Skip to content

יחימוביץ' למפכ"ל דנינו: "הפסק את זימון פעילי המחאה החברתית לחקירה משטרתית"

המשטרה זימנה בימים האחרונים לחקירה פעילים בולטים במחאה החברתית, ככל הנראה בניסיון לברר את תכניותיהם לקיץ הקרוב. שוטרים הביאו את הצווים לבתיהם של הפעילים. יחימוביץ': "נשמת אפה של הדמוקרטיה היא החופש להביע דעה ולמחות נגד השלטון. פעילי המחאה אינם יעד מודיעיני של האויב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה זימנה בימים האחרונים לחקירה פעילים בולטים במחאה החברתית, ככל הנראה בניסיון לברר את תכניותיהם לקיץ הקרוב. שוטרים הביאו את הצווים לבתיהם של הפעילים. יחימוביץ': "נשמת אפה של הדמוקרטיה היא החופש להביע דעה ולמחות נגד השלטון. פעילי המחאה אינם יעד מודיעיני של האויב"

מאת צבי זינגר

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', דורשת ממפכ"ל המשטרה להפסיק מייד את זימונם לחקירה של פעילי המחאה החברתית.

יחימוביץ': "להפסיק את חקירת פעילי המחאה החברתית". (צילום: ציפי מנשה)
יחימוביץ': "להפסיק את חקירת פעילי המחאה החברתית". (צילום: ציפי מנשה)

"חקירה שלהם בדבר מה שהם מתכננים לעשות, מבלי שעברו כלל על החוק, היא חציית גבול מסוכנת", כתבה הבוקר ח"כ יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה. "נשמת אפה של הדמוקרטיה היא החופש להביע דעה ולמחות נגד השלטון".

לדברי ח"כ יחימוביץ' מסתמנת תופעה מדאיגה: "משטרת ישראל רואה בפעילי המחאה יעד מודיעיני של האויב, במקום מה שהם באמת: אזרחים טובים ואכפתיים, תורמים לחברה, נאבקים על דמותה המוסרית של המדינה, ותורמים לשמה הטוב של ישראל בעולם כדמוקרטיה היחידה באזור".

עפ"י פרסום הבוקר ב"הארץ", המשטרה זימנה בימים האחרונים לחקירה פעילים בולטים במחאה החברתית, ככל הנראה בניסיון לברר את תוכניותיהם לקיץ הקרוב. שוטרים הביאו את הצווים לבתיהם של הפעילים. על הצווים לא נכתב מה מטרת החקירה, אך משיחה שערך אחד הפעילים עם השוטרים, עלה כי הם מבקשים לברר אילו פעולות מחאה הוא מתכנן ליזום בתקופה הקרובה.

מעצרו של יגאל רמב"ם בהפגנה נגד פינוי מאהל התקווה (צילום: רפי מיכאלי)
יעד מודיעיני? מעצרו של יגאל רמב"ם בהפגנה נגד פינוי מאהל התקווה (צילום: רפי מיכאלי)

גם מהמשטרה נמסר, כי משטרת ישראל זימנה לחקירה באחרונה מספר פעילים חברתיים לחקירה בתחנות המשטרה ברחבי הארץ. אלו שזומנו לחקירה הם אותם פעילים המזוהים כמארגני הפגנות המחאה. פעילים מכל הארץ זומנו בחלקם למרחב יפתח במחוז תל אביב וממרחבים אחרים בעיר, אבל גם במרחב שרון זומנו פעילים למשטרת כפר סבא וגם לחיפה זומנו פעילים חברתיים.

באתר "הארץ" נמסר, כי בחלק מהמקרים נשלחו לפעילים מכתבים שעליהם להתייצב בתחנת המשטרה לחקירה ואילו במקרים אחרים נשלחו שוטרים לבתי הפעילים כדי לזמן אותם לחקירה. במשטרה סירבו להתייחס באופן פרטני לכל אחד מהפעילים שזומנו ואלו שעוד יזומנו, אולם מסרו כי הצעד נועד להכין את משטרת ישראל לקראת חודשי הקיץ. "כל מה שאנחנו רוצים להשיג בזימון של אותם פעילים זה להכין את עצמנו ואותם בצורה טובה יותר לקראת חודשי הקיץ, אם יש כוונה לחזור ולהפגין", אמרו במשטרת ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן