Skip to content

ירידות מתונות בתום המסחר היום בבורסה בתל אביב שנצבעה אדום

ירידות מתונות בתום המסחר היום בבורסה בתל אביב שנצבעה אדום. המדד שעלה ברבעון הראשון של השנה מהווה עוגן ליציבות במשק. לעומת זאת החששות מנטישת גוש היורו, המשך הקשיים הפיננסיים בארה"ב והחלשותה הפיננסית של סין עלולים להמשיך למשוך את הבורסה לכיוון האדום * מדד התקשורת ירד היום ב-3.28% בהשפעת ירידה של 6.10% בסלקום וירידה של 5.85% […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדד שעלה ברבעון הראשון של השנה מהווה עוגן ליציבות במשק. לעומת זאת החששות מנטישת גוש היורו, המשך הקשיים הפיננסיים בארה"ב והחלשותה הפיננסית של סין עלולים להמשיך למשוך את הבורסה לכיוון האדום * מדד התקשורת ירד היום ב-3.28% בהשפעת ירידה של 6.10% בסלקום וירידה של 5.85% של פרטנר

מאת עמי אטינגר

הבורסה בתל אביב נצבעה היום אמנם אדום, אבל הירידות היו ברובן מתונות, כפי שמשתקף בנתון הירידה הכוללת של כ-1.02% בלבד. גם השוק הסלולרי מתחיל להיערך בתחום נתוני ההכנסות החדשים, הנעים סביב 100 שקל לחבילה הכוללת שיחות, סמס ושיחות לחו"ל למספר מוקצב של מדינות, אף כי גם היום היו לחברות התקשורת ירידות גבוהות בבורסה.

הבורסה ננעלה היום בירידה כללית של 1.02%, בעיקר בעקבות הירידות בבורסות אירופה וארה"ב וגם בהשפעת מדד התקשורת, שירד היום בכ-3.28%, שזו תוצאת המשך מסוף השבוע שחלף, בעקבות כניסתה של גולן טלקום והוט מובייל לתחום הסלולרי. בלטו היום סלקום, שירדה ב-5.85% ופרטנר, שירדה ב-6.10%. כלל תעשיות עלתה ב-3,76%, בעקבות ההודעה הבוקר על מכירת 49.9% ממניותיה לחברת אקסס האמרקנית.

מדד ת"א 100, שהוא אחד מהמדדים המובילים של הבורסה, הכולל את 100 המניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בבורסה, ירד ב-0.74%. מדד הבנקים נסגר בעלייה של 1.08%.

מדד מפתיע

הצמיחה המפתיעה של המדד ברבעון הראשון של השנה, שגדל ב-3%, מהווה עוגן טוב ליציבות הכלכלית של המשק, אבל המשך החששות מההשפעות הרעות הגלובליות של נטישת יוון ואולי ספרד ואיטליה את גוש היורו, המשך הקשיים הפיננסיים בארה"ב והיחלשותה הפיננסית של סין, עומדים מנגד ועלולים להמשיך למשוך את הבורסה לכיוון האדום.

המשך הירידות של פרטנר וסלקום לא יאפשר לפרמידות הקונצרניות של בעליהן למשוך דיבידנדים, מה שיקשה עליהן עוד יותר להתמודד עם המינופים הגבוהים באגרות חוב ובהלוואות רגילות. זו הסיבה שהם מקדישים עתה זמן רב לגיוס מזומנים להחזרת הלוואותיהם.

בהסתמך על דבריו של נוחי דנקנר, הבעלים של קבוצת אי.די.בי. יש לקבוצה מספיק מזומנים להחזרת הלוואות. הוכחה לכך נוכל לקבל, או לא, עם הפרסום בקרוב של נתוני מאזן הרווח וההפסד של הקבוצה ברבעון הראשון של השנה. מסובך יותר הוא מצבו של אילן בן דב, שהאירועים האחרונים העמיקו את בעיותיו הפיננסיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן