Skip to content

חגיגות של יין ספרדי, אוֹלֶה

ספרד מייצרת כ-4 מיליארד בקבוקי יין בשנה, ונחשבת מסמלי העולם הישן במסורת הפקת היין. עתה, אחד מיקבי הדגל של המדינה עולה לישראל עם מחיר של כוסית בטאפאס בר ספרדי. אוֹלֶה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספרד מייצרת כ-4 מיליארד בקבוקי יין בשנה, ונחשבת מסמלי העולם הישן במסורת הפקת היין. עתה, אחד מיקבי הדגל של המדינה עולה לישראל עם מחיר של כוסית בטאפאס בר ספרדי. אוֹלֶה

מאת: שי שגב

ספרד נחשבת בין יצרניות היין הבולטות בעולם, עם יותר מ-1.17 מיליון הקטר כרמים, 400 זני ענבים וממוצע שתייה של 38 ליטר לנפש לשנה.

אחד מן היקבים המפורסמים, הוותיקים והמוצלחים בחצי האי האיברי, הוא פאוסטינו, אשר נוסד בשנת 1861 ופועל בהצלחה רבה מזה ארבעה דורות. סבא רבא של המשפחה, אַלוּטְרִיו מַּרְטִינֵז אַרזוּק, עזב את ביתו ורכש טירה וכרמים, שהיו בעבר בבעלותו של המרקיז דל פוארטו. בשנת 1930, אחד מנכדיו של מרזוק, פאוסטינו מרטינז, הכניס ליקב את תהליך ביקבוק היין המודרני ואף קידם את נושא שיווק ומיתוג היקב. רק לקראת 1960, החלה המשפחה לייצר את היינות האיכותיים תחת המותגים שאנו מכירים כיום: פאוסטינו I, פאוסטינו V ופאוסטינו VII.

כיום, זהו אחד היקבים הטובים של ספרד, ואנשיו מטפלים בכ-6,500 דונם של גפנים, ומשגיחים על כ-25 אלף חביות יין המתיישן במרתפים. הוא משלב יפה בין מסורות יין ותיקות לבין טכנולוגיה חדשה, ודיוקנו הרציני ומלא עוצמה של פאוסטינו הבן, מתנוסס על תוויות הבקבוקים של היקב.

במהלך חודש מאי, תציין חברת שקד את הצלחתו הבינלאומית של יקב פאוסטינו, במבחר טעימות ומבצעים. בין היינות שכדאי לבדוק:
.

פאוסטינו VII

יין העשוי מ-95% זן הטמפרניו ו-5% מזואלו, שניהם מנפת ריוחה. היין עבר תסיסה של 24 מעלות צלזיוס במשך 16 ימים, ולאחר מכן שהה 10 חודשים בחביות עץ אלון שמקורן בפנסילבניה ובמערב וירג'יניה שבארצות הברית. צבעו של היין אדמדם, אך לא כהה. בשומת נעימה של וניל ועץ הנובעים מן החבית. הפה קטיפתי ואלגנטי, עם סיומת עוצמתית וברורה. מומלץ לשמור בין 3-7 שנים. בחנויות של שקד ניתן יהיה למצוא את היין ב-35 שקל, או במבצע של שלושה בקבוקים במאה שקל.
.

פאוסטינו קריאנזה

יין אדום בסגנון מודרני, המיוצר 100% מזן הטמפרניו. צבעו דובדבן אדום, וצלילותו נקייה ושקופה. באף פרי אדום בשל, רמזים לעץ ולתבלינים וכן סיומת ארוכה של וניל. היין תסס במשך 20 יום, ולאחר מכן שהה 8 חודשים בחביות עץ אלון אמריקני ובהמשך 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. יין מצוין לבשר אדום עם תבלינים או גבינות קשות. 60 שקל.

פאוסטינו קאווה אקסטרה סקו

זהו קאווה, על-בסיס השיטה להכנת שמפניה לכל דבר, רק שכאן הענבים העיקריים הם מקבאו ושרדונה. היין שהה 24 חודשים על שמריו, וזאת כדי ליצור תסיסה אופיינית וחזקה לסגנון האופייני למבעבעים מספרד. הפה משרֶה חומציות נעימה, בעבוע מורגשת והאף נעים ופרחוני. 40 שקל.

סָאלוּד (Salud) – לחיים בספרדית !

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן