Skip to content

התשובה להשחתה בגבעת התחמושת – ישיבת ממשלה באתר, ביום ירושלים

מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ביקר היום באתר גבעת התחמושת כדי לאמוד את הנזקים. הוא מסר כי בישיבת הממשלה המיוחדת, תובא לממשלה תוכנית מקפת לשימור, שיקום וחידוש האתר והתצוגה בו, בעלות של כ-20 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ביקר היום באתר גבעת התחמושת כדי לאמוד את הנזקים. הוא מסר, כי בישיבת הממשלה המיוחדת תובא לממשלה תוכנית מקפת לשימור, שיקום וחידוש האתר והתצוגה בו, בעלות של כ-20 מיליון שקל

מאת צבי זינגר 

הממשלה תקיים ביום ירושלים ישיבת ממשלה מיוחדת, באתר גבעת התחמושת. זאת, כהזדהות עם האתר וכתגובה למעשי ההשחתה שהיו היום באתר.

גבעת התחמושת, משולש האש ( צילום: cc-by-sa-2.5)
גבעת התחמושת, משולש האש ( צילום: cc-by-sa-2.5)

"לא ניתן ליד המבקשת להשחית ולפגוע באתר, בזיכרון הלוחמים ובסיפור הגבורה של מלחמת ששת הימים – להשיג את מבוקשה", אמר היום ראש הממשלה, בתגובה למעשה הוונדליזם. "אנחנו חבים חוב גדול, הן ללוחמינו והן להנצחת זיכרונם. מורשת הגבורה של חיילי צה"ל תימשך ואנחנו אף נפעל לשקם ולשדרג את האתר".

מזכיר הממשלה צבי האוזר, יו"ר ועדת ההיגוי של תכנית אתרי מורשת – שביקר באתר במטרה לאמוד את הנזקים – אמר כי במהלך ישיבת הממשלה המיוחדת, שתתקיים באתר במלאות 45 שנה לשחרור ירושלים, תובא לממשלה תכנית מקפת לשימור, שיקום וחידוש האתר והתצוגה בו, בעלות של כ-20 מיליון שקל. בנוסף, פנה מזכיר הממשלה לרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, וביקש ממנו לשוב ולקיים מיום העצמאות את תערוכת הנשק של חטיבת הצנחנים במוזיאון בגבעת התחמושת, אשר תוכננה להתקיים ובוטלה מטעמים תקציביים.

מזכיר הממשלה, צבי האוזר: "עלינו להעביר מסר למשחיתים שלא ניתן לפגוע בגבעת התחמושת. האתר מספר את סיפור המערכה על ירושלים, שחרורה ואיחודה, וככזה אנחנו נפתח ונטפח אותו".

כזכור ריססו אלמונים לפנות בוקר כתובות נאצה נגד הציונות, באתר גבעת התחמושת. בין היתר נרשם "גינטר גראס צדק", "הציונות אם כל חטאת"  ו"ציונים עלובים", ואף נעשה ניסיון לשרוף את דגל ישראל הענק המוצב במקום.

באתר נפתחים, על פי המסורת, כמדי שנה, אירועי ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בטקס המתקיים לפני כניסת יום הזיכרון במעמד ראש הממשלה. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מסר כי צוותים של העירייה נשלחו להסיר את כתובות הנאצה שרוססו במקום וכי הטקסים יתקיימו כמתוכנן.

 גם במשרד הביטחון גינו את הוונדליזם. "אנו רואים בחומרה שדווקא בשבוע שבו החברה הישראלית מתאחדת סביב המשפחות השכולות ישנם גורמים שפוגעים באחדות העם, בחברה הישראלית ובכלל במשפחות השכולות בפרט", אמר סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה, אריה מועלם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן