Skip to content

הרמטכ"ל ב"יד ושם": "להטות אוזן לכל מקום שבו נפגע יהודי על לא עוול בכפו"

"אם בקייב מוכה יהודי ביציאתו מתפילה בבית הכנסת, אם בטולוז נרצחים בדם קר ילדים יהודיים, אם בהודו, בתאילנד ובגאורגיה מנסים גורמים עוינים לפגוע במטרות יהודיות וישראליות - עלינו לעמוד איתנים שבעתיים", אמר הרמטכ"ל בפורום המטה הכללי, לקראת יום השואה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם בקייב מוכה יהודי ביציאתו מתפילה בבית הכנסת, אם בטולוז נרצחים בדם קר ילדים יהודיים, אם בהודו, בתאילנד ובגאורגיה מנסים גורמים עוינים לפגוע במטרות יהודיות וישראליות – עלינו לעמוד איתנים שבעתיים", אמר הרמטכ"ל בפורום המטה הכללי, לקראת יום השואה

מאת צבי זינגר

"עלינו להגן על גבולות הארץ ועל יושביה אך גם להביט סביב ולהטות אוזן לכל מקום שבו נפגע יהודי על לא עוול בכפו מלבד יהדותו". כך אומר הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, ביום עיון שקיים פורום המטה הכללי ביד ושם, לקראת יום השואה, אשר יצוין ביום חמישי השבוע.

יום העיון, שהפך למסורת בצה"ל, התמקד השנה בהנחלת זיכרון השואה בחברה הישראלית בכלל ובצה"ל בפרט. במהלך יום העיון התקיים מעמד זיכרון מיוחד ב"היכל השמות". במסגרת יום העיון נשא הרמטכ"ל דברים ובהם התייחס לאתגרי השעה. "אם בקייב מוכה יהודי ביציאתו מתפילה בבית הכנסת, אם בטולוז נרצחים בדם קר ילדים יהודיים, אם בהודו, בתאילנד ובגאורגיה מנסים גורמים עוינים לפגוע במטרות יהודיות וישראליות – עלינו לעמוד איתנים שבעתיים", הדגיש הרמטכ"ל.

"אנו מסוגלים ומחויבים לעמוד כחומה בצורה מול תופעות אנטישמיות החדשה-ישנה הזו. עלינו לקיים את ייעודה של מדינת ישראל כמחוז מבטחו של כל יהודי באשר הוא, שבה יוכלו בני עמנו לחיות את חייהם ללא מורא; כבית לאומי המוגן על ידי צבאו ומסוגל להכריע כל עימות בכל מקום".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן