Skip to content

פרשת הרפז – קצין מודיעין בכיר, אל"מ א', מבקש לפרוש מהצבא

לקצין נודע שקידומו יעוכב עקב הפרשה ואמש ביקש במפתיע להשתחרר מצה"ל. פרישתו הכתה בתדהמה קצינים בכירים רבים. א', בוגר סיירת מטכ"ל, צפוי להשתחרר בחודשים הקרובים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקצין נודע שקידומו יעוכב עקב הפרשה ואמש ביקש במפתיע להשתחרר מצה"ל. פרישתו הכתה בתדהמה את חבריו ליחידה וקצינים בכירים רבים. א', בוגר סיירת מטכ"ל, צפוי להשתחרר בחודשים הקרובים

מאת אליק מאור

אל"מ א. סגן מפקד יחידת 504, בצה"ל, היחידה להפעלת סוכנים, הודיע אמש כי ברצונו לפרוש מהצבא,  עם סיום הקדנציה שלו בקיץ הזה. כך חשף "ידיעות אחרונות" הבוקר. ההחלטה לפרוש נובעת מכך, שראש אגף המודיעין, האלוף אביב כוכבי, הודיע לאל"מ א', שלא ימנה אותו לתת אלוף. א' נקשר בפרשת מסמך הרפז, ובדוח מבקר המדינה, הצפוי להתפרסם בקרוב, יש ביקורת בדבר התנהלותו בפרשה. פרישתו הכתה בתדהמה את חבריו ליחידה הסודית וקצינים בכירים רבים.

קשרים הדוקים מדי? ראש אמ"ן, אביב כוכבי, החליט לא לקדם (צילום: דו"צ)
קשרים הדוקים מדי? ראש אמ"ן, אביב כוכבי, החליט לא לקדם (צילום: דו"צ)

כוכבי החליט לא לקדם את א' כי היו לו, ככל הנראה, קשרים הדוקים עם סא"ל במיל. בועז הרפז. בדוח המבקר צפויה להתפרסם ביקורת קשה על התנהלות קצונה בכירה בצה"ל וקשריה ההדוקים עם הרפז. לגבי א', היא עלולה להיות קשה במיוחד. כוכבי החליט והודיע לא' שלא ימונה למפקד הבא של יחידת 504 ומכאן בקשתו לפרוש מצה"ל.

מפקדה הבא של יחידה זו צפוי להיות אל"מ מ', שהיה ככל הנראה מיועד להתמנות לתפקיד קצין המודיעין של פיקוד דרום. א' עצמו, קצין מוערך ביותר, בעל צל"ש הרמטכ"ל על פעולה מעבר לקווי האויב, אמר למקורביו שאין בכוונתו לחזור בו מהחלטתו זו. יחידה 504, היא אחת היחידות היותר סודיות בצה"ל. יחידה זו חוקרת שבויים ומפעילה סוכנים בארצות אויב. אחד האישים הידועים לכלל הציבור, שבאו מיחידה זו, הוא אלי כהן, שהוצא להורג בתליה בסוריה בשנת 65'.

בצה"ל אישרו את דבר רצונו לפרוש ואמרו לתקשורת כי מדובר בקצין מוערך על ידי מפקדיו, שהודיע אתמול על כך שהוא מבקש להשתחרר עם סיום תפקידו.

1 Comment

  1. sofar
    21 באפריל 2012 @ 14:08

    עוד לא הבנתי:
    אל"מ א. היה בקשרים עם בועז הרפז, ולכן יעוכב מינויו?? לא כתבתם שהוא המצא אשם במעשה פסול כל שהוא.
    עצם קיום קשרים עם בועז הרפז, כמו מחלה מדבקת, מונעים מקבלת תפקיד, ללא אשמה מפורשת??
    מה זה צבא או מאפיה??!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן