Skip to content

נהגת נידונה ליותר מארבע שנים בכלא על נהיגה פרועה, לא בישראל

סוזן גילצ'ריסט (37) ברחה משומר בחנות כלבו, ונסעה בפראות ממרכז הקניות, תוך שהיא פוגעת בהולך רגל, שלמזלו הצליח להיאחז ברכב ולא להידרס. רק לאחר כ- 250 מטר עצרה הנהגת, ונעצרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוזן גילצ'ריסט (37) ברחה משומר בחנות כלבו, ונסעה בפראות ממרכז הקניות, תוך שהיא פוגעת בהולך רגל, שלמזלו הצליח להיאחז ברכב ולא להידרס. רק לאחר כ- 250 מטר עצרה הנהגת, ונעצרה

מאת דני בר

האירוע המתואר, קרה לפני שנה, ליתר דיוק ב-12 ליוני 2011. השבוע נתן בית המשפט בסקוטלנד את גזר-דינו, ואף שחרר לפרסום, את סרט הטלוויזיה-במעגל-סגור בו נראית כל ההתרחשות. ומה היה גזר-הדין בסקוטלנד ? אם היה הדבר קורה בארצנו, סביר להניח ששופטינו הרחמנים, היו פוסקים עבודות שירות או אולי אפילו רק מאסר על תנאי. ובסקוטלנד ?

תחילה לסיפור המעשה במלואו.

סוזן גילצ'ריסט (37), אם לנערה בת 16, נמלטה משומר בית הכלבו בעיירה הסקוטית Falkirk שביקש לעצור אותה בחשד שגנבה מגפיים מחנות המגפיים בבית הכלבו. בדרכה כמעט ודרסה את סטואט מוריס, שלמזלו היה זריז מספיק ונתפס במכסה המנוע כך שהוא שוכב עליו ונאחז בכל כוחו על מנת לא ליפול מתחת לגלגלי הווקסהול קורסה של הנהגת הנמלטת.

הנהגת נסעה במהירות ברחובות העיירה תוך שהיא מנסה לנער את מוריס מעל מכסה המנוי, תוך הטיית הרכב לימין ולשמאל ותוך סיכון חייב של הולך הרגל התמים הנאחז על מנת לא להיפגע.

לדברי התובעת המשטרתית וויט, הנהגת סוזן גילצ'ריסט אחוזת האמוק עברה גם צומת ללא שהות ומבלי שהאטה את מהירותה.
לדברי התובעת, נאלצה הנהגת הסוררת לעצור את רכבה רק כשהגיע לפקק תנועה שלא אפשר לה להמשיך בדרכה, ורק אז יכול היה סטוארט מוריס להרפות ממכסה המנוע ואז ניתן היה לראות בסרט שהוקרן בבית המשפט, את מוריס נעמד על מכסה המנוע ומנסה לבעוט ולשבור את שמשת החלון הקדמי של הרכב.

לדברי מוריס הוא עשה כן בגלל האדרנלין שעלה לו לראש וגם בניסיון למנוע מהנהגת להמשיך במנוסתה.

אבל כאן לא נגמר הסיפור. השומר מבית הכלבו, רדף אחר הרכב וברמזור הדביק את סוזן. הוא ניסה לפתוח הדלת ולהוציא את מפתח הרכב ולכבות המנוע, עד שהמשטרה תגיע, אבל גם לזאת לא נכנעה הנהגת, וניסתה שוב להמשיך בדרכה כאשר מוריס עומד על מכסה המנוע. למזלו של מוריס, הצליח השומר לכבות מנוע הרכב ולעצור את המשך המנוסה.

ואו אז הגיע משטרת סקוטלנד והנהגת נעצרה.
לדברי התובעת במשפט, כל האירוע התרחש למרחק של 285 מטר, והולך הרגל, מוריס, נפגע רק קלות ממכות יבשות.

הנהגת הנתבעת, הודתה באשמה בבית המשפט בעבירות התנועה וכן בתקיפת מוריס וניסיון להשליכו מרכבה. בנוגע לגניבה מחנות הכלבו היא לא הודתה באשמה.

לדברי עו"ד של הנהגת, "היא חשבה שהיא נמצאת בסכנה, וכמו כן היות והייתה גם בהריון, סבלה" לדברי עורך דינה "מהפרעות הורמונאליות והיסטריה".

מה פסק בית המשפט הסקוטי ? 51 חודשים בפנים, כן, ארבע שנים ושלושה 3 חודשים מאסר.

אצלנו על הריגה מקבלים פחות, כמו עבודות שירות ושלילת רישיון.

אין צורך בחוקים נוספים יש צורך בענישה הולמת את חומרת המעשים.

http://www.youtube.com/watch?v=7VSD0Puh1VQ

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן