Skip to content

צה"ל בודק נסיבות מותו של טירון בגיבוש ליחידה מובחרת בהנדסה

שוב התמוטט חייל במהלך אימון ושוב נעצר הכול, עד שיבררו למה, מה ואיך קרה. בכל פעם לומדים מהעבר, משנים הוראות ונהלים ושוב קורה אסון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב התמוטט חייל במהלך אימון ושוב נעצר הכול, עד שיבררו למה, מה ואיך קרה. בכל פעם לומדים מהעבר, משנים הוראות ונהלים ושוב קורה אסון

מאת אליק מאור ותמי ג'נין וולף

אסון בצה"ל. חייל צה"ל, יהושע חפץ, בן  19 מירושלים, מת הבוקר לאחר שהתמוטט בביה"ס של חיל ההנדסה הקרבית בדרום הארץ, במהלך גיבוש ליחידת יהל"מ הקרבית. קצין רפואה ראשית הורה על תחקיר נסיבות המקרה, במקביל לוועדת חקירה בראשות אלוף-משנה, שתפעל בהוראת אלוף סמי תורג'מן, מפקד זרוע היבשה.

לווייתו של רב"ט יהושע חפץ תיערך ביום חמישי בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. כך נמסר מדובר צה"ל.

יהל"מ בפעולה (מתוך אתר צה"ל)
יהל"מ בפעולה (מתוך אתר צה"ל)

כמאה וחמישים חיילי טירונות מתמודדים על שלושים מקומות ביחידת העילית של הנדסה קרבית, יהל"מ. הטירונות אורכת שלושה שבועות. הגיבוש ליחידה החל ביום ראשון ועמד להסתיים הערב. מדובר ביומיים קשים מאוד, שבמהלכם מפגינים החיילים מוטיבציית יתר, מתוך רצון להיכנס ליחידה.

הבוקר, במהלך ריצה, התמוטט אחד החיילים. עדיין לא ברור אם החום הכבד הוא שגרם להתמוטטות. החייל קיבל טיפול ראשוני במקום ופונה לבית החולים "יוספטל" באילת, ושם נקבע מותו. מחקירה ראשונית של האירוע עולה, כי הנהלים בתוכנית הגיבוש אושרו על ידי דרגים בכירים בצה"ל, וכי בגלל עומס החום הועברו החיילים לכיתות ממוזגות. מתברר כי הבוקר הודיעו המפקדים על מסע במסגרת תכנית המיון. בשער הבסיס הדרומי אמר החייל שאינו חש בטוב, והתמוטט.

בחודש פברואר השנה מת רב"ט דביר מור, מקיבוץ עמיעד, חייל יחידה מובחרת שלקה בזיהום חמור שהביא לקריסת מערכות גופו ולמותו. בשנת 2009 נפטר חייל שחיידק טורף אובחן בגופו. בכל פעם שמתרחש אסון כזה, צה"ל משנה את הנהלים, עד שמתרחש אסון דומה, שוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן