Skip to content

תל אביב צועדת בגאווה

עשרות אלפים צועדים היום בתל אביב במצעד הגאווה ה-14, ביניהם המוני תיירים שהגיעו במיוחד לאירוע. את המצעד יובילו הפעם ההומואים הדתיים, שיסעו ברכב משלהם, שישמיע מוזיקה חסידית. לראשונה משתתפת במצעד גם קבוצת הלהט"ב בליכוד. כדאי להשאיר את הרכבים בבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות אלפים צועדים היום בת"א במצעד הגאווה ה-14, ביניהם המוני תיירים שהגיעו במיוחד לאירוע האטרקטיבי. את המצעד יובילו הפעם ההומואים הדתיים, שיסעו ברכב משלהם, שישמיע מוזיקה חסידית. לראשונה משתתפת במצעד גם קבוצת הלהט"ב בליכוד. כדאי להשאיר את הרכבים בבית

מאת כתב מגפון

מצעד הגאווה ה-14 מתקיים היום בתל אביב מהשעה עשר בבוקר ועשרות אלפי אנשים צפויים להגיע, לצעוד, להיראות, להפגין ובעיקר לחגוג. מצעד הגאווה התל אביבי הוא אירוע ותיק ומוכר היטב בעולם כאירוע בינלאומי ותיירותי ענק. תיירים רבים מגיעים לכאן במיוחד כדי להשתתף וליהנות. מעריכים כי עשרים אלף תיירים יצטרפו היום לאלפי הצועדים מקהילת הלהט"ב הישראלית ואוהדיה.

החגיגות החילו בהפנינג בגן מאיר ברחוב המלך ג'ורג' ומשם יוצא המצעד לבוגרשוב ובן יהודה ויסתיים במסיבת ענק בחוף הים בגורדון. השנה יובילו את המצעד ההומואים הדתיים, שיסעו ברכב משלהם, שישמיע מוזיקה חסידית, וידגימו סגנון קצת שונה וצנוע מהמקובל במצעד זה.

מצעד הגאווה 2010 (צילום: גיגה פרקול)
רב לאומי. מצעד הגאווה 2010 (צילום: גיגה פרקול)

האירועים מתקיימים ברחובות במרכז העיר, לפי הפירוט הבא: מצפון: רחוב ארלוזרוב, מבן יהודה לים, ממזרח: רח' בן יהודה, מדרום: רח' בוגרשוב. במספר רחובות תאסר חנייה לכול כלי הרכב, ועיריית ת"א הבטיחה גרירה אינטנסיבית לכלי רכב שיחנו בצירים שבהם נאסר לחנות. שיבושי תנועה החלו בעיר כבר בשעות הבוקר המוקדמות ומאוד מומלץ להשאיר את הרכבים בבית. לכל הבאים לתל-אביב, מומלץ לבדוק את מסלולי נסיעת האוטובוסים, שמשתנים עקב חסימת כבישים מרכזיים.

נוסח מלא של הודעת העירייה

לראשונה משתתפת במצעד הגאווה בתל אביב קבוצת הלהט"ב בליכוד,  "גאווה בליכוד". לקבוצה מצטרפים פעילי התנועה הלאומית-ציונית "אם תרצו" בהפגנת תמיכה בקהילת הלהט"ב.

קבוצת "גאווה בליכוד" צברה לטענתה לא מעט הישגים בחודשים הספורים מאז הקמתה, ביניהם מפגשים מתוקשרים עם שרים וח”כים בליכוד והצהרות תמיכה בצד הצבעות אוהדות, כמו במקרה התיקון לחוק הפרשנות המחיל מניעת אפליה על בסיס נטייה מינית על חקיקה ישנה. עם זאת, לעת עתה נמנעים כמה מבכירי הליכוד להצהיר על תמיכה בנישואים אזרחיים.

ד"ר אוון כהן, יו"ר "גאווה בליכוד", מסר כי "העבודה עוד רבה, אך אנו מגלים תמיכה רבה לנושא השוויון הלהט”בי, המתבטאת בתקציבים הגבוהים ביותר שניתנו אי פעם למוסדות הקהילה, הצהרות שמסייעות במניעת הומופוביה, ופתיחות מחשבתית רבה. חשוב לזכור שגם ממשלות שמאל מובהקות לא קידמו נישואים אזרחיים בשל פשרות קואליציוניות, אז קל זה לא הולך להיות – אבל אנו מקדמים ונמשיך לקדם את השוויון הלהט”בי עד שכל אחת ואחד יוכלו להתחתן עם מי שליבם רוצה, לאמץ ילדים וליהנות מזכויות להם זכאים זוגות סטרייטים".

גאווה בטיילת (צילום: דן בר דוב)
גאווה בטיילת (צילום: דן בר דוב)

לדברי עצמון יהב, אחראי מגזרים וקהילות בתנועת "אם תרצו", "מדינת העם היהודי, ישראל, היא יוצאת דופן בנוף המזה"ת בכל הנוגע לזכויות הפרט, ביניהם גם זכויות הלהט"ב. אנו חושבים שיש לחזק ולקדם את הערכים הציוניים-לאומיים ליברליים, ביניהם גם הזכות לחיות את חייך כרצונך. אנו רואים בשמירה על ישראל כמדינת לאום יהודית ציונית וליברלית, בצד קידום שוויון זכויות לקהילה הגאה, לא רק ערכים חשובים שאינם סותרים זה את זה אלא גם משלימים אחד את השני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן