Skip to content

טויוטה לנד קרוזר החדש

עיצוב חזק ותכליתי מבוסס על המורשת העיצובית של הלנד קרוזר, פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובאלית של טויוטה GA-F ושלדת סולם חדשה , דגם הלנד קרוזר הראשון שמאמץ היגוי כוח חשמלי ומערכת חדשה לניתוק המוט המייצב, מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר בפיתוח חדש עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 מהירויות. צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלנד קרוזר נולד לפני 72 שנים ועד מהרה הפגין את חוזקו ויכולותיו והפך לרכב הראשון שהעפיל בהצלחה לתחנה השישית בטיפוס על הר פוג'י ביפן. מאז, הלנד קרוזר הפך לאייקון שטח קשוח – רכב שמגיע בבטחה לכל מקום ובעל מוניטין יוצא דופן של אמינות, עמידות והיכולת להתמודד עם תנאים קשים –  רכב שטח אמיתי ש"לוקח אותך עד הקצה ובחזרה"

טויוטה לנד קרוזר החדש (צילום באדיבות היצרן)
טויוטה לנד קרוזר החדש (צילום באדיבות היצרן)

דגם ה- Light Duty הראשון, הידוע גם בשם "פראדו", הצטרף להיצע הדגמים העולמי של הלנד קרוזר בשנת 1985. בפיתוח סדרת 250 התקבלה החלטה מודעת להחזיר את הלנד קרוזר למקורות, ולהתמקד בתכונות הבסיסיות שלו שקנו לו מוניטין ייחודי. החלטה זו ניכרת גם בעיצוב המשלב את המורשת הידועה של הלנד קרוזר עם מודרניות – רכב שטח אמיתי שחוזר לשורשים, ועם זאת עומד בסטנדרטים העכשוויים הגבוהים ביותר.

התוצאה היא דגם חדש לחלוטין שמציע ביצועי שטח חזקים ואותנטיים, המבוסס על פלטפורמת GA-F ושלדת סולם חדשה, פונקציונליות מצוינת להובלת נוסעים ומטען, שדה ראייה משופר עבור הנהג לצד שילוב טכנולוגיות בטיחות אוטונומיות מתקדמות, מולטימדיה חדשנית, יכולות OTA ועוד.

המוניטין העולמי שרכש במשך השנים הפך את הלנדקרוזר לאחד הדגמים הנמכרים ביותר של טויוטה. נכון ליוני 2023, נמכרו מדגם זה 11.3 מיליון רכבים ביותר מ-170 מדינות ואזורים, ובישראל נמכרו עד כה קרוב ל 30 אלף רכבי לנד קרוזר.

העיצוב הפנימי מבטא מראה בטוח ופונקציונלי שמתאים לנהיגה בשטח, לוח השעונים של הנהג ומסך המולטימדיה הוצבו גבוה לנראות קלה, ואזור קונסולה רחב – מאפיין מוכר של הלנד קרוזר – שומר על בקרי הנהיגה קרובים בהישג יד להפעלה אינטואיטיבית ומהירה. לוח המכשירים הדיגיטלי (7 או 12.3 אינץ' בהתאם לדרגת הגימור) מציג שעונים ונתונים בגרפיקה חדה וברורה לקריאה בכל תנאי התאורה. הגישה למערכת המולטימדיה נעשית באמצעות מסך מגע עם רזולוציה גבוהה (9 או 12.3 אינץ').

הצורה הפיזית של המתגים וכן אופן ההפעלה שלהם אוחדו למתג פשוט או בקרי לחיצה, זאת כדי שהנהג יוכל להפעילם בקלות מבלי להסיט את מבטו מההגה או לשנות תנוחה.  לוח השעונים והדיפונים בחלק העליון של הדלת מתאפיינים גם הם בקווים אופקיים חזקים שמקלים על התמצאות הרכב בתנאים מאתגרים ויוצרים סביבה פתוחה של תא הנוסעים עם שדה ראייה מצוין החוצה לכל נוסעי הרכב.

ריפוד לברכיים ופאנלים מרופדים של הדלתות מעניקים הגנה בתנאי שטח קשים, וחלקו העליון של פאנל הדלת מתאפיין בפרופיל שקוע כדי שהנהג יוכל להזיז את המרפק בחופשיות. עיצוב הגה חדש משקף את הסגנון החיצוני האיתן והיציב, עם פתחי חישורים רחבים שעוזרים למנוע מהאצבעות להיפצע במקרה של תנועה חדה של ההגה.

הלנד קרוזר החדש מציע גרסה של חמישה או שבעה מושבים. המושבים הקדמיים מתאפיינים בעיצוב חדש המעניק תמיכה חזקה בנהיגה בשטח והם מתכוונים חשמלית. מושב הנהג מתכוונן חשמלית ב-8 צורות ויש בו כרית מתרחבת (ידנית) המעניקה 50 מ"מ נוספים של תמיכה לאגן הירכיים. עיצוב המושב מונע יצירת חריץ בין כרית ההרחבה וכרית הריפוד המרכזית לתמיכה רצופה.

עיצוב פנימי פונקציונלי ובטוח (צילום באדיבות היצרן)
עיצוב פנימי פונקציונלי ובטוח (צילום באדיבות היצרן)

למושבים הקדמיים החדשים משענת גב דקה יותר, שמשפרת את המרווח לרגליים ולברכיים לנוסעי המושב האחורי, ויש להם חימום ואוורור משולב. כריות ספוג אוריתאן עבות יותר מפזרות את הלחץ על פני שטח רחב יותר של גוף הנוסע וצורתן מעודדת זווית אגן אופטימלית ומפחיתה את העומס על המותניים והשרירים. הכרית יושבת על שכבה קשה, מבנה שעוזר למנוע קריסה של יציבת הנוסע בזמן פניות או החלפת נתיבים. תמיכות הצד שומרות גם הן על הגוף במקומו כאשר מופעלים כוחות אופקיים כמו בנהיגה בתנאי דרך קשים.

בגרסת ה- 5 מושבים של הלנד קרוזר החדש, שטח תא המטען עם רצפה שטוחה הוא ארוך ורחב יותר מהדגם הנוכחי. בגרסת ה-7 מושבים תא המטען רחב יותר, אך האורך נותר ללא שינוי כאשר משתמשים בשורת המושבים השלישית.

הלנד קרוזר החדש מגיע עם מנוע טורבו דיזל 2.8 ליטר שתוכנן מחדש לתמרון משופר ואיזון חזק יותר בין חיסכון בדלק לביצועים. יחידת מנוע DOHC בנפח 2,755 סמ"ק, ארבעה צילינדרים עם הזרקה ישירה מרובת שסתומים מייצרת כוח סוס מקסימלי של 204 DIN/ 150 קילוואט ב-3000 סל"ד, והיא משודכת לתיבת הילוכים  Direct Shift אוטומטית חדשה עם 8 מהירויות שנועדה לשפר את ביצועי הנהיגה והחיסכון בדלק ולהעניק ביצועים שקטים. עם מומנט מקסימלי של 500 ניוטון מטר  או 51 קג"מ המיוצר בין 1,600 ל-2,800 סל"ד, הרכב מסוגל לגרור עד 3,500 ק"ג. בפיתוח היחידה החדשה ניתנה עדיפות לבקרת האצה, עם ביצועים נאמנים לכוונות הנהג, בין אם על הכביש או בשטח, בנהיגה ברחובות העיר או בכביש מהיר פתוח. הכוונה הייתה להעניק תחושת נהיגה ישירה, כמו עם הילוכים ידניים ולשפר את ביצועי ההאצה והתמרון, להנהיג שיפורים ברמות הרעש והרטט, וליצור התנהגות כביש משופרת בתנאים קשים. תכונות מערכת ההנעה כוללות תיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם 8 מהירויות.

יגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה (צילום באדיבות היצרן)
יגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה (צילום באדיבות היצרן)

זהו דגם הלנד קרוזר הראשון שמאובזר בהגה כוח חשמלי (EPS). בהשוואה למערכת הידראולית, מערכת הגה כוח חשמלי מפחיתה את כמות התנועות החדות שיכולות להתרחש בנהיגה בתנאי דרך קשים ומעניקה היגוי ישיר וחלק יותר ותמרון קל יותר בכל המהירויות. שימוש בהגה כוח חשמלי מאפשר גם לכלול מערכת התרעה ומניעת סטייה מנתיב (Lane Tracing Assist) כחלק מחבילת הבטיחות האקטיבית והסיוע לנהג Toyota Safety Sense.

המבנה הקשיח של הלנד קרוזר 250 החדש מעניק הגנה חזקה במקרה של התנגשות. אבל מעבר לחוזק הבסיסי שלו, הוא נהנה מתכונות Toyota Teammate שעוזרות למנוע תאונות ומספקות הגנה לכל אחד מהנוסעים ברכב במקרה של התנגשות בלתי נמנעת. הלנד קרוזר החדש הוא הדגם הראשון של טויוטה שעושה שימוש במנגנון לניתוק המוט המייצבStabiliser Disconnect Mechanism (SDM) הטומן בחובו יתרון כפול – שיפור הביצועים בשטח ונסיעה נוחה יותר על כבישים רגילים.

בורר מצבי שטח (Multi-Terrain Select (MTS מתאים את ההיגוי, כוח הנסיעה ובקרת הבלימה ההידראולית כך שיענו על הדרישות של תרחישי נסיעת שטח שונים.

מוניטור תצוגה פנורמית (Panoramic View Monitor (PVM של הלנד קרוזר מעניק מבט מלא על האזור בסביבה המיידית של הרכב, ופונקציית מוניטור תנאי השטח  (Multi-Terrain Monitor (MTM מראה את הנעשה מתחת לרכב כדי לעזור בתמרון מדויק בתנאי שטח מאתגרים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן