Skip to content

טיפים שימושיים לבחירת כרטיס אשראי חוץ בנקאי בישראל

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

פלטינה או זהב? מסגרת גבוהה או סטנדרטית? ומה לגבי דמי השימוש? כל הפרמטרים שחשוב לבדוק בעת בחירת כרטיס אשראי חדש

לפי נתונים מ-2020, בארנקיהם של הישראלים יש כ-9.2 מיליון כרטיסי אשראי, וסביר להניח כי המספר רק גדל מאז. נתוני בנק ישראל למחצית הראשונה של 2022 מגלים כי על כל חשבון עו"ש, יש כ-1.75 כרטיסי אשראי. המסקנה ברורה – הישראלים אוהבים להשתמש בכרטיסי אשראי, ועושים זאת בתכיפות ההולכת וגוברת.

אין זה מפתיע אם כן, שעל פי נתוני שב"א, ב-2023 הוציאו הישראלים קרוב ל-466 מיליארד שקל בכרטיסי האשראי שלהם – עלייה של 5% לעומת 2022, ושהיקף משיכת הכסף המזומן ב-2023 היה 63.6 מיליארד שקל, ירידה של 1.2% לעומת 2022.

לא רק מספרם של כרטיסי האשראי בישראל גבוה – אלא גם המגוון הקיים. החברות מציעות אינספור סוגים של כרטיסי אשראי, המותאמים לדפוסי צרכנות שונים, למועדונים ולרמות הוצאה שונות. השפע הצרכני הזה יכול להקל על הצרכנים אך מאידך, גם להיות מבלבל מאוד בבואם לבחור אחד. בשורות הבאות נסביר איך בכל זאת ניתן לעשות זאת בקלות ומה חשוב לקחת בחשבון, כדי לבחור בזה המתאים ביותר עבורנו.

ההבדלים העיקריים בין כרטיסי האשראי

הגוף המנפיק

לאחר שנים ארוכות בהן כרטיסי אשראי הונפקו על-ידי הבנקים בלבד, כיום התחרות התרחבה וגם חברות האשראי נכנסו לתמונה. כלומר, לקוח של בנק מסוים כבר לא מחוייב להנפיק כרטיס דרכו ויוכל לבחור לעשות זאת דרך אחד מהגופים השונים הפועלים בתחום.

התנאים הנלווים

כרטיס אשראי הוא מוצר אליו נלווים מאפיינים שונים כמו מסגרת אשראי, דמי שימוש וקיומן של הטבות מגוונות. בבחירת כרטיס אשראי חוץ בנקאי בפרט, מקבלים הצרכנים מסגרת אשראי נוספת, על זו של חשבון הבנק ושל הכרטיס הבנקאי, באם יש להם כזה. בהיבט של דמי השימוש, זהו פרמטר נוסף לפיו אפשר לבחור את הכרטיס המתאים; ואילו ההטבות המשתנות מכרטיס לכרטיס, אף הן פרמטר חשוב להשוואה בין שלל הכרטיסים בשוק.

טיפים לבחירת הכרטיס המתאים

  • בדיקת דירוג האשראי האישי: כדאי לבדוק מהו דירוג האשראי האישי שלנו. דירוג זה נקבע על סמך ההיסטוריה שלנו בהחזר הלוואות ותשלומים. ככל שהקפדנו לעמוד בהם, כך יהיה הדירוג גבוה יותר, נהיה לקוחות מבוקשים יותר בקרב חברות האשראי, ונוכל לבחור מבין מגוון גדול של כרטיסים, בתנאים מועדפים של מסגרת אשראי וריבית.
  • בדיקת הרגלי הקנייה: אם נדע מהם סעיפי ההוצאה שלנו, הקטנים והגדולים, וכמה אנחנו מוציאים בכל אחד מהם מדי חודש, נוכל להיות צרכנים נבונים יותר – וגם לבחור את הכרטיס המתאים לנו ביותר. זאת, בהתאם לחבילת ההטבות הנלווית אליו ואף לסוג הכרטיס עצמו. כך למשל, כרטיסי קאשבק מאפשרים לנו לקבל חזרה חלק מסכום הרכישות שלנו, ככסף מצטבר בו ניתן להשתמש לרכישות נוספות.
    כאמור, דפוסי השימוש שלנו בכרטיס חשובים לבחירת אחד מתאים. לדוגמה, סוגי כרטיס אשראי חוץ בנקאי שמציעה אמריקן אקספרס יוקרתיים יותר ומתאימים לצרכנים שהוצאותיהם בכרטיס האשראי גבוהות מהרגיל, נוהגים לטוס הרבה לחו"ל ומחפשים חוויות מיוחדות בסטנדרטים גבוהים. בין הכרטיסים הללו ניתן למנות את כרטיס הפלטינה היוקרתי מכולם, כרטיס הביזנס וכרטיס הפליי קארד פרימיום.
  • השוואת עלויות ותנאים נלווים כדי למצוא את הכרטיס הכי משתלם: מומלץ לערוך השוואה בין כרטיסי האשראי השונים המוצעים על-ידי החברות, תוך בחינת פרמטרים חשובים כמו מסגרת אשראי, דמי כרטיס, הריבית על התשלומים או עמלות מט"ח. כיום ישנם אתרים דרכם תוכלו לעשות זאת במהירות ובנוחות.

    צילום: shutterstock

בשורה התחתונה, שוק כרטיסי האשראי בישראל רחב ומגוון. כדי לדעת איך לבחור בזה הנכון והמתאים ביותר עבורנו, כדאי להקדיש קצת זמן וללמוד על מאפייניהם השונים וכמובן, גם על התנהלותנו הכלכלית האישית.

*בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן