Skip to content

חיל השריון סיים תרגיל ייחודי בצליחת נהרות תחת אש

בין היתר, נוסה גשר הנדסי חדש, המיועד לצליחת מכשולים כמו נהרות ומאפשר מעבר כוחות רגליים תוך צמצום משמעותי בזמן המעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בין היתר, נוסה גשר הנדסי חדש, המיועד לצליחת מכשולים כמו נהרות ומאפשר מעבר כוחות רגליים תוך צמצום משמעותי בזמן המעבר

מאת אליק מאור

גשר מעל מים סוערים (צילום: דובר צה"ל)
גשר מעל מים סוערים (צילום: דובר צה"ל)

חיל השריון, קיים החודש השתלמות מיוחדת לדרג הפיקוד מרמת מ"פ ועד מפקד העוצבה. התרגיל התמקד בצליחת נהרות והתרחש בגדות נהר הירדן, סמוך למחניים. התרחיש לתרגיל היה צליחת הנהר כשמהצד הנגדי נמצא אויב. המודל המבצעי היה העברת סד"כ (סדרי כוח – א.מ), קריטי בעת לחימה, ביום ובלילה.

חיל ההנדסה הקרבית הציג בפני המפקדים את כל סוגי הגשרים שיהיו ברשות המפקדים ברגע האמת, ביניהם גשר החי"ר החדש. כמו כן, צוות מסיירת "יעל" הדגים כיצד אפשר להעביר כוחות חי"ר ביעילות בעזרת סירות גומי וחבלים. הסיירת גם אחראית לאבטחת החיילים והכלים שצולחים את הנהר, ומסוגלת לחלצם גם בזרמי מים חזקים במיוחד. בנוסף אליה סייעו בצליחה גם כלי צמ"ה (צוות מכאני הנדסי, D-9 מסוג משוריין וכוח סיור מגדוד אסף, בשיתוף פעולה עם חי"ר, ארטילריה ושריון.

"עבורנו זהו אתגר מבצעי בכמה גזרות, וזה יכול לתפוס אותנו גם במרחבים שלא ציפינו להם בכלל”, הסביר מפקד עוצבת הפלדה לשעבר, תא"ל אגאי יחזקאל. "אם יודעים להתמודד עם הבעיה, וזו מהות ההשתלמות, אז זה בר השגה ובר ביצוע, אתגר שאפשר לעשות אותו בתנאי שעושים את זה כמו שצריך. אין כמו מראה עיניים".

לוחמי סיירת "יעל" של חיל ההנדסה הקרבית הדגימו את יכולותיו של גשר החי"ר החדש של חיל ההנדסה, שנכנס לאחרונה לשימוש. הלוחמים פרסו מעל המים את הגשר, היכול להימתח על פני עשרות מטרים, ונועד למעבר כוחות רגליים תוך צמצום משמעותי בזמן המעבר. הדגמה נוספת בתרגיל הייתה של מערכת ליירוט טילי נ"ט (נגד טנקים) "מעיל רוח", המוטמעת בהצלחה בעוצבת עקבות הברזל. 

צליחת מכשולי מים (צילום: דובר צה"ל)
צליחת מכשולי מים (צילום: דובר צה"ל)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן