Skip to content

תביעה תקדימית: טרשת נפוצה נגרמה כתוצאה מתאונת דרכים

אדם שנפגע בשתי תאונות דרכים שונות, תובע את חברות הביטוח של הרכבים המעורבים בתאונות. לטענתו, התאונה הראשונה פגעה בבריאותו והחמירה אותה בעוד שהתאונה השנייה דרדרה את מצבו בצורה מוחלטת והביאה הסיבה, כאמור, טרשת נפוצה שלדעת התובע נובעת מהתאונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אדם שנפגע בשתי תאונות דרכים שונות, תובע את חברות הביטוח של הרכבים המעורבים בתאונות. לטענתו,  התאונה הראשונה פגעה בבריאותו והחמירה אותה בעוד שהתאונה השנייה דרדרה את מצבו בצורה מוחלטת והביאה הסיבה, כאמור, טרשת נפוצה שלדעת התובע נובעת מהתאונות 

מאת כתבי מגפון

תביעה תקדימית הוגשה לבית משפט מחוזי בפתח תקווה נגד חברות הביטוח איילון והראל, בדרישה להכיר בתאונת דרכים כגורם למחלת הטרשת הנפוצה ממנה סובל גבר בן 37, לאחר  שנפגע בשתי תאונות דרכים.

מכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד אורית ברנס-שניצר עולה כי התובע נפגע בשתי תאונות דרכים שונות בשנים 2006 ו-2008, שתיהן בירושלים, עיר  מגוריו. התאונה הראשונה אירעה בתאריך 6.3.06 כאשר התובע נסע באוטובוס אגד וכתוצאה מבלימה פתאומית של נהג האוטובוס הועף ונחבט בחוזקה בגופו במוט ברזל. הוא פונה באמצעות אמבולנס לבית החולים "הדסה" עין כרם ומאז החל לסבול התובע מכאבים עזים וכרוניים ברגל שמאל, הפסיק לדרוך וללכת על רגל זו ואף החל לסבול מהירדמות בוהן ימין וירידה בתחושה.

התובע המשיך בשיקום מקצועי ואף החל ללכת עם קב בשל הפגיעה הקשה בברך שמאל, אלא שבעודו מטופל בשל התאונה הראשונה הוא נפגע בתאונת דרכים שנייה. בתאריך 14.4.08. התובע היה הולך רגל וחצה את הכביש כשלפתע פגע בו בחוזקה רכב פרטי, שהעיף אותו על הכביש.

כתוצאה מהתאונה התובע הובהל באמצעות אמבולנס לבית החולים "הדסה" עין-כרם וכמה ימים לאחר מכן נמצא סובל מחולשת ודלדול שרירים ברגליים, קשיי הליכה וכאבים עזים. בדיקה נוירולוגית מקיפה העלתה לבסוף כי התובע סובל מטרשת נפוצה שהינה מחלה של מערכת העצבים המרכזית.לאחר אבחון המחלה אושפז התובע, לעתים תכופות, בבית החולים. הוא עבר שיקום נרחב שלא הביא לשיפור במצבו והיום הינו מרותק לכיסא גלגלים ומוגבל בכל תפקודו היום יומי.

 על פי כתב התביעה, מאז התאונה הראשונה הלך מצבו של התובע והחמיר, כאשר התאונה השנייה הביאה להתדרדרות טוטאלית במצבו הרפואי. במשך שנים לאחר התאונה הראשונה התובע סבל מכאבים עזים באברים בהם נפגע בתאונות ובאברים נוספים, ועבר בדיקות וטיפולים רבים עד אשר אובחנה מחלת טרשת נפוצה ממנה הוא יסבול כל תוחלת חייו.

חברת הביטוח איילון, שביטחה את אגד האחראית לתאונה הראשונה, וחברת הראל שביטחה את רכבו של הנהג הפרטי האחראי לתאונה השניה, סירבו להכיר במחלת הטרשת הנפוצה כגורמים למחלה ממנה סובל התובע ולפיכך הוגשה התביעה לבית המשפט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן