Skip to content

בתים מבפנים ירושלים 2024 יתקיים בשני סופי שבוע: 4-6/4 ו12-13/4

לרוכשים סופ"ש במלון בירושלים בעת האירוע, ניתנת הטבת הרשמה מוקדמת לסיורים ברישום מוקדם באתר האירוע. ההטבה תינתן עד 28.3. ההרשמה המוקדמת נפתחת ב29.3 בבוקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האירוע השנתי הירושלמי, הפותח בתים שלא ניתן לבקר בהם במהלך השנה, יתקיים בשני סופי שבוע בחודש אפריל: 4-6/4 וב12-13/4 ברחבי העיר. גם השנה ייתקיימו סיורים ייחודיים במוסדות ציבור, בבתים פרטיים, בחצרות ובגינות וגנים.

הנה כמה המלצות:

\\ בית חצר

רחוב ימין משה 9 (מול מסעדת טורו).

אדריכלות: סופי קספר, 2022.

ביקור בבית מרהיב המדגים התערבות מודרנית במבנה היסטורי. הבית מורכב משני בתים מקוריים קטנים של השכונה ההיסטורית ימין משה שנוסדה בסוף המאה ה־19 על אדמות שרכש משה מונטיפיורי לצורך הקמת שכונה יהודית מחוץ לחומות. מתחת לחצר היה בור מים ששימש את הדיירים שהתגוררו סביבה. במסגרת תכנון הבית החדש, שומרו המבנים וחוברו יחד באמצעות גרם מדרגות המשמש כציר הקושר ביניהם ובאמצעות החצר שהפכה למעין פטיו מקורה המתפקד כחלל אירוח. בסיור אפשר יהיה להתרשם גם מאופן הטמעת המערכות המודרניות במבנים העתיקים.

חמישי, 4.4, 13:00־16:00.

בית פתוח. אין צורך ברישום מוקדם.

\\ בית הפגודה

הגן הבוטני האוניברסטיאי, רחוב מנדל קפלן 1.

אדריכל מקומי: איתי אהרונסון. 2023.

היכרות עם המבנה החדש והמפתיע של הבית היפני שבגן הבוטני – בית פגודה מסורתי שתוכנן על ידי אדריכל יפני ונבנה על ידי צוות המתמחה בבניית בתי פגודה שהגיע במיוחד מיפן. הבית יוקדש לתרבות יפן ויתקיימו בו שיעורי יפנית, סדנאות גידול עצי בונסאי ותערוכות אמנות יפנית.

בסיור יסופר על תהליך הקמת המבנה, אתגרי התאמתו לתקנים המקומיים וההתמודדות עם הפערים בין שתי התרבויות.  משך הסיור כשעה.

חמישי, 4.4, 16:00; שישי, 5.4, 12:00.

חמישי, 11.4, 16:00; שישי, 12.4, 12:00.

4 סיורים ברישום מוקדם. מוגבלים ל-25 משתתפים.

\\ קמפוס בצלאל החדש

בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים – קמפוס ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, רחוב זמורה 1, מגרש הרוסים.

אדריכלים: SANAA (יפן), ניר קוץ אדריכלים ו-HQ אדריכלים (ישראל), 2022.

הזדמנות להתוודע למשכנה החדש של בצלאל אקדמיה לאמנות ולעיצוב ירושלים במרכז העיר – קמפוס מרשים הממוקם במתחם מגרש הרוסים, בין מבנים היסטוריים לשימור ומאופיין באדריכלות עכשווית ובשילוב תשתיות חדשניות.

הקמפוס המשתרע על שטח של 42,000 מ"ר תוכנן על ידי משרד האדריכלים היפני SANAA, זוכה פרס פריצקר ומהמשרדים המובילים בעולם בשיתוף משרדי האדריכלים הישראליים ניר קוץ אדריכלים ו-HQ. עם השלמתו חזרה האקדמיה למרכז העיר ויצרה סביבה מרכז עירוני שוקק בו חיים ולומדים אלפי סטודנטים לאמנות, לעיצוב ולארכיטקטורה.

במבנה משולבות סדנאות ענק לאנימציה, פיסול, הדפס, דפוס דיגיטלי, ועוד, לצד גלריות, כיתות לימוד, מעבדות, סדנת מידול, רובוטים והדפסות תלת ממד, וכן אגף עידן ובתיה עופר לאמנות ומרכז נתן דרהי למחקר וחדשנות, שמטרתו לפתח את החיבור בין אמנות, עיצוב, טכנולוגיה, חדשנות ומדע.

הסיורים שיובילו סטודנטים מבית הספר לארכיטקטורה בבצלאל, יציגו את הרעיון האדריכלי של הקמפוס – שקיפות וחיבור עם הקהילה העירונית; את האופן שבו ממוקם המבנה ואת הסביבה האורבנית ההיסטורית העוטפת אותו.

סיורים יצאו מרחבת הכניסה בכל רבע שעה. משך הסיור כ-30 דקות. מספר המקומות מוגבל והכניסה על בסיס מקום פנוי.

חמישי, 4.4, 17:30-16:00. שישי, 12.4, 12:00-10:00.

סיורים פתוחים. אין צורך ברישום מוקדם.

\\ בניין לשימור ברחביה
רחוב אבן שפרוט 17, ירושלים
אדריכלים.ות, מעצבים.ות סטודנטים, סטודנטיות וחובבי שימור, ביום שישי, 12.4, בשעות 10:00 ו-11:00 יתקיימו שני סיורים בבניין לשימור ברחביה (רחוב אבן שפרוט 17, ירושלים) בהובלת אדריכל יעקב מולכו במסגרת בתים מבפנים ירושלים, אביב 2024. הבניין משנות ה־30 של המאה ה־20, עבר שימור ותוספת של שתי קומות חדשות על שלוש קומותיו המקוריות. מבנה בסגנון הבינלאומי האופייני לרחביה בימיה הראשונים. במסגרת התחדשות המבנה נשמרה החצר הפנימית וחודש טיח הקראץ פוץ בכל שטח המעטפת. הסיור יתמקד בגישות שונות לשימור ותודגם בו הגישה שיושמה בבניין.
הסיורים פתוחים ואינם דורשים הרשמה מראש.
\\ בית העם
בצלאל 11
אדריכלית סלמה מילסון ארד אחראית על תכנון חידוש ועיצוב הפנים של בית העם (בצלאל 11, ירושלים).
בית העם הוקם בימי העלייה השנייה והיה מרכז תרבות אשר פעל לחיזוק מעמדה של השפה העברית. לאחר שעבר בין אכסניות שונות בעיר, הונחה ב־1950 אבן הפינה להקמת בית הקבע שלו, אולם רק לאחר לכידת הפושע הנאצי אדולף אייכמן והבאתו למשפט בישראל ב־1961, נבנה הבניין במטרה לקיים בו את המשפט.
בהמשך שימש כמרכז תרבות וב־2022 שופץ ונפתח מחדש כהיכל התרבות – בית העם, וכחלק מקמפוס ירושלים לאמנויות הכולל גם את מבנה בית הספר למשחק ניסן נתיב, בית הספר הרב תחומי לאמנות מוסררה ובית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה. בסיור שתוביל מילסון ארד במסגרת בתים מבפנים אביב 2024, נסייר בין חללי המבנה, בהם אולם התיאטרון והמחול והחדר המתעד את משפט אייכמן. המבנה שופץ על ידי עיריית ירושלים באמצעות חברת עדן.
אדריכלים: דוד רזניק, 1961; אדריכלי חידוש המבנה: ארד סימון אדריכלים, 2021.שישי 12.4 בשעה 12:00, ללא רישום מוקדם.
\\ השער לבריאות רחוב שמואל בייט 12

אדריכלים: FARROW PARTNERS בשיתוף רובינשטיין־עופר אדריכלים. אדריכלות נוף: קו בנוף, 2022.

סיור עם האדריכלים במרכז האונקולוגי ע"ש הלמסלי שנחנך לפני כשנה במרכז הרפואי שערי צדק. זהו מרכז חדשני המתפרש על שטח של כ־12 אלף מ"ר וכולל שש קומות, שבהן משולב ציוד מהמתקדמים בעולם. המבנה הבולט בנוף מעוצב בהשראת פרפר. הוא בנוי מעץ ומתוכנן כך שאור טבעי יחדור גם לחללים שמתחת לפני האדמה.

בסיורים עם האדריכל שי עופר ואדריכל הנוף צבי קנוניץ, יתוארו הרעיון האדריכלי למבנה, ההתמודדות עם הפרוגרמה המורכבת והמערכות המוטמעות בו והניסיון ליצור מרכז רפואי בריא ומבריא הנשען (ברוח התפיסה הסלוטוגנית) על חומרים ואיכויות טבעיות וכולל גן מרפא. משך הסיורים כשעה.

חניון בתשלום בכניסה לשערי צדק. חניה חינם בחניון הסמוך לבית חולים, בכניסה לכיוון מגרש ביתר.

2 סיורים ברישום מוקדם מוגבלים ל־40 משתתפים בסיור.

חמישי, 4.4, 11:30, חמישי, 4.4, 13:00

שערי צדק המרכז האונקולוגי. צילום: הראל גלבוע

הסיורים מתקיימים בימים חמישי, שישי ושבת. כל הפרטים באתר האינטרנט בתים מבפנים ירושלים 2024

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן