Skip to content

ברק: "העולם לא עושה מספיק כדי לסלק את אסד"

בראיון ל-CNN אמר ברק כי בין ישראל לארה"ב אין חילוקי דעות באשר להערכות בנוגע לאיראן. "נכון שחמינאי כנראה לא נתן את ההוראה להתחיל לבנות נשק גרעיני. אך הוא לא עשה זאת משום שהוא מבין, שאם הוא יתחיל, הוא עלול למצוא עצמו עומד מול תגובה אמריקאית או ישראלית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בראיון ל-CNN אמר ברק כי בין ישראל לארה"ב אין חילוקי דעות באשר להערכות בנוגע לאיראן. "נכון שחמינאי כנראה לא נתן את ההוראה להתחיל לבנות נשק גרעיני. אך הוא לא עשה זאת משום  שהוא מבין, שאם הוא יתחיל, הוא עלול למצוא עצמו עומד מול תגובה אמריקאית או ישראלית" 

מאת צבי זינגר

שר הביטחון, אהוד ברק, מייחל לנפילתו של אסד ואומר כי הנשיא הסורי איבד את הלגיטימיות שלו. נפילתו תהיה "חיובית ביותר" ו"מכה קשה לאיראן". ברק אמר זאת הלילה בריאיון לכריסטיאנה אמנפור, כתבת ה"סי-אן-אן". לפני הראיון נפגש ברק עם שר ההגנה האמריקני, ליאון פנטה ועם ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי.

ברק: מייחל לנפילת אסד. (צילום: ציפי מנשה)
ברק: מייחל לנפילת אסד. (צילום: ציפי מנשה)

בראיון עם אמנפור אמר ברק, כי הדחתו של בשאר אסד תחליש את ההשפעה האיראנית באזור.  שר הביטחון העריך עוד כי אם אסד יפול, ייפגעו גם חמאס והחיזבאללה, שלוחותיה האנטי-ישראליות של איראן בלבנון וברצועת עזה. ברק מתח ביקורת על ההתנהלות הבינלאומית מול אסד ואמר כי "העולם לא עושה מספיק כדי לאלץ את אסד לעזוב את השלטון".

ברק הדגיש, כי בין ישראל לארה"ב אין חילוקי דעות בהערכות לגבי כוונותיה ויכולותיה של איראן: "אני מדבר עם גורמי המודיעין והמנהיגים בארצות הברית. אין ביננו הבדלים בהערכות. נכון שחמינאי כנראה לא נתן את ההוראה להתחיל ולבנות נשק גרעיני. אך הוא לא עשה זאת משום  שהוא מבין, שאם הוא יתחיל בכך הוא עלול למצוא עצמו עומד מול תגובה אמריקאית או ישראלית שיכולה לפגוע בו. אבל, ללא ספק, אירן מתקדמת לעבר היעד הזה".

לפני הראיון ב-CNN נפגש ברק עם שר ההגנה האמריקני, ליאון פנטה. בפגישה, שנמשכה יותר משעה,

ברק ופנטה בביקור שר ההגנה האמריקני בישראל בשנה שחלפה
ארה"ב וישראל ממשיכות לעקוב מקרוב. ברק ופנטה בביקור קודם

השתתף גם ראש המטות המשולבים, הגנרל מרטין דמפסי. השיחה עסקה בכל הנושאים האזוריים במזרח התיכון, ביניהם סוריה, איראן, שמירת היתרון האיכותי של ישראל, הסיוע האמריקני בנושא כיפת ברזל ונושאים בילטראליים נוספים.

בסיום הפגישה אמר שר הביטחון ברק, כי "ארצות הברית וישראל ממשיכות לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות באזור ולקיים דו שיח רצוף". לאחר הפגישה עם מזכיר ההגנה האמריקאי, השתתף השר ברק בטקס יום השואה שנערך בפנטגון.

בטקס שנערך בפנטגון אמר ליאון פנטה:  "עלינו תמיד לזכור שלא הצלחנו להציל את ששה מיליון היהודים שנרצחו על ידי משטרו של היטלר. עלינו לשאת את העול הזה ולוודא שזוועה כזו לא תתרחש שוב לעולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן