Skip to content

הבנק העולמי מזהיר: איטליה וספרד הן הבאות בתור

מתרבים הספקות בנוגע ליכולתה של יוון לשרוד כלכלית עד מועד הבחירות ב -17 ביוני. אתמול הושבעה ביוון ממשלת פרופסורים ודיפלומטים, בראשות השופט פנאגיוטיס פיקראמנוס, שיעודה היחיד הוא להנהיג את המדינה מוכת החובות לבחירות חדשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתרבים הספקות בנוגע ליכולתה של יוון לשרוד כלכלית עד מועד הבחירות ב -17 ביוני. אתמול הושבעה ביוון ממשלת פרופסורים ודיפלומטים, בראשות השופט פנאגיוטיס פיקראמנוס, שיעודה היחיד הוא להנהיג את המדינה מוכת החובות לבחירות חדשות

מאת גרשון גירון

יושב ראש הבנק העולמי מזהיר, כי ספרד ואיטליה יהיו הקורבנות הבאים של המשבר הכספי באירופה אם יוון תסתלק מאזור המטבע המשותף. כך מדווחות סוכנות רויטרס ורשת MSNBC.

החששות מפני פשיטת רגל של יוון ושיבתה אל הדרכמה זעזעו את בורסות הכספים והסחורות בעולם והחרידו את מנהיגיו. מצבה של יוון יעמוד לדיון בפסגת שמונה המדינות העשירות בעולם, ה-G8, שתתכנס בסוף השבוע בקמפ דיוויד.

בחירות חדשות ביוון ב 17 ביוני
בחירות חדשות ביוון ב-17 ביוני

אתמול הושבעה ביוון ממשלת פרופסורים ודיפלומטים, בראשות השופט פנאגיוטיס פיקראמנוס, שיעודה היחיד הוא להנהיג את המדינה מוכת החובות לבחירות חדשות, שיתקיימו ב 17 ביוני.

סכנת הידבקותן של כלכלות אירופאיות, שגם הן פגיעות מחמת חובות גבוהים או בנקים חלשים, דירדרה את מחירי המניות והסחורות ואת ערכו של האירו לשיעור הנמוך ביותר השנה. "השאלה העיקרית אינה יוון, אלא ספרד ואיטליה," אמר נשיא הבנק העולמי, רוברט זלניק.

להסתלקות יוון מאזור המטבע המאוחד עלולות להיות השלכות דומות לפשיטת הרגל של בנק האחים להמן בשנת 2008: בהלה בכל שוקי הכספים בעולם והפסדי עתק למדינות אחרות באירופה.

ספרד מוכת המיתון, המודאגת מאוד מאיתנותם של הבנקים שלה, נחשפת לעליית מחירי האשראי לטווח בינוני שהיא מבקשת לגייס באמצעות אגרות חוב בסך 1.5 – 2.5 מיליארד אירו, ואלה עתידות לפקוע בשנים 2015 ו-2016.

אזרחי יוון מושכים מחשבונות הבנקים שלהם מאות מיליוני אירו מדי יום, כהכנה לחזרת ארצם לדרכמה שאיש אינו מאמין בה, ואולי כאיתות על רצונם להישאר בגוש האירו.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן