Skip to content

גורמים בליכוד: אם החרדים יפרקו את הקואליציה, נתניהו רק ירוויח

הרקע הנוח ביותר לנתניהו לבחירות חדשות, יהיה תמיכה במאבק על שוויון בגיוס, כך מעריכים בליכוד. על רקע זה אמר נתניהו כי לא יהיה מוכן לחיות תחת סחטנות של השותפות הקואליציוניות ולכן גם זימן הבוקר את ראשי הפורום לשוויון בנטל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרקע הנוח ביותר לנתניהו לבחירות חדשות, יהיה תמיכה במאבק על שוויון בגיוס, כך מעריכים בליכוד. על רקע זה אמר נתניהו כי לא יהיה מוכן לחיות תחת סחטנות של השותפות הקואליציוניות ולכן גם זימן הבוקר את ראשי הפורום לשוויון בנטל ואמר להם: "חוק טל יוחלף בחוק שוויוני יותר, צודק יותר ואני אביא אותו"

מאת צבי זינגר

גורמים בליכוד מעריכים, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו,  הגיע כבר למסקנה כי אין מנוס, אלא להקדים את הבחירות – והוא מחפש עתה את העילה שבגינה יוקדמו הבחירות. על רקע זה, מעריכים אותם

נתניהו (צילום: משה מילנר, לע"מ)
מצא עילה. נתניהו (צילום: משה מילנר, לע"מ)

גורמים, קרא נתניהו אליו את ראשי המאבק למען שוויון בנטל. הזמנתם של ראשי הפורום לשוויון בנטל משתלבת היטב גם בדברים שאמר לאחרונה נתניהו בשיחות פנימיות, לפיהם אינו חושש מבחירות ולא יהיה מוכן "לחיות במציאות שבה אהיה נתון לסחטנות של השותפות הקואליציוניות".

"המאבק על שוויון בנשיאה הוא כר נוח מאוד לנתניהו במערכת הבחירות שבפתח", העריך גורם בכיר בליכוד. לדבריו, הגיע נתניהו למסקנה כי עליו להיענות לדרישות לשוויון בנטל, גם על חשבון שותפותיו החרדיות לקואליציה – וגם במחיר של פירוקה ע"י המפלגות החרדיות. "אדרבא, יפרקו החרדים את הקואליציה – נתניהו רק ירוויח מזה קולות", אמר אותו בכיר.

ואכן, בפגישתו הבוקר עם נציגי המילואימניקים בועז נול, עידן מילר, יואב קיש, זוהרה ברגר-צור ויותם ברגר, אמר ראש הממשלה: "חלוקת הנטל חייבת להשתנות. מה שהיה לא יהיה. זאת פגישה שנייה שלנו בחודשים האחרונים. אני יודע שיש הרבה טרמפיסטים שהצביעו בעד הארכה אוטומטית של חוק טל. אני לא כזה. חוק טל יוחלף בחוק שוויוני יותר, צודק יותר ואני אביא אותו. החוק החדש יכלול גם שירות אזרחי לערבים. צריך  לעשות זאת מבלי לשסות ציבור בציבור. השינוי יהיה כרוך בהרחבת מסגרות ובהגדלה תקציבית. זה יעד בסדר עדיפות גבוה לביטחון המדינה".

גם בפתח ישיבת הממשלה חזר נתניהו והבהיר כי חוק טל יוחלף "בחוק אחר, צודק יותר, שוויוני יותר, שיחלק בצורה הוגנת את הנטל בין כל אזרחי ישראל, ערבים ויהודים כאחד".

יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר החל בהתייעצויות להקדמת הבחירות עם שרים וראשי מפלגות, ובהם יו"ר קדימה החדש ח"כ שאול מופז, שהודיע אתמול כי יש לקיים את הבחירות כבר באוקטובר.

השבוע יעלו בכנסת הצעות חוק להקדמת הבחירות של מרצ, העבודה וכנראה גם קדימה – אלא אם בהידברות שבין המפלגות יגיעו להבנה על הקדמת מועד הבחירות. עם זאת, יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, הבהירה הבוקר שתעלה את הצעת החוק – לא לפני שתבדוק האם יש לה סיכוי לעבור. שכן, אם היא תיכשל – לא ניתן יהיה להעלות הצעת חוק דומה, בחצי השנה הקרובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן