Skip to content

משפחות החטופים השתתפו במועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה

זו הפעם הראשונה שמשפחות חטופים מדברות בעצרת רשמית של האו"ם. ירדן גונן, אחותה של החטופה רומי גונן: "אדוני הנשיא, לא היית רוצה שזה יקרה ליקיריך, אז למה אתה מרשה שזה יקרה לאחותי הקטנה?"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (ד'), 27 במרץ, משלחת מיוחדת של משפחות חטופים  השתתפה במושב ה-55 של מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה.

השתתפות המשפחות התאפשרה בזכות הקונגרס היהודי העולמי, מכון לחקר ארגונים לא-ממשלתיים (NGO Monitor) והתאחדות הסטודנטים היהודים באירופה, אשר להם זכות דיבור במועצת זכויות האדם, אותה הם העניקו לבני משפחות החטופים .

נועם פרי, בתו של החטוף חיים פרי (צילום: פייר מישל וירוט)
נועם פרי, בתו של החטוף חיים פרי (צילום: פייר מישל וירוט)

נועם פרי, בתו של החטוף חיים פרי: "אבי נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. במהלך אותו בוקר שבת, מאות מחבלי חמאס מחמאס פלשו לניר עוז. הם עברו מבית לבית, רוצחים, שורפים משפחות בעודן בחיים, גוררים וחוטפים אנשים. אחד מכל ארבעה תושבי ניר עוז נרצח או נחטף היום, 37 חברי קיבוץ, כולל אבי, עדיין מוחזקים בעזה, מנותקים מהעולם. אבי האמין בשלום ונלחם למען זכויות אדם כל חייו.  עכשיו, אני קוראת לקהילה הבינלאומית להילחם למען זכויות האדם שלו! ב-13 באפריל, אבי ימלא 80 שנה. הוא אמור לחגוג את זה בבית, איתנו".

אלה בן עמי, בתו של החטוף אוהד בן עמי (צילום: פייר מישל וירוט)
אלה בן עמי, בתו של החטוף אוהד בן עמי (צילום: פייר מישל וירוט)

אלה בן עמי, בתו של החטוף אוהד בן עמי: "אמי, רז, הוחזקה בשבי 54 ימים עד לשחרורה, ואביה אוהד עדיין מוחזק בידי חמאס כבר 173 ימים. לאמי היו בעיות בריאותיות קשות במשך העשור האחרון, והיא חזרה מהשבי אדם אחר לגמרי: הבריאות שלה הידרדרה באופן חמור בגלל היעדר טיפול, ולמרות שחזרה פיזית מהשבי, הנפש שלה עדיין שם והיא זקוקה לבעלה לצידה. בדומה לה, חייהם של כל בני המשפחות של החטופים קפאו על שמריהם. אני מבקשת מחברי מועצת זכויות האדם לומר לי – מה עשיתם כדי להחזיר את אבי אל אמי? מה עשיתם כדי לאחד את כל החטופים עם משפחותיהם?"

ירדן גונן, אחותה של החטופה רומי גונן (צילום: פייר מישל וירוט)
ירדן גונן, אחותה של החטופה רומי גונן (צילום: פייר מישל וירוט)

ירדן גונן, אחותה של החטופה רומי גונן: "במשך 173 הימים האחרונים, אחותי ועוד 18 נשים צעירות מוחזקות במנהרה חשוכה ומחניקה, מנותקות מהעולם, בידי אלה שעשו את כל המעשים המחרידים ההם ב-7 באוקטובר.  הן משמשות כשפחות, מולבשות כבובות. הן סובלות מהתעללות מינית. הן מנוצלות. אדוני הנשיא, דו"ח של האו"ם לאחרונה הכיר באלימות המינית החמורה שאירעה ב-7 באוקטובר וממשיכה בשבי. זוהי הפרה חמורה של כל מה שהאנושות אמורה להיבנות עליו.   כל בני הערובה צריכים להשתחרר מיידית וללא תנאי! לא היית רוצה שזה יקרה ליקיריך, אז למה אתה מרשה שזה יקרה לאחותי הקטנה?"

מימין לשמאל: נועם פרי, ירדן גונן, אלה בן עמי (צילום: פייר מישל וירוט)
מימין לשמאל: נועם פרי, ירדן גונן, אלה בן עמי (צילום: פייר מישל וירוט)

במושב המועצה הוקרן סרטון מטעם ארגון "בני ברית"  בשפה הערבית  עם דבריו של בשיר אלזיאדנה, קרוב משפחתם של החטופים יוסף וחמזה אלזיאדנה. בסרטון אמר בשיר: "בני דודים שלי נחטפו ב-7 באוקטובר בזמן שעבדו בחקלאות בקיבוץ חולית. החטיפה התרחשה כחלק מהתקפה אכזרית שגרמה למותם של 1,200 בני אדם, כולל בן דודי עבד אלרחמן ורעייתו.  בסך הכל, 17 אזרחים מהחברה הבדואית נרצחו באותו יום, ו-6 נחטפו. לא נוכל להחלים עד שכל בני הערובה ישובו הביתה.   אדוני הנשיא, בחודש רמדאן הקדוש הזה, אנו מתפללים שהמצב ייפתר.  תפקיד הקהילה הבינלאומית הוא לשאוף לפתרון שלם ושלום, ולא חלקי. פתרון שימנע את חזרתם של האירועים המחרידים של ה-7 באוקטובר. פתרון שיחזיר גם אותם הביתה".

המשלחת נפגשה גם עם הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק, על מנת להדגיש את הדחיפות בשחרור מיידי של כל החטופים ולדון בהפרות האכזריות של זכויות האדם המתרחשות. בנוסף, בני המשפחות נפגשו עם נציגים מהוועד הבינלאומי של הצלב האדום ומהפדרציה הבינלאומית של אגודות הצלב האדום.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן