Skip to content

גינויים במערכת הפוליטית לאלימות מול הזרים: "אסור להיגרר להסתה"

השר לביטחון פנים, אהרונוביץ: "מה שהולך בת"א הוא איום חברתי חמור, זה לא תקין, אי אפשר להמשיך כך". ח"כ גלאון: "מאחורי גל ההסתה ושנאת הזרים עומדים אינטרסים כלכליים של חברות כוח אדם". בימין הקיצוני מארגנים קורסים להגנה עצמית בשכונות. ברוך מרזל: "לא ניתן את הלחי השנייה כאשר הממשלה מפקירה את תושבי דרום ת"א. אנחנו נלמד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר לביטחון פנים, אהרונוביץ:  "מה שהולך בת"א הוא איום חברתי חמור, זה לא תקין, אי אפשר להמשיך כך". ח"כ גלאון: "מאחורי גל ההסתה ושנאת הזרים עומדים אינטרסים כלכליים של חברות כוח אדם". בימין הקיצוני מארגנים קורסים להגנה עצמית בשכונות. ברוך מרזל: "לא ניתן את הלחי השנייה כאשר הממשלה מפקירה את תושבי דרום ת"א. אנחנו נלמד אותם איך הם שמים סוף לפחד"

מאת צבי זינגר

״כשההמון זועם, על המנהיגים לרסן את הזעם ולמצוא פתרונות, במקום ללבותו". כך אומר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, התוקף ישירות את התבטאויותיה של ח"כ מירי רגב, שכינתה אמש בהפגנה בדרום ת"א, את אוכלוסיית האפריקאים "סרטן".

הכרוז שחולק בשכונות דרום ת"א ע"י הימין הקיצוני
הכרוז שחולק בשכונות דרום ת"א ע"י הימין הקיצוני

בפגישה שקיים בצהרים עם שגריר ארה"ב, הביע יו"ר הכנסת מורת רוח מהביטויים הקשים שננקטו אמש בהפגנה כלפי המסתננים. "מותר להפגין ומותר למחות וצריך לתבוע מהממשלה לגבש פתרון, אך אסור להיגרר להסתה, ואסור לעשות שימוש בשפה שאנטישמים משתמשים בה כלפינו", אמר. "אנחנו עם שסבל רבות מהסתה ומהתנכלויות, ומחוייב ברגישות ומוסריות יתרים.

"הבעיה העיקרית איננה המסתננים והפליטים, אלא העדר מדיניות ברורה של מדינת ישראל", אמר יו"ר הכנסת. "על הממשלה לתת דעתה ולייצר פתרון. טוב היתה עושה ידידתי הפעילה והנמרצת מירי רגב, אם היתה תובעת מהממשלה לגבש מדיניות ופתרונות למציאות הבעייתית שנוצרה. הזעם של התושבים ובעלי העסקים בדרום תל אביב מובן, אבל כשההמון זועם, על המנהיגים לרסן את הזעם ולמצוא פתרונות, במקום ללבותו".

יאיר לפיד: "פורום מונהג ע"י מסיתים". (צילום: דף הפייסבוק של יאיר לפיד)
יאיר לפיד: "פורום מונהג ע"י מסיתים". (צילום: דף הפייסבוק של יאיר לפיד)

יו"ר ׳יש עתיד׳ יאיר לפיד, הגיב בפייסבוק: ״אני תומך במעצר וגירוש מסתננים, בהשלמת הגדר ובמניעת כניסה שלהם לישראל ואני חושב שארגוני זכויות האדם צריכים לחשוב קודם כל על זכויותיהם של תושבי השכונות, כי עניי עירנו קודמים. אבל כשאני רואה פוגרום במדינת ישראל, המונהג בידי מסיתים כמו חברי הכנסת דנון, רגב ובן ארי, אני תוהה מאיפה יש לאנשים האלה את החוצפה לקרוא לעצמם "יהודים"? רגב,דנון ובן ארי, יחד עם החבורה שהכתה מסתננים ברחובות תל-אביב, אינם מבינים מהו מוסר יהודי, מהו הזכרון הקולקטיבי של היהודי, או מה פירושו של קיום יהודי״.

 גם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' התייחס לנושא במסגרת כנס הדוברים ברשויות המקומיות בישראל. "יש לחזק את תחושת הביטחון האישית ואת תחושת הביטחון של האזרח בכל מקום בארץ", אמר. "שמתי את זה ככותרת. המספרים חשובים, הסטטיסטיקה חשובה, בסוף האזרח צריך לקבל את מירב השירותים ולהיות כמה שיותר בטוח".

השר יצחק אהרונוביץ': 700 מסתננים בשבוע. (צילום: אתר הכנסת)
השר יצחק אהרונוביץ': 700 מסתננים בשבוע. (צילום: אתר הכנסת)

השר לביטחון נקב במספר של כ-700 מסתננים בשבוע. "אני רוצה להגיד, שבגלל שיקולים כספיים פירקו את גדוד משמר הגבול שהיה שם.  אמרתי והתרעתי, אמרתי שזה יהיה אסון. מה שהולך בת"א הוא איום חברתי חמור, זה לא תקין, אי אפשר להמשיך כך".

 גם השר אהרונוביץ' גינה את האלימות בדרום תל אביב נגד המסתננים: "אני מגנה כל תופעה של אלימות", אמר. "אני קורא לגלות אחריות ולא להתסיס. אנחנו לא מתסיסים אוכלוסיה אחת על אחרת, יש כאן בעיה לא פשוטה".

 אבל הימין הקיצוני אינו מתרשם מהקריאות נגד הסתה. היום מציגים ח"כ מיכאל בן-ארי וברוך מרזל יוזמה חדשה  בשכונות דרום ת"א – קורסים בהגנה עצמית לתושבי השכונות. בשלב הבא מתכוונים השניים, לדבריהם, להפעיל גם קורסים באילת, אשדוד וערד.

לטענת ח"כ מיכאל בן ארי, המפעיל לשכה פרלמנטרית בשכונת התקווה ולטענת ברוך מרזל ההחלטה ליזום את הקורסים בהגנה ארצית התקבלה בעקבות פניית עשרות תושבים, שסיפרו כי הם מפחדים לצאת לרחובות דרום תל אביב.

זהבה גלאון: "הסתצה ושנאת זרים". (צילום: אתר הכנסת)
זהבה גלאון: "הסתצה ושנאת זרים". (צילום: אתר הכנסת)

בכרוז שמופץ בשכונות כותבים השניים כי הם :"מחזירים את הביטחון לשכונה", ובשל מעשים שונים של אונס, חטיפות תיקים, תקיפות ילדים והתפרצות ולנוכח התחושה כי אין משטרה ואין שלטון יש "להגן על עצמנו ונרשמים לקורס הגנה עצמית בשכונת התקווה".

מפגש הפתיחה של הקורס להגנה עצמית יתקיים בעוד פחות משלושה שבועות וייערך בגן התקווה. מדובר בקורסים של קרב מגע, טקוואנדו, וטי צאי, כאשר את הקורסים יעבירו מדריכים מקצועיים מאזור השומרון.

"היוזמה נולדה מתוך המצוקה של השטח, והתחושה של התושבים שמשטרת ישראל מפקירה אותם", אומר ח"כ מיכאל בן ארי. "במצב דברים זה אנו מרגישים חובה לבוא לעזרת אחינו התושבים ולתת להם כלים להגן על עצמם"

ברוך מרזל: "הגיע הזמן להפסיק עם ההבלגה. לא ניתן את הלחי השנייה כאשר הממשלה מפקירה את תושבי דרום תל אביב. אנחנו נגן עליהם ונלמד אותם איך הם שמים סוף לפחד".

בשמאל, לעומת זאת, הגיבה רק מרצ. יושבת ראש מרצ, ח״כ זהבה גלאון מגנה את מה שכינתה "מפגן האלימות וההסתה משולחי הרסן" אמש בדרום ת״א. "מאחורי גל ההסתה ושנאת הזרים של אלי ישי וחברי-כנסת מהליכוד, עומדים אינטרסים כלכליים של חברות כוח אדם, שהמהגרים והפליטים פוגעים בהכנסותיהן", אומרת גלאון. "מרצ מזדהה עם המצוקות של אנשי שכונות דרום תל אביב, שהחלו עוד לפני הגעת המהגרים והפליטים. זו התוצאה של המדיניות הכלכלית המפלה של ממשלת נתניהו. מרצ תציג היום בישיבת הנהלה שלה תכנית להתמודדות עם הסוגיה". לדבריה: ״עם שסבל מגלות ומפליטות חייב לגלות חמלה ורגישות כלפי אנשים מוכי גורל״.

1 Comment

  1. יעקב
    24 במאי 2012 @ 17:08

    אני מציע לכל אלה פוליטיקאים ולא מימין ומשמאל להפסיג לדבר בסלוגנים. לראות את המצב לאמיתו ולהציע פתרונות. אי אפשר מצד אחד לקרוא גזענים אזרחים זועמים על זה שפולשים זרים שינו להם את אורח החיים, העלו את רמת האלימות, פוחדים לצאת מן הבית
    ומהצד השני להיות אדישים לצרה של הזר שמחפש למצוא חיים טובים יותר.
    די עם הדמגוגיה. תתחילו לפעול. גם אלא וגם אלה. גם ימין וגם שמאל במקום לעשות משתמשים בבעיה החמורה כדי לעשות הון פוליטי.
    אם תבדקו מה קורה באירופה שגם שם הזניחו את הבעיה תראו מה יקרה גם אצלנו ובמהירות שלא תאמינו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן