Skip to content

החג הזה כולו אלבומים חדשים. זוהר מלאכי ממליצה על מתנה לפסח

שלמה ארצי – "אושר אקספרס"  אחרי שני הסינגלים "חוזרים הביתה" – דואט של שלמה ארצי ואריק איינשטיין, ו"כל יום", דואט של ארצי עם אמיר דדון, מוציא ארצי את "אושר אקספרס" –  12 שירים, שבהם משתתפים, בין השאר, בן ארצי, אברהם טל ודודו טסה. "אושר אקספרס" לוקח אותנו למסע נוסטלגי של ארצי, החל מהרצון לשוב למשהו ישן ואהוב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלמה ארצי – "אושר אקספרס" 

אחרי שני הסינגלים "חוזרים הביתה" – דואט של שלמה ארצי ואריק איינשטיין, ו"כל יום", דואט של ארצי עם אמיר דדון, מוציא ארצי את "אושר אקספרס" –  12 שירים, שבהם משתתפים, בין השאר, בן ארצי, אברהם טל ודודו טסה. "אושר אקספרס" לוקח אותנו למסע נוסטלגי של ארצי, החל מהרצון לשוב למשהו ישן ואהוב (חוזרים הביתה") וממשיך בהתמודדות עם הפחדים והתשוקה לעוף למקומות אחרים ("כל יום"), חלומות כמובן ("לא מוותר על החלום שלי") ורצון לאושר מהיר ("אושר אקספרס"). ארצי חותם את מסעו עם תפילה, שיזכור להבחין בין הרע לטוב ( "שלא ייעלמו הדברים היפים"). האלבום זכה לקבלת פנים מעורבת, אבל אוהבי שלמה ארצי יפגשו בו את היוצר האהוב והמוכר.

 אברהם פריד –KEEP CLIMBING 

עשרות להיטים ואלבומים עם מכירות של יותר ממיליון עותקים – זה הרקורד של אברהם פריד, שמוציא עכשיו את אלבומו החדש "KEEP CLIMBING‏" (בתרגום לעברית: "ממשיך לטפס"). אלבום חסידי מקורי, שבו פריד משתף פעולה עם מגוון רחב של יוצרים – איצי וולדנר, יובל סטופל, מנדי ג'רופי, יוסי גרין, משה לאופר, משולם גרינברגר וליפא שמעלצר. "KEEP CLIMBING" מאגד בתוכו 13 שירים, רובם מספר תהילים ("הפכת", "יהללו", "למה השם", "המה המה") ובכולן שבח והלל לבורא עולם. שם האלבום מעיד על הקושי האנושי לטפס למעלה במהלך החיים, ומטרת הדיסק לפי פריד, לחזק את הצורך לאגור כוחות ולהמשיך בעלייה, כמו בשירים "הפכת", "שערי מזרח" ו"אור". העיקר האמונה.

אילן בן-עמי – "בייבי אוריינטל"

באלבום 11 עיבודים חדשים ללהיטי ילדות מוכרים – "אלוקים שלי", "אמא יקרה לי", "הילדה הכי יפה בגן", "שמור על העולם ילד" ו"ילדים זה שמחה". למחשבה המקורית אחראי המוזיקאי ונגן העוד אילן בן-עמי, חבר להקת "הברירה הטבעית" ומי ששיתף פעולה עם אתי אנקרי, דוד ד'אור, ברי סחרוף ואחרים. בן-עמי ביקש ליצור – והצליח – עבור קהל הפעוטות, הילדים וההורים, חוויה מוזיקלית דרך שירי ילדות קלאסיים מוכרים ואהובים, והוסיף להם עיבודים אינסטרומנטליים חדשים המושפעים מפולקלור עמים. חוויה מקורית כבר אמרנו? 

מאיה הרמן – מאיה הרמן

אלבום הבכורה של מאיה הרמן הוא מעין יומן מסע בניהולו של המפיק המוזיקלי אמיר צורף. עשרה שירים המסכמים מסע עשיר של עשייה ויצירה. המסע של הרמן מתרחש בין שירי אהבה ופרידה וגם רצון לצאת לדרך חדשה ("היי") כי "גם ככה לא מוצאת שום סיבה טובה לאהבה". ובריחה זמנית אל המיטה כדרך התמודדות ("לבנה לבנה"). וגם געגועים לקשר ("הארץ ריקה בלעדיך" ו"ילד"). הרמן חותמת את הדיסק בהחלטה שבה היא סוגרת מעגל ומבקשת לנתק את הקשר ("רק תצרח") כי "לא מצאתי סיבה אחת טובה שכדאי בשבילה להישאר. ושיידע שזה לא מישהו אחר". העיקר שמאיה באה מאהבה.

איפה הילד – "בני המאה העשרים" 

15 שנים אחרי אלבומם האחרון, "מישהו שומע אותי", מוציאים חמי רודנר, אסף שריג, אסף מזור, אופיר בר- עמי ושיף ערד את "בני המאה העשרים".  13 קטעים הכוללים שירי זעם וחרדה – "שוב זעם"  ו"אני במצב" לצד שירים אופטימיים – "אנחנו נהיה בסדר","אוסטרליה בלוז" ו"אור לבן". אלבום יצירתי במיוחד הכולל מלודיות חזקות וסאונד נהדר. "איפה הילד", שהיו פעם במרכז המוזיקה האלטרנטיבית, הם היום הכי מיינסטרים.

גיא ורועי זו-ארץ – "לדינו ופיוט מבית אבא"

פרויקט משפחתי מבית היוצר של גיא ורועי זו-ארץ, אשר הוקלט בהופעת הבכורה ב"פסטיבל האביב הבינלאומי ראשל"צ" במאי 2011. עכשיו הוא יוצא כאלבום מסע של האחים בעקבות סיפורי משפחתם  ועלייתם ארצה מארצות הבלקן ומטריפולי. "לדינו ופיוט מבית אבא"  מאגד 15 רצועות השמעה של שירי לדינו, בהם "אדיו קרידה", "אברה טו" ו"אברהם אבינו", ופיוטים מבית הכנסת של יוצאי לוב – "אל נורא עלילה", "עת שערי רצון" ו"שופט כל הארץ". השילוב של עלילות המשפחה מימי גלות ספרד ועד העלייה לארץ, לצד מוזיקת הלדינו וההפקה המוזיקלית של רועי זו-ארץ, יוצרים אלבום אישי מאוד, מיוחד ואפילו מרגש.

שגיא צורף – "הקו נמחק"

אחרי שנים של עשייה מוזיקלית כבסיסט של עמיר לב ואחרי שהפיק, עיבד וניגן ביצירותיו של אביתר בנאי, אתי אנקרי ואחרים, יוצא שגיא צורף לדרך חדשה באלבום סולו ראשון. "הקו נמחק" כולל טקסטים ולחנים שעטופים בסאונד אלקטרו-רוק עשיר וייחודי בפשטותו. תשעה קטעים המביעים קשת רחבה של מחשבות, תהיות ורגשות שעולות בראשו של צעיר ישראלי בימינו. שאלות על טוב ורע ("יופי"), על המציאות היומיומית ("שהכל נהיה בדברו"), על אובדן במשפחה ("משפחות"), על הדור שהולך ונעלם ("הקו נמחק") ועל אהבה ("ברלין"). צורף חותם בשיר פרידה מהמוכר והאהוב ("מטוסים חושפים כנפיים").

חג שמח.

זוהר מלאכי

עוד בתרבות: כך מהנדסים בני אדם ב"האח הגדול"

וגם: מוריסי חוזר לישראל

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן