Skip to content

גמר אירועי הפואטרי סלאם ישראל לשנת 2023 יתקיים ב-9 במרץ ברדינג 3 ת"א

לאחר שישה אירועי מוקדמות מותחים ברחבי הארץ, יציגו 6 משוררות ומשוררים עם טקסטים מצחיקים, מרגשים, מפתיעים, מכאיבים, ובסופם הקהל יבחר מי מהם יוכתר כאלוף הפואטרי סלאם ישראל שלנת 2023 והוא יטוס לייצג את ישראל באליפות הפואטרי סלאם הבינלאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פואטרי סלאם" הוא אירוע שירה מדוברת המבוסס על פורמט אמריקאי שהפך לתופעה בינלאומית. הפורמט הומצא על ידי המשורר מארק קלי סמית' בשנת 1984, ובמסגרתו עולים לבמה בין 6 ל-8 משוררים/ות בכל ערב, ולאחר כל שיר מקבלים ניקוד. נותני הניקוד הם חמישה אנשים אקראיים ובלתי משוחדים מהקהל, שקיבלו מבעוד מועד טוש ולוח מחיק.

בישראל מכנים אותם "האנשל"טים" (האנשים עם השלטים), ותפקידם לבטא בכנות את דעתם על הטקסט ואופן הגשתו, לתת ביטוי לדעת הקהל סביבם וליצור דריכות ועניין סביב המילים שנאמרות על הבמה. בסוף הערב מוכתר המשורר עם מספר הנקודות הגבוה ביותר לזוכה, ועולה לבצע קטע הדרן.

אירועי פואטרי סלאם נערכים בכ-30 מדינות ברחבי העולם על בסיס קבוע, ובכל שנה מתארגן גם אירוע בינלאומי, אליו נשלח נציג מכל מדינה. הזוכה בסלאם הגדול יהיה/תהיה הנציג/ה הישראלי הרשמי בתחרות העולמית. לאורך שנת 2023 נערכו בישראל אירועי פואטרי סלאם מדי חודש בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.

המשוררים הבולטים מאירועים אלו הוזמנו להשתתף במוקדמות הסלאם הגדול ברחבי הארץ, ומששת אירועי המוקדמות יעלו ויבואו 6 משוררים ומשוררות אל במת הסלאם הגדול.

דנה שבתאי 2 צילום עומר מסינגר

הסלאם הגדול 2023- אליפות ישראל בספוקן-וורד
בהפקת פואטרי סלאם ישראל מבית תיאטרון האינקובטור

תאריך: 9.3.2024, מוצאי שבת. 20:00 פתיחת דלתות, 21:00 שעת התחלה, רידינג 3, התערוכה 3, צפון הנמל, תל אביב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן