Skip to content

הממשלה אישרה תוכנית לשיפור קליטתם של בני העדה האתיופית

התכנית נועדה להאיץ את תהליך שילובם של בני הדור השני בחברה הישראלית ולמגר את גילויי הגזענות כלפיה. את התוכנית גיבש מנכ"ל משרד רוה"מ, הראל לוקר. נתניהו: "החלטנו קודם כל להפסיק את הנוהל הפסול של בתי ספר לבני העדה האתיופית בלבד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התכנית נועדה להאיץ את תהליך שילובם של בני הדור השני בחברה הישראלית ולמגר את גילויי הגזענות כלפיה. את התוכנית גיבש מנכ"ל משרד רה"מ, הראל לוקר. נתניהו: "החלטנו קודם כל להפסיק את הנוהל הפסול של בתי ספר לבני העדה האתיופית בלבד"

מאת צבי זינגר

הממשלה אישרה ביום א' פה אחד תכנית לשיפור קליטתם של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית. התכנית נועדה להאיץ את תהליך שילובם של בני הדור השני של בני העדה בחברה הישראלית ולמגר את גילויי הגזענות כלפיה. את התכנית גיבש מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, בהנחיית ראש הממשלה.

מפגינים נגד גזענות בקריית מלאכי (צילום שי זיו)
מפגינים נגד גזענות בקריית מלאכי (צילום שי זיו)

בתחום הדיור, אישרה הממשלה את העלאת סכום המשכנתה, שתועמד לזוגות צעירים יוצאי אתיופיה – מ-259 אלף שקל ב-2013 ל-500 אלף שקל עד לשנת 2016. החלטת הממשלה תעודד זוגות הצעירים מבני העדה לממש את זכאותם ולרכוש דירה.

במטרה לסייע לצעירים בני העדה להשתלב ביתר קלות בשוק העבודה, אישרה הממשלה הקמת יחידות מיוחדות להכוון תעסוקתי. בנוסף, על מנת לקדם את הייצוג ההולם בשירות המדינה, יוקצו 30 משרות נוספות ליוצאי אתיופיה. כן, יועסקו שני קייסים נוספים, ובסה"כ יתוספו כ-15 קייסים חדשים בשירות הקהילה האתיופית.

על מנת להתמודד עם גילויי הגזענות והדעות הקדומות אשר אירעו לאחרונה, יגבש מטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה תכנית הסברה ומידע לציבור.

ההחלטות שיאושרו יתוספו ל'תכנית החומש לשיפור תנאי קליטתם של העולים'. התכנית אושרה בממשלה בשנת 2008 בעלות של כ-700 מיליון שקל, והיא נועדה לסייע לבני העדה בנושא קליטה, דיור, חינוך, תעסוקה, השכלה גבוהה ועוד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לנושא ואמר בישיבת הממשלה: "נפגשתי עם בני העדה האתיופית והתרשמתי שיש שם דור חדש, צעיר, נמרץ, פעלתן, יוזם, עם שאיפות ובמיוחד עם רצון עז להשתלב בחברה הישראלית. ההחלטה להגדיל מענקי דיור לעולים מאתיופיה ולסייע לקליטתם בשוק העבודה, היא עוד שלב בדרך לשילובם בחברה הישראלית. בדעתי להציב במהלך השנה הקרובה יעדים נוספים בסיוע לקליטת בני העדה.

"הממשלה שלנו עשתה יותר מכל ממשלה אחרת כדי להקל על המצוקות ולעזור להשתלבותם של יוצאי אתיופיה בחברה", טען ראש הממשלה. "החלטנו קודם כל להפסיק את הנוהל הפסול של בתי ספר לבני העדה האתיופית בלבד. זו תופעה שאנחנו מביאים לסיומה. בצעדים הללו אנחנו מעבירים כמה מסרים לאזרחי ישראל; ראשית, אין מקום לגזענות בישראל, זה דבר פסול, אין מקום לגזענות ואין מקום לסובלנות לגזענות. העולים מאתיופיה, שצעדו בערבות אפריקה והתגברו על סכנת מוות, יצאו לדרך כדי להגיע לציון. הם בשר מבשרינו, הם חלק מאיתנו, ולא נסבול כל גילויי גזענות כלפיהם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן