Skip to content

איך לעבור בשלום ביקור בפארק שעשועים

משפחות ישראליות רבות מבקרות מדי שנה בפארקי השעשועים הגדולים וההמוניים ברחבי העולם. הנה כמה כללי זהירות והתנהגות - מסבלנות ועד קביעת מקום מפגש - להבטחת ההנאה והחוויה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משפחות ישראליות רבות מבקרות מדי שנה בפארקי השעשועים הגדולים וההמוניים ברחבי העולם. הנה כמה כללי זהירות והתנהגות – מסבלנות ועד קביעת מקום מפגש – להבטחת ההנאה והחוויה 

מאת דני בר

פארק שעשועים בחו"ל הוא חלומם של ילדים בכל העולם. יש שחולמים על מתקני האקסטרים כמו "התותח" בדיסני פריס, או על ה"הולנדי המעופף" באפטלינג הולנד. אחרים חולמים על עולם האגדות, או להצטלם עם מיקי העכבר, מדמויות דיסני הפופולאריות ביותר, המתהלכות בפארקים.

טירת סינדרלה בממלכת הקסם - סמלו של דיסני וורלד. צילום: ויקיפדיה
טירת סינדרלה בממלכת הקסם - סמלו של דיסני וורלד. צילום: ויקיפדיה

על אף החוויה המזומנת לילדים, על משפחות להיערך לקראת ביקור משותף בפארק שעשועים, כדי שיוכלו ליהנות מבלי להסתכן או לאבד את הקשר בין בני המשפחה תוך כדי הפעילות.

לביקור בפארק שעשועים הומה יש גם צדדים פחות מהנים: תורים ארוכים, המולה ורעש, חום ושמש קופחת או גשם ולחות בלתי נסבלת, שעות המתנה ארוכות בין מתקן למתקן וכו'. אולם מכיון שהביקור בפארק שעשועים הוא בדרך כלל אחד משיאי טיול משפחתי בחו"ל, זה הזמן לאפשר לילד ליהנות ולמצות המקום, גם במחיר של יום קשה להורה. הכנה מתאימה, בעיקר נפשית (סבלנות וסובלנות), תעזור להעביר את היום ולסיימו עם חיוך.

כללי עשה ואל תעשה

מניסיון של עשרות ביקורים עם קבוצות ילדים בפארקי שעשועים, הנה, לקראת עונת הקיץ, כמה כללי התנהגות בפארק שעשועים שוקק ילדים והורים:

1. יש להתכונן לפני הכניסה לפארק – להצטייד במפה מראש (בבית המלון או באינטרנט) ולתכנן את מהלך השהות מבחינת סדר המתקנים, הפסקות ותיאום נקודות מפגש.
2. יש לצייד כל ילד בתג על צווארו, עם שמו, שם ההורים וטלפון להתקשרות. כל הפרטים יהיו רשומים בשפת המקום או באנגלית.
3. כדאי לעלות על מתקני האקסטרים לפני הצהריים או לפני ארוחות ולא מיד אחרי הפסקת האוכל. לא מומלץ לעשות לופים אחרי ארוחה.
4. יש להסביר לילד מה לעשות אם הוא מאבד קשר עין עם ההורים: להישאר באותו מקום בו ראה לאחרונה את ההורים; לשאול עובד הפארק הלבוש במדים הבולטים של העובדים, או להפנות את תשומת ליבו לנוכחותו שם. בשום פנים ואופן לא לעזוב את המקום עם עובד הפארק.
5. יש ללכת עם הילד ליציאה מהמתקן  ולהראות לילד איפה תחכה לו. אח"כ ללוות את הילד לתור הכניסה ולראות אותו מתקדם למתקן.
6. לא לאפשר לילד להסתובב בפארק לבד. אם ההורה התעייף (מה שקורה די מהר), ואם יש ילדים נוספים, לדאוג שהילדים יישארו ביחד, לפחות בקבוצה של שלושה.
7. יש להגיע לנקודת מפגש שקבעתם עם הילדים לפני המועד, ולקחת בחשבון שהילדים לעיתים מאבדים את חוש הזמן. לעתים התורים בעלייה למתקן יגרמו לו לאחר למפגש. איחור של 15 דקות הוא "נורמאלי".
8. אם יש טלפונים ניידים לכולם, יש לאפשר לילד לקחת נייד ולשלוח מסרון בעת צרה או מצוקה. המחיר שווה את השקט הנפשי.
9. יש לתת לילד כסף לקנות שתייה, אך את הארוחה כדאי לשמור למועד שלאחר המפגש.
10. להיעזר בסבלנות – והרבה. ילדים רבים "מאבדים את הראש" ולוקח להם זמן עד שהאדרנלין בדמם מתאזן. זכרו, הביקור בפארק שעשועים בחו"ל עשוי להיות אחד משיאי הטיול, ואולי אף משיאי חייו של הילד. הקפדה על כללי הבטיחות, התקשורת והפגנת רצון טוב ושיתוף פעולה יעזרו לו להישאר כזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן