Skip to content

השב"כ חושף: חוליית פלסטינים שניסו לחטוף ישראלים נעצרה על כל חבריה

החוליה ניסתה, במקרים שונים, לחטוף אם ובתה התינוקת, נהג ישראלי ושני טרמפיסטים, כדי לשחרר אסירים פלסטינים. החוליה הכינה מערה וחדר מסתור ברמאללה לכליאת החטופים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החוליה ניסתה, במקרים שונים, לחטוף אם ובתה, נהג ישראלי ושני טרמפיסטים, כדי לשחרר אסירים פלסטינים. החוליה הכינה מערה וחדר מסתור ברמאללה לכליאת החטופים

מאת אליק מאור 

ראש החוליה, מוחמד רמדאן (צילום: השב"כ)
ראש החוליה, מוחמד רמדאן (צילום: השב"כ)

שירות הביטחון הכללי חשף לפני זמן קצר כתב אישום נגד תשעה חברי חוליה של חוטפים פלסטינים, שתכננו לחטוף ישראלים לצרכי משא ומתן ושחרור אסירים פלסטינים. כל חברי החוליה, שהטילה אימה על תושבי יהודה והשומרון, נעצרו והוגש נגדם כתב אישום.

מכתבי האישום שהוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה, עולה כי ראש החוליה, מוחמד רמדאן, ושמונת הפלסטינים הנוספים, מואשמים בשורת עבירות ובראשן ניסיונות לחטיפה בנסיבות מחמירות. בשב"כ מסרו, כי החולייה השתמשה בתצפיתנים שהתריעו על התקרבות כלי רכב ישראליים ואז ניסו לבצע את החטיפה.

חברי החוליה תכננו בקפידה את החטיפות, כולל תיעוד בצילום של החטיפה ופרסום הסרט באינטרנט, כדי לקדם את המשא ומתן שייפתח לאחר החטיפה. לצורך כך יצאו חברי החוליה בכלי רכב שכורים לניסיונות חטיפה שלא צלחו בידיהם. החוליה אף הכינה מערה וחדר מסתור ברמאללה לכליאת החטופים.

יעל ובתה שנחלצו מניסיון החטיפה
יעל שחק ובתה מבית אל, שנחלצו מניסיון החטיפה (צילום ממסך הטלוויזיה)

ב-15 במרץ השנה ניסו לחטוף נהגת ישראלית, יעל שחק, עם בתה הקטנה, שנסעה בחצות הלילה מהתנחלות גבעת אסף להתנחלות בית אל. חברי החוליה חסמו את הרכב ואף ניפצו את השמשה הקדמית, אך נמלטו מהמקום כשהתקרב רכב ישראלי אחר לזירה. יום לאחר מכן, הם תקפו נהג ישראלי, שנסע בשעות הצהריים לכיוון קרית ספר. בסמוך לבית אריה הם חסמו את דרכו וניסו למשוך את הנהג לצאת ממנו, אך הוא נמלט.

יומיים לאחר מכן הם תקפו נהגת ישראלית שנסעה בכביש להתנחלות מעלה לבונה. במקרה זה הם חסמו את הרכב וניסו לנפץ את שמשותיו, אך הנהגת הצליחה להימלט. במקרה אחר הם עצרו טרמפ לשני מתנחלים, שכמעט עלו לרכב החוטף, אך אחד מהישראלים חשד ומנע מחברו מלעלות. בשירות הביטחון מציינים, כי חשיפה זו ממחישה על המוטיבציה הגבוהה של ארגוני הטרור לבצע פיגועי חטיפה ואת רמת האיום הנשקפת מכך.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן