Skip to content

ליברמן לשר החוץ הגרמני:מצפים שבפגישת המעצמות יוחלט על צעדים נגד איראן

שר החוץ ביקר במספנות בקיל, וסייר בצוללת החדשה "אח"י תנין", שנחנכה בשבוע שעבר. הסכם האספקה של הצוללות הוא, לדברי ליברמן, ביטוי נוסף ליחסים החזקים ולידידות האמיצה ותאפשר לישראל לשמור על יתרונותיה ויכולותיה הצבאיות בהגנה על אזרחיה מפני כל תוקפנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ ביקר במספנות  בקיל, וסייר בצוללת החדשה "אח"י תנין", שנחנכה בשבוע שעבר. הסכם האספקה של הצוללות הוא, לדברי ליברמן, ביטוי נוסף ליחסים החזקים ולידידות האמיצה ותאפשר לישראל לשמור על יתרונותיה ויכולותיה הצבאיות בהגנה על אזרחיה מפני כל תוקפנות

מאת צבי זינגר

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, נפגש אמש בברלין עם שר החוץ של גרמניה, גידו וסטרוולה. בפגישה דנו השרים על נושאים בילטראליים, על המתרחש במזרח התיכון ועל המשא ומתן שמנהלות המעצמות מול איראן.

ליברמן בברלין: "צעדים ממשיים נגד איראן". (צילום: vitalis blum)
ליברמן בברלין: "צעדים ממשיים נגד איראן". (צילום: vitalis blum)

השר ליברמן אמר כי אסור שהפגישה הבאה בין המעצמות לאיראן, שתתקיים בבגדד, תסתיים ללא החלטות ברורות שיחייבו את איראן להפסיק מיד את העשרת האורניום ואת פיתוח הנשק הגרעיני. השר אמר עוד, כי ישראל מצפה שבפגישה יוחלט על צעדים ממשיים ולא רק החלטה על עוד מפגשים, שיאפשרו לאיראנים להמשיך ולמרוח זמן.

קודם לכן, השתתפו השרים ליברמן ווסטרוולה באירוע של אגודת הידידות ישראל-גרמניה, לציון מאה שנה להולדתו של המייסד והמו"ל אקסל שפרינגר. שפרינגר שפעל רבות למען פיוס בין העם היהודי לגרמנים והיה ידיד אמת של מדינת ישראל, שתרם רבות לחיזוק הקשרים בין המדינות. השר וסטרוולה הודה בנאומו לשר ליברמן על שהגיע לביקור בברלין למרות המצב הפוליטי בישראל, ואמר כי ליברמן הוא ידיד אמת, ואילו השר ליברמן הודה לשר וסטרוולה ואמר כי הידידות האמיצה בין ישראל לגרמניה חשובה יותר מכל הצבעה פוליטית.

השליח המיוחד למזה"ת, שגרירת סין בישראל וסגן שר החוץ (צילום: לשכת סגן השר)
השליח המיוחד למזה"ת, שגרירת סין בישראל וסגן שר החוץ (צילום: לשכת סגן השר)

קודם לכן, ביקר השר ליברמן במספנות בקיל וסייר בצוללת הדולפין הרביעית "אח"י תנין", שנרכשה ונחנכה על ידי ישראל בשבוע שעבר. ליברמן אמר, כי הסכם אספקת הצוללות הוא ביטוי נוסף ליחסים החזקים ולידידות האמיצה בין ישראל לגרמניה והיא תאפשר לישראל לשמור על יתרונותיה ויכולותיה הצבאיות בהגנה על אזרחיה מפני כל תוקפנות.

במקביל נפגש היום סגן שר החוץ, דני אילון, עם השליח המיוחד של סין למזה"ת השגריר WU Sike במסגרת ביקורו השני באזור. סגן השר הפציר בשליח המיוחד כי סין תבחן מחדש את מדיניותה הסבלנית מידי כלפי האיראנים. "סין חייבת להצטרף לסנקציות הקשוחות על איראן. אסור לאפשר לאיראן העשרת אורניום ויש להוציא מאיראן את כל החומר הבקיע הקיים ולהטיל משטר פיקוח יעיל", אמר סגן השר איילון. "חשוב להמשיך במגמת הגברת הלחץ המדיני-כלכלי כלפי איראן על מנת שתשנה את מדיניותה בתחום הגרעין ותציית למחויבותה הבינ"ל".

השליח הסיני המבקר בארץ, נפגש אתמול עם יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס וביקר גם באיחוד האמירויות, ובירדן. בנושא השיחות עם הפלסטינים, הדגיש סגן השר איילון כי "אבו מאזן עסוק  בלשחק ב'מחבואים' ונמנע ממפגש פנים מול פנים עם הישראלים ובשיחות ישירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן