Skip to content

סיגריות אלקטרוניות עלולות להכיל חומרים מסרטנים

לפי משרד הבריאות, עד היום לא אושר יבוא של סיגריות כגון אילו לישראל. בחלק מהבדיקות שנעשו בעולם על מותגים שונים של סיגריות אלקטרוניות נמצאו חומרים מסוכנים, אין בקרת איכות מסודרת ואין מחקרים המאוששים את בטיחות או את יעילות השימוש ב"סיגריה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני שימוש בסיגריות אלקטרוניות, אשר תרומתן לגמילה מעישון לא הוכחה ואשר עלולות להוות, במקרים מסוימים, סכנה בריאותית של ממש. אין להסתמך על תעודות הבטיחות המנופקות על ידי היצרן או המשווקים, שכן אילו אינן עוברות תהליך של בקרה מסודרת.

לאחרונה, נפוץ בעולם ובישראל שימוש בסיגריות אלקטרוניות. ל"סיגריה" מחוברת מחסנית המכילה נוזל, כתחליף לסיגריות "רגילות". קיימים שני סוגים של סיגריות אלקטרוניות:

  • סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין – מסווגות כתרופה כמו מוצרי ניקוטין אחרים, ולכן נדרש לרשום אותן בפנקס התרופות. רק לאחר הרישום  אפשר לקבל בעבורן אישור יבוא של משרד הבריאות. לצורך רישום על יבואנים להציג אישורים של FDA שהמוצר נרשם שם כתרופה או מהמקבילה האירופית, להציג מחקרים על יעילות/בטיחות בשימוש, אישורים על תקנים רלוונטיים לגבי ייצור וכד'. מאחר שאין אף יבואן של סיגריה אלקטרונית שיכול להציג זאת, למעשה לא ניתן לרשום ולא לייבא סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין, ועד היום לא אושר יבוא של סיגריות כגון אילו לישראל.
  • סיגריות אלקטרוניות ללא ניקוטין – למשרד הבריאות אין סמכות רגולטורית על מוצר זה ולכן לא ניתן לעכב או לאסור את הכנסת המוצר.
סיגריה אלקטרונית
סיגריה אלקטרונית

עמדת משרד הבריאות בנושא:

א. אין מחקרים המאפשרים להניח את בטיחות או את יעילות השימוש בסיגריה אלקטרונית.

ב. בחלק מהבדיקות שנעשו בעולם על מותגים שונים של סיגריות אלקטרוניות, נמצאו חומרים מסוכנים ואף מסרטנים.

ג. הסיגריות האלקטרוניות והמחסניות שלהן מיוצרות בתנאי יצור בעייתיים – ללא אחידות או בקרת איכות מסודרת בתנאי הייצור.

ד. בין הפרטים השונים של אותו הדגם, אין אחידות בכמויות ובריכוזי החומרים היוצאים בכל שאיפה מהסיגריה. דווח על תקלות שונות הקשורות בסוללה, דליפות מהמחסניות ועוד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן