Skip to content

שיא הרשלנות: רכב תחזוקה נסע ללא נהג ונעצר במנוע של מטוס ג'מבו בנתב"ג

טנדר נסע ללא נהג ונעצר במנוע של מטוס ג'מבו בנתב"ג. הושאר על ידי עובד תחזוקה ברחבת חניית מטוסים עם מנוע פועל. נסע למרחק של 200 מטר. עובד אחר שעבר ראה את הטנדר תקוע במנוע של מטוס ג'מבו, כשמנועו עדיין פועל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הושאר על ידי עובד תחזוקה ברחבת חניית מטוסים עם מנוע פועל * נסע למרחק של 200 מטר * עובד אחר שעבר באיזור החנייה, ראה את הטנדר תקוע במנוע של מטוס ג'מבו, כשמנועו עדיין פועל

מאת עמי אטינגר

הרשלנות לא נעצרת גם בנמל התעופה: רכב תפעולי, שהושאר עם מנוע מופעל באזור חניית מטוסים בנמל התעופה בן גוריון, נסע בכוחות עצמו, ללא נהג, עד שנבלם במנוע של מטוס שחנה באזור. איש לא נפגע. למכונית ולמנוע המטוס נגרם נזק.

רכב התפעול שנתקע במנוע מטוס הג'מבו
עצירת פתע: רכב התפעול שנתקע במנוע מטוס הג'מבו

ביום שישי שחלף, בשעת ערב, הגיע עובד תחזוקה עם רכב תחזוקה לרחבת חניית המטוסים בנתב"ג המכונה "ג'וליה", כדי לטפל באחד ממטוסי הנוסעים שחנו שם. הוא יצא מהרכב, השאירו מנוע פועל והלך לעיסוקו.

זמן קצר אחר כך הבחין, באופן מקרי, עובד אחר במכונית התקועה בחלק האחורי של חיפוי מנוע מס' 2 של מטוס B-747-400, (ג'מבו) אשר חנה שם. העובד שהתפלא למראה עיניו, ניגש לבדוק ומצא כי מנוע הרכב עדיין פועל ואין איש בסביבה. מתברר, כי הרכב נסע מעצמו מהמקום שבו הושאר, מרחק 200 מטר, עד שנתקע במנוע ונעצר.

המטוס שנפגע תוקן והוחזר לכשירות טיסה והרכב הועבר לתיקונים במוסך.

האירוע נבדק על ידי חוקר התאונות הראשי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן