס"-  לציון כמעט שנה להעלמה בגיל 83 של כוכבת ה"בוסה נובה" אסטרוד ג'ילברטו. אסטרוד ג'ילברטו הייתה ילדתם של אם ברזילאית ופרופסור לשפות מגרמניה. בשל כך היא דיברה מספר שפות. כאשר עלה הרעיון להקליט את "הנערה מאיפנמה" (שנכתב במקור בפורטוגזית) גם באנגלית, הייתה זו ג'ילברטו היחידה שיכולה לשיר באנגלית במבטא נאה. מאז – כל השאר היסטוריה. השיר נהפך ללהיט עולמי, ובאמצעות השיר הופצה הבוסה נובה, על שלל צבעיה, מקצביה ואופייה השונים – בעולם כולו. הלהקה מציגה הופעה אותנטית של מוזיקה ברזילאית כולל הלהיטים הגדולים ביותר של הבוסה נובה והסמבה.

פסטיבל לטינו אמריקה ,7-8-9 במרץ 2024, מוזיאון תל אביב לאמנות

כרטיסים האתר הפסטיבל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן