Skip to content

פרסי יפה לונדון-יערי לפעילות חברתית יוענקו הערב

השנה יוענקו הפרסים לשלוש נשים, מירי שלם מבית שמש, גלית אבו אהרון מקריית יובל בירושלים וטל אוחנה מירוחם, שפועלות למען יוזמות קהילתיות בעיר מגוריהן, ולמען שיפור מעמדן של נשים בפריפריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השנה יוענקו הפרסים לשלוש נשים, מירי שלם מבית שמש, גלית אבו אהרון מקריית יובל בירושלים וטל אוחנה מירוחם, שפועלות למען יוזמות קהילתיות בעיר מגוריהן, ולמען שיפור מעמדן של נשים בפריפריה

מאת כתבת מגפון

הערב (29.5) בשעה שש יתקיים בבית דניאל בתל אביב הטקס השנתי לזוכות בפרס לפעילות ויוזמות חברתיות על שם יפה לונדון-יערי. השנה יזכו בפרס שלוש נשים הפועלות, כל אחת בעירה, למען שינוי ויוזמות חברתיות בקהילה.

מירי שלם מבית שמש פועלת לקידום דיאלוג בין -מגזרי בין נשים באקלים החברתי השסוע של בית שמש. עובדת למען פיתוח הדיאלוג לרמת כלי לשינוי חברתי ולהפיכתו למודל ארצי. יזמה את מחול המחאה של נשות בית שמש ה"פלאשמוב" בחודש ינואר השנה.

טל אוחנה, סגנית ראש מועצת ירוחם. מקימה מיזם להעצמת נשים ולשילובן במגזר הציבורי והפוליטי בירוחם.

גלית אבו אהרון מקריית יובל בירושלים: פעילה בקבוצת נשים במסגרת קהילות מאמינות בחינוך, יזמית ופועלת להקמת קבוצה, פעילויות והצמחת מנהיגות קהילתית בשכונת קריית יובל.

יפה לונדון-יערי ז"ל הייתה בין מקימות ומובילות מערכת השירותים הסוציאליים למשפחות בישראל בימיה הראשונים של המדינה. פרשת חייה היא דוגמה לערכי דור החלוצות שהקים את מדינת ישראל, המונחים על יסודות של שיתוף ודאגה לקהילה, ועמידה על שוויון זכויות לנשים ועל קידום מעמדן.

שלושת בניה, יוסי, אליעזר ואהרון יערי ובני משפחותיהם, החליטו להמשיך את מפעל חייה של אמם והקימו מתוך עזבונה ומכספים נוספים שגייסו קרן שתסייע לנשים לשבור את תקרת הזכוכית ותאפשר להן להתקדם לעמדות ניהול והשפעה בחברה הישראלית. הקרן תפעל עד ליום ההולדת המאה של אימם, בשנת 2016.

מאז 2004 ועד 2011 זכו במענק 20 נשים המובילות פרויקטים, ועוד עשרות נשים מהמגזר החרדי שזכו לקורסי העצמה שסייעו להן ביציאה לשוק העבודה וקיומן העצמאי. החל משנת 2012 מעניקה קרן יפה לונדון-יערי משאבים גם לארגונים מבוססים כדי לקדם מדיניות שתסייע לאמהות צעירות לשוב לעבודה ולהתקדם בחברה ובכלכלה ללא כל אפליה.

השנה יינתן גם מענק מיוחד ומוגדל לשדולת הנשים בישראל, למימון הפרויקט המיוחד "פוליטיקה בגן הילדים". המדובר במיזם שמטרתו לשנות את תפיסת המדיניות וחלוקת המשאבים במטרה להעלות לראש סדר היום את צרכיהן של נשים ומשפחות צעירות. המשפחה החליטה על מענק מיוחד זה בעקבות מחאת קיץ 2011.

על פי בקשת המשפחה, "הקרן החדשה לישראל' מנהלת את 'קרן יפה לונדון-יערי' ומעמידה לרשותה את משאביה ההדרכתיים הארגוניים, והניהוליים, כשבני המשפחה שותפים מלאים במיון בקבלת ההחלטות. בני המשפחה מוסיפים לגייס משאבים לטובת הקרן כדי להבטיח מענקים ראויים ואף להרחיבם עד לשנת 2016.

רחל ליאל, מנכ"לית הקרן החדשה לישראל, אומרת: "הענקת הפרס היא חלק מפעילות הקרן הנמשכת למעלה מ- 30 שנה להעצמת נשים ברחבי הארץ. שלוש הזוכות בפרס מייצגות מצוינות, נחישות ויזמות חברתית בטיפוח מנהיגות נשית בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, ואנו מברכים אותן על כך ומתגאים בפועלן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן