Skip to content

עבאס: הרשות הפלסטינית חותרת לפתרון שתי מדינות לשני עמים לפי גבולות 67

לתפיסתו של נשיא הרשות, הבירה הפלסטינית תתקיים במזרח ירושלים. הנשיא הפלסטיני קרא להגברת הסיוע ההומניטרי, הסעד והרפואי לרצועת עזה והאצת כניסתה, כדי שמרכזי מקלט ובתי חולים יוכלו למלא את תפקידם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא מחמוד הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ושרת החוץ של קנדה מלאני ג'ולי דנו במהלך פגישה שנערכה אתמול (שלישי) "בהתפתחויות האחרונות בתוקפנות הישראלית המתמשכת נגד העם הפלסטיני". כך כונתה מטרת המפגש. במהלך הפגישה שנערכה ברמאללה, הדגיש הנשיא עבאס את החשיבות של הגברת הסיוע ההומניטרי, הסעד והרפואי לרצועת עזה והאצת כניסתה, כדי שמרכזי מקלט ובתי חולים יוכלו למלא את תפקידם לספק את הדרוש כדי להקל על סבלם של אזרחים. עבאס חזר על דחייתה המוחלטת של פלסטין לעקירת כל אזרח פלסטיני, בין אם ברצועת עזה ובין אם בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, ואישר כי עזה היא חלק בלתי נפרד מהמדינה הפלסטינית.

מחמוד עבאס ומשמאלו שרת החוץ הקנדית, מרלן ג'ולי (צילום: WAFA ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הוא הדגיש כי על ישראל להפסיק את המשך השיטות וההתקפות נגד העם הפלסטיני בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים. עבאס אמר כי ביטחון ושלום מושגים כאשר פלסטין משיגה חברות מלאה באו"ם על ידי החלטה של ​​מועצת הביטחון של האו"ם, והדגיש את הצורך בנסיגה מוחלטת של ישראל משטחה של מדינת פלסטין על פי גבולות 1967 גבולות, עם מזרח ירושלים כבירתה. הוא שיבח את עמדתה של קנדה הקוראת להגיע לפתרון מדיני המבוסס על פתרון שתי המדינות בהתאם לחוק הבינלאומי, וכן את מחויבותה לאי חוקיות הקולוניאליזם ולגינוי פשעי הקולוניסטים הקיצוניים. נשיא הרשות הפלסטינית הודה לקנדה על החלטתה לחדש את המימון שלה לאונר"א, מימון שהופסק לאחר טבח השביעי באוקטובר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן