Skip to content

קורס צוללני שייטת 7 הצטרף למערך הצוללות

הקורס, שנמשך שנה וארבעה חודשים, הוא מהארוכים בצה"ל. לבוגרי הקורס ההתנדבותי הוענקו דרגות סמל. רוב בוגרי הקורס באים מתוך תנועות הנוער. בחיל הים צופים, כי בעקבות מכשולי הגדר בגבול מצרים ובשטחים, יגבירו כעת ארגוני הטרור את ניסיונותיהם להגיע לישראל דרך הים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקורס, שנמשך שנה וארבעה חודשים, הוא מהארוכים בצה"ל. לבוגרי הקורס ההתנדבותי הוענקו דרגות סמל. רוב בוגרי הקורס באים מתוך תנועות הנוער. בחיל הים צופים, כי בעקבות מכשולי הגדר בגבול מצרים ובשטחים, יגבירו כעת ארגוני הטרור את ניסיונותיהם להגיע לישראל דרך הים

מאת אליק מאור

מפקד חיל הים וסגן הרמטכ"ל העניקו דרגות סצל לבוגרי קורס צוללנים (צילום: דו"צ)
מפקד חיל הים וסגן הרמטכ"ל העניקו דרגות סצל לבוגרי קורס צוללנים (צילום: דו"צ)

במעמד מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג וסגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נווה, הסתיים אתמול (ראשון), בבסיס חיל הים בחיפה, קורס צוללנים המיועדים לשייטת 7, שייטת הצוללות בחיל הים. הקורס, שנמשך שנה וארבעה חודשים, הוא מהארוכים בצה"ל. לבוגרי הקורס ההתנדבותי הוענקו דרגות סמל.

הנתונים שנמסרו על מסיימי הקורס: 40 אחוז מהם מגיעים ממרכז הארץ, 37 אחוז מהצפון ו-23 אחוז מהם מהדרום. מתוכם 60 אחוז גרים בישובים קהילתיים, קיבוצים ומושבים. עוד נתונים מעניינים: 67 אחוז מכלל מסיימי הקורס הגיעו מתוך מערך תנועות הנוער בישראל. 17 אחוז ממסיימי הקורס הם דור המשך להורים יוצאי חיל הים.

מפקד החיל, האלוף רוטברג, בדבריו לבוגרים, אפיין בתמצות את אפיון החיל: "אתם הזרוע הארוכה של צה"ל, שלעיתים שקטה וחרישית ולעיתים רועשת והתקפית". לגבי האופי הנדרש מהחיילים: "חוסנכם המנטאלי וקור רוחכם יאפיינו את עשייתכם, כי זוהי הדרך להביא למיצויו של הנשק".

האלוף נווה בירך את הבוגרים "שוטו בשלום וחזרו בשלום" וציין כי לפנינו "תקופה מלאת אתגרים". בקורס עצמו הסתמנו חמש מגמות – מכונה, ניווט, חשמל, נשק והפעלת סונאר. כזכור, החיש חיל הים את מגמת גיוס צוערים לשייטת הצוללות, עקב הגעת חמש צוללות חדשות לישראל שנבנו ונבנות עדיין בגרמניה. שתיים מהן צפויות להגיע במהלך השנה הקרובה וב-2013.

בצה"ל בכלל, ובחיל הים בפרט, צופים כי בעקבות מכשולי הגדר בגבול מצרים ובשטחים, יגבירו כעת ארגוני הטרור את ניסיונותיהם להגיע לישראל דרך הים. בכירים בחיל צופים כי ניסיונות החדירה לארץ דרך הים יתגברו ועל כן מערך השמירה באמצעות ספינות הסטיל והדבור יתוגבר בהתאם, הן בים התיכון והן באיזור אילת.

 


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן