Skip to content

היועצת המשפטית ופרקליט המדינה לשר לביטחון לאומי: אמירות נגד מח"ש פוגעות בעצמאות מערכת אכיפת החוק

בתגובה להצהרתו של בן גביר ליד משרדי מח"ש, שגרה גלי בהרב מיארה מכתב חריף לבן גביר: "כל התערבות מטעמך בחקירות בדרך ישירה או עקיפה, מפרה את החוק, פוגעת פגיעה קשה בשלטון החוק ומהווה פוליטיזציה של מערכות אכיפת החוק והשפעה אסורה עליהן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לא מבזבז רגע בפוליטיזציה של המערכת הביטחונית. לאחר שלוחם מג"ב ירה אמש למוות בראמי חמדאן אלחלחולי בן ה-13 במחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים, זומן הבוקר (רביעי) השוטר למתן עדות במח"ש שפתחה בחקירת התקרית. על פי המשטרה הנער שנורה למוות ירה זיקוקים וסיכן את הכוחות.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הבוקר למשרדי מח"ש בירושלים בליווי עורכי דין, לקראת החקירה בעניינו של הלוחם.  בן גביר הצהיר כי עמדתו היא שהלוחם צריך לקבל פרס ולא חקירה.
הנער בן ה-13 נורה למוות אמש במ.פ שועפאט בידי מג"ב לאחר שירה לעברם זיקוקים בכינון ישיר. הנער, רמי חמדאן אלהולי פונה למרכז הרפואי הדסה הר הצופים ושם נקבע מותו לפני זמן קצר. במחלקה לחקירות שוטרים פתחו בבדיקת נסיבות האירוע. קודם לכך הודיעה המשטרה הודיעה על הפרת סדר אלימה במ.פ שועפאט שכללה יידוי בקבוקי תבערה וירי זיקוקין בכינון ישיר לכיוון כוחות הביטחון. במהלך האירוע, וכי בוצע ירי בודד על ידי לוחם מג"ב לעבר חשוד שסיכן את הכוחות בעת שירה לעברם זיקוקין בכינון ישיר. בן גביר העלה הבוקר סרטון בחשבון הטוויטר שלו ובו גיבה את הלוחם שלדבריו "הגן על מדינת ישראל".

צילום: עמית איסמן – אתר משרד המשפטים גלי בהרב מיארה – לע"מ

בתגובה להצהרתו שגרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מכתב חריף לבן גביר: "כל התערבות ערבות מטעמך בחקירות בדרך ישירה או עקיפה, מפרה את החוק, פוגעת פגיעה קשה בשלטון החוק ומהווה פוליטיזציה של מערכות אכיפת החוק והשפעה אסורה עליהן" היועצת המשפטית הורתה לו להימנע מכך לאלתר וסימה את מכתבה באומרה כי אין במכתבה משום הבעת עמדה לחקירה המתנהלת אלא רק ביחס להתנהלות בן גביר. גם פרקליט המדינה עמית איסמן מתח הבוקר ביקורת חריפה על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, והדגיש כי "אין מקום להשלים עם אמירות המכוונות נגד מח"ש, אשר יש בהן כדי לפגוע בעצמאותה של מערכת אכיפת החוק. כל התערבות מטעם גורם פוליטי בחקירות פליליות – בדרך ישירה או עקיפה – מהווה הפרה בוטה של החוק, ופוגעת בשלטון החוק באופן פסול ואסור. מח"ש תמשיך לפעול באופן עצמאי, ולא תירתע מפני ניסיונות השפעה על עבודתה".


הצהרת בן גביר שעוררה את תגובת גלי בהרב מיארה
בן גביר לא המתין ותקף בלעג את היועצת משפטית. במכתב תגובה כתב בן גביר כי נדהם לקרא את מכתבה שלטעמו "מטרתו להלך אימים עלי ולמנוע ממני ומנבחרי ציבור אחרים למלא את תפקידם הציבורי. בן גביר טען במכתבו כי הגעתו למח"ש מתפקידו לתת לאותם לוחמים 'גב' והזכירה כי בישיבות עם גורמים במשרד המשפטים הסכימו כולם כי ירי זיקוקים מסכן חיים. עוד ציין השר כי בהיותו לא רק השר לביטחון לאומי אלא גם אזרח במדינת ישראל יש לו את הזכות המלאה למתוח ביקורת חריפה על עצם ההחלטה המקוממת לזמן לחקירה לוחם אחרי לילה של פעילות, על כך שהגן על אזרחי ישראל. "חופש הביטוי מסור גם לשרי הממשלה והגיעה השעה שאתם במשרד המשפטים תלמדו גם לקבל ביקורת" כתב השר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן