Skip to content

המורדים בקולומביה: בקרוב ישחוררו שלושה בני ערובה המוחזקים בידינו זה 12 שנה

ארגון המורדים פאר"ק, הפועל בקולומביה ומזוהה עם השמאל, הודיע היום כי בכוונתו לשחרר שישה בני ערובה, בהם שלושה המוחזקים בשבי במשך יותר מ-12 שנים. פאר"ק (FARC) הוקם ב-1964 כזרוע הצבאית של המפלגה הקומוניסטית של קולומביה. בראשה עומד מפקד (קומנדנטה) ותחתיו פועלים שישה מפקדי שדה. כארבעים אחוז מלוחמי הארגון הם נשים. עש העשור האחרון שלט הארגון כמעט על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון המורדים פאר"ק, הפועל בקולומביה ומזוהה עם השמאל, הודיע היום כי בכוונתו לשחרר שישה בני ערובה, בהם שלושה המוחזקים בשבי במשך יותר מ-12 שנים.

פאר"ק (FARC) הוקם ב-1964 כזרוע הצבאית של המפלגה הקומוניסטית של קולומביה. בראשה עומד מפקד (קומנדנטה) ותחתיו פועלים שישה מפקדי שדה. כארבעים אחוז מלוחמי הארגון הם נשים. עש העשור האחרון שלט הארגון כמעט על מחצית משטח קולומביה, אולם בשנים האחרונות, בעקבות פעולות שביצע צבא קולומביה, הצטמצם שטח זה מאוד. הארגון ביצע פעולות טרור נגד מטרות ממשלתיות בקולומביה, ובמשך השנים גם חטף מאות בני ערובה. המפורסמת שבאותם בני ערובה הייתה הסנטורית הקולומביאנית (ממוצא צרפתי) אינגריד בטנקור, ששוחררה במבצע צבאי לאחר יותר מחמש שנות שבי. לפני כחודשיים, חיסלו כוחות צבא קולומביה את מפקד פאר"ק, אלפונסו קאנו, במה שנחשב לאחד ההישגים הגדולים של המלחמה נגד כוחות הגרילה. את קאנו החליף בתפקיד איוואן מארקס.

פאר"ק הודיעה, במה שתיארה כמחווה חד-צדדית מטעמה, כי בימים הקרובים ישוחררו שלושה קציני משטרה. השלושה – חורחה טרוחיו סולארטה, חורחה רומרו הומברט וחוזה ליבארדו פוררו – נחטפו והוחזקו בשבי עוד משנת 1999. בנוסף, הודיע הארגון שבקרוב יפרסם את שמותיהם של שלושה חטופים נוספים שבכוונתו לשחרר.

שר ההגנה של קולומביה, חואן קרלוס פינזון, הגיב באומרו כי הוא מקווה ש"קורבנות החטיפה יוכלו לשוב לבתיהם אחרי 12 שנה". בממשלת קולומביה מגלים ספקנות כלפי הצהרות הפאר"ק, לאחר שבחודש שעבר הרגו חברי הארגון ארבעה בני ערובה באיזור קאקטה שבדרום המדינה. זאת, לאחר שצבא קולומביה פעל נגד המורדים באיזור זה. שלושה מבני הערובה נורו בראשיהם, והרביעי בגבו. בעקבות פרסום מקרי הרצח על ידי נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, פרסם הפאר"ק הודעה משלו, בה האשים את הממשלה באחריות למותם. "אנו מקווים שהממשלה הלאומית וההנהגה הצבאית לא יחזרו מה שקרה", נאמר בהצהרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן