Skip to content

רכב דרום-קוריאני כובש את העולם

יצרניות הרכב הדרום-קוריאניות, יונדאי וקיאה, ממשיכות לכבוש נתחי שוק ולהפתיע את עולם הרכב בכל פעם מחדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יצרניות הרכב הדרום-קוריאניות, יונדאי וקיאה, ממשיכות לכבוש נתחי שוק ולהפתיע את עולם הרכב בכל פעם מחדש

מאת דני בר

יצרניות הרכב מדרום קוריאה ממשיכות להראות יכולות וביצועים, שמפתיעים בכל פעם מחדש. אחד הראשונים ששם לב לתופעה הוא מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, מרטין וינטרקורן, שנראה כאן בוחן את יונדאי 30i בתערוכת הרכב בפרנקפורט ואף הוקלט בתערוכת הרכב בשנחאי אומר: "How come they can do it".

יונדאי סיימה את חודש מאי 2012 עם מכירות של 365,500 יחידות, גידול של 8.1% לעומת מאי 2011. בשנת 2011 מכרה יונדאי 4.05 מיליון מכוניות ברחבי העולם.

תחזית המכירות של יונדאי וקיאה לשנת 2012 בסין בלבד, צופה מכירות של 1.3 מיליון יחידות, עובדה שתהפוך את המכוניות מדרום קוריאה למובילות השוק בסין. מותגי הרכב היפניים בסין (טויוטה, ניסן והונדה) במקום השני בסין ושותפות הרכב של GM בסין רק במקום השלישי. אז מה הוא סוד ההצלחה של יונדאי / קיאה בסין ?

שותפתה הסינית של יונדאי הייתה שותפה מקומית של קרייזלר ואיסוזו עד שנת 2002. לאחר חילוקי דעות וחוסר שיתוף פעולה משני הצדדים, החליפה יצרנית הרכב הממשלתית של בייג'ין Beijing Automotive Industry Holding Co את השותפות והעניינים החלו לזרום אחרת. האין זו התחלה של תרבות ארגונית אחרת? כשנשאל לאחרונה מנהל בכיר ביונדאי מה סוד ההצלחה בעבודה עם הסינים (לאחר שהיפנים והאמריקנים לא הצליחו בכך) הוא רק ציין שגם הם רבים כל הזמן. אבל התוצאה היא אחרת כמובן. כנראה שצריך לדעת איך לריב.

אז מה סוד ההצלחה? איך מצליחות הקוריאניות למכור כל כך הרבה למרות הדימוי הנחות יותר של מותגיהן לעומת הגרמניות?

אולי זה מגוון הדגמים, העונים לכל צורך, המוצעים תמיד בעיצוב חדשני ובמחיר שווה לכל נפש?

יונדאי מציע לסינים 19 דגמים וקאיה מציע 16 דגמים, כשרובם הם מייצור בסין ומחירם בהתאם. הקוריאניות השכילו לנקוט במדיניות מחיר שונה לתושבי מזרח המדינה, החיים לאורך החוף והם בעלי אמצעים, ולהם מוצעים הדגמים החדישים ביותר והיקרים יותר, ואילו ההיצע והמחיר המוצע לתושבי מרכז ומערב סין, חסרי האמצעים, הוא דגמים ישנים יותר שכמובן גם זולים יותר.

יונדאי אמורה לפתוח בחודש הבא מפעל נוסף שייצר לשוק הסיני עוד 300,000 מכוניות כבר בשנת עבודתו הראשונה ובהמשך יעלה לתפוקה שנתית של 400,000 מכוניות חדשות, עם דגם ELANTRA חדש.

שני האתגרים העומדים בפני יונדאי וקיאה בסין הוא שיפור תדמית המותגים ושיפור רמת השירות. אם ישכילו לעשות כן, יעמידו השתיים אתגר אחר ואף סכנה לעוצמתן של שתי קבוצות הרכב הגדולות בעולם, VW הגרמנית ו- GM האמריקנית.

וכל זה קורה בשוק הרכב שהופך בקרוב (2015 ? או אולי כבר 2014?) להיות מספר 1 בעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן