Skip to content

השר אדלשטיין נגד הביקורת על דברי נתניהו: "גם על היטלר אמרו שהוא ליצן עם שפם קטן"

שר ההסברה והתפוצות תוקף גם את דברי הרב אהרון לייב שטיינמן, מנהיגו הרוחני של הפלג הליטאי ביהדות התורה: "ההתבטאות הזאת היא מאוד מאוד אומללה. התאוריה, שאם לא נרגיז את האנטישמים, הם יאהבו אותנו, פועלת דווקא נגד הציבור החרדי". עם ראש הממשלה הוא מזדהה לגמרי: "ראש הממשלה לא עבר את הגבול. הוא אמר את דברו במינון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר ההסברה והתפוצות תוקף גם את דברי הרב שטיינמן, מנהיגו הרוחני של הפלג הליטאי ביהדות התורה: "ההתבטאות הזאת היא מאוד מאוד אומללה. התאוריה, שאם לא נרגיז את האנטישמים, הם יאהבו אותנו, פועלת דווקא נגד הציבור החרדי". עם ראש הממשלה הוא מזדהה לגמרי: "ראש הממשלה לא עבר את הגבול. הוא אמר את דברו במינון הנכון ובאופן הנכון"

מאת צבי זינגר

"גם על היטלר אמרו שהוא 'ליצן עם שפם קטן'. גם אותו ניסו לרצות בכל מיני משאים ומתנים וחתמו אתו על הסכמים – והוא בינתיים התעצם ותקף". כך אומר שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין ל"מגפון", בתגובה על הביקורת החריפה שנמתחת משמאל, על דבריו אמש של ראש הממשלה בעצרת הפתיחה של יום השואה ב"יד ושם".

יולי אדלשטיין: "גם את היטלר ניסו לרצות בכל מיני משאים ומתנים וחתמו אתו על הסכמים – והוא בינתיים התעצם ותקף". (צילום: אתר הכנסת)
יולי אדלשטיין: "גם את היטלר ניסו לרצות בכל מיני משאים ומתנים". (צילום: אתר הכנסת)

אדלשטיין מבקר גם את דברי הרב אהרון לייב שטיינמן, לפיהם הציונים ניסו להתגרות בהיטלר ויתכן שאם לא היו עושים זאת, הוא היה פחות אכזרי. "ההתבטאות הזו היא מאוד, מאוד, מאוד בעייתית והיא פוגעת לא מעט באנשים שמעריכים את הרב שטיינמן בגלל גדולתו התורנית, אבל הם ניצולי שואה או ילדים לניצולי שואה".

השר אדלשטיין מדגיש: "גם אני, כמו כל בר דעת, מתנגד לכך שיעשו שימוש נלוז בשואה על כל דבר שאינו מוצא חן בעינינו. אבל ראש הממשלה לא עבר את הגבול. הוא אמר את דברו במינון הנכון ובאופן הנכון.

"כשאני שומע את הביקורת הזאת, שנמתחת על ראש הממשלה, אני שואל מדוע התעקשנו על כך שהעולם יציין את יום השואה הבינלאומי? בשביל מה המשרד שלי עשה טקס באו"ם ובפרלמנט האירופי? הטקסים האלה וכל המאמצים שאנו משקיעים בכך שילמדו את השואה במערכות החינוך של מדינות העולם – כל זה נעשה רק כדי להפיק לקחים מהשואה ולראות שהטעויות המרות של העבר לא יחזרו על עצמן.

"כאן", אומר השר אדלשטיין, "אני מסכים עם ראש הממשלה במאה אחוז. אין להקל ראש באיומי אחמדינג'אד. גם על היטלר אמרו שהוא 'ליצן עם שפם קטן'. גם אותו ניסו לרצות בכל מיני משאים ומתנים וחתמו אתו על הסכמים – והוא בינתיים התעצם ותקף. נכון, צריך לקחת בחשבון גם את השוני. נכון שאיראן היא לא גרמניה הנאצית, אבל היום גם לא צריך לארגן את היהודים ולשלוח אותם לתאי הגאזים. אפשר לשלוח פצצה אחת – וזה יותר אפקטיבי מאושוויץ.

"אני לא בדעה שמחר שואה", אומר השר אדלשטיין. "הדברים השתנו ויש לנו את מדינת ישראל. אבל זו לא רק זכותנו. זו חובתנו להתריע ולומר: פעם אחת העולם כבר נרדם בשמירה ופעם העולם זלזל וראה בהיטלר ליצן. לכן, אני משוכנע שראש הממשלה עשה את הדבר הנכון. גם אני, בטקס בערב יום השואה במושב ניר בנים, דיברתי על אותם לקחים, ולא תיאמתי את דברי עם ראש הממשלה".

על התבטאותו של הרב אהרון לייב שטיינמן אומר השר: "ההתבטאות הזאת היא מאוד אומללה. כל התיאוריה שאם לא נרגיז את האנטישמים, הם יאהבו אותנו, פועלת דווקא נגד הציבור החרדי בהרבה מקרים. הרי תמיד אמרו לחרדים כי שונאים יהודים בגלל שהם שונים, בגלל שהם מוזרים ובגלל שהם לא משתלבים בחברה. דווקא היהודים המתבוללים, הלא-ציוניים, אמרו שכל הצרות הן בגלל החרדים. לשמוע דברים כאלה, שכביכול אילו רק בן גוריון היה קצת יותר חכם, שום דבר לא היה קורה – זה מגמד את האירוע הנורא שקרה בחיי עם ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן